اندازه نایلون گلخانه را چگونه محاسبه کنیم؟

تا به حال به این فکر کردید به چه اندازه نایلون برای پوشش گلخانه نیاز دارید؟ اندازه گلخانه شما لزوما با طول و عرض مشخص نمی‌شود. نوع سازه گلخانه و دیواره‌های انتهایی هم اهمیت پیدا می‌کند؛ هم این مقاله به شما کمک میکند که چگونه انداره پلاستیک گلخانه خود را حساب کنید و هم چگونه بتوانید با استفاده از روش‌ها و فرمول های مناسب اندازه گلخانه خود را برا نصب نایلون گلخانه اندازه گیری کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی اندازه نایلون گلخانه بپردازیم.

نکات قبل شروع کار

نکته قابل اهمیتی که وجود دارد، این است که این نکات و تکنیک‌ها باعث می‌شود که شما بتوانید، در انجام این کار‌ها موفق باشید. ولی گاهی؛ بعضی وقت‌ها با خواندن و تماشای فیلم‌های آموزشی، بعضی از افراد نمی‌توانند، انجام برخی از این کار‌ها را مثل اندازه گرفتن نایلون برای گلخانه خود؛ انجام دهند. در نهایت به افراد متخصص مراجعه می‌کنند.

خوب است که حداقل اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید تا بتوانید زمانی هم که به فرد متخصص، برای گرفتن اندازه گلخانه خود رجوع می‌کنید؛ حداقل از کار این افراد متخصص سر در بیاورید و آشنایی مختصری را از قبل پیدا کنید. پس در نتیجه قبل شروع به یاد داشته باشید،  اگر شما گلخانه دار هستید باید یک سری نکات و حرفه‌ها را کم کم تمرین کنید و با قواعد آن‌ها به خوبی آشنا شوید. مانند نصب نایلون گلخانه که در ظاهر ممکن است کار سختی نباشد اما ریزه کاری های زیادی را به همراه دارد. 

محاسبه اندازه نایلون گلخانه

محاسبه اندازه نایلون گلخانه

برای محاسبه اندازه نایلون گلخانه می‌توان از روش زیر استفاده کرد:

  • ابعاد A(طول)

  • B(ارتفاع)

  • C(قوس گلخانه) 

  • D(عرض)

اندازه این 4 مورد، از گلخانه رو اندازه‌گیری کنید. محاسبه اندازه نایلون مورد نیاز برای سقف و دیواره‌های طولی گلخانه:

  • برای محاسبه نایلون سقف و دیواره های طولی ابعاد C و A مورد نیاز است. توصیه ما این است به منظور در نظر گرفتن ایمنی و عدم قاطعیت حدود ۱متر به هر کدام از ابعاد اضافه کنید.

محاسبه اندازه نایلون مورد نیاز برای دیواره‌های انتهایی گلخانه:

  • برای محاسبه نایلون در دیواره های انتهایی ابعاد ِD و B را برای محاسبه در نطر بگیرید. از آنجایی که هر گلخانه دو دیوار انتهایی دارد کافیست بعد B یعنی ارتفاع را در ۲ ضرب کنید.(عرض برای هر دو ثابت است.) برای در نظر گرفتن عدم قاطعیت و اطمینان حدود ۱ متر به هر کدام اضافه کنید. برای مثال:

ابعاد گلخانه:

  • متر A:۳۰ 
  • متر B:۳
  • متر C:۱۲
  • متر D:۸


  • اندازه نایلون گلخانه برای سقف و دیواره‌ها (ابعاد A و C): (30+1=31 متر)(12+1=13 متر)=3113 متر. شما به نایلونی با طول 31متر و عرض 13متر نیاز دارید.

  • اندازه نایلون گلخانه برای دیواره‌های انتهای(ابعاد D و B)  (8+1= 9متر) ((3+1)2=8 متر) شما به نایلونی با طول 9 و عرض 8 نیاز دارید.

  • نکته مهم: اگر به گلخانه‌ای با 2 پوشش (دوپوش) نیاز دارید، از هر کدام از ابعاد بالا 2 قطعه سفارش دهید.

greenhouse-plastics-keyhan-plastic-parsam

هر کیلو نایلون گلخانه چند متر است؟

 عرض نایلون‌های گلخانه کیهان پلاستیک از ۱ تا ۲۰ متر است و ضخامت نایلون گلخانه به طور معمول از 150 میکرون تا 300 میکرون می‌تواند باشد اما این انداره ها یک اندازه های ثابت نیست و با توجه به نیاز و نوع سفارش کاربران میتواند متفاوت باشد، و تغییر کند باید نوع کاربرد استفاده از نایلون را با شرکت تولید کننده در میان بگذارید تا به شما بگویند اندازه نایلون گلخانه متناسب با سفارش شما چقدر می‌تواند باشد. برای انتخاب نایلون مناسب  گلخانه خود باید وزن نایلون گلخانه خود را متناسب با گلخانه خود انتخاب کنید.

 

 

اندازه گیری گلخانه برای نصب نایلون گلخانه

بعد از انتخاب نایلون مناسب برای گلخانه خود دومین قدم برای سفارش نایلون گلخانه، اندازه گیری نایلون گلخانه شما است. اندازه گرفتن نایلون گلخانه، کار دشواری نیست. فقط بایدبا چند فرمول ساده و گرفتن اندازه گلخانه خود، می‌توانید اندازه نایلون گلخانه خود را بگیرید. انتخاب در تصمیم اندازه مناسب، برای نایلون گلخانه خود؛ می‌تواند، در هزینه شما هم تاثیر مثبتی داشته باشد.
 
 

کلام آخر

و در آخر این مقاله متوجه شدیم که اندازه نایلون گلخانه چطوری محاسبه می‌شود، همچنین با فرمول محاسبه دیواره های گلخانه‌ای تاثیر وزدن در اندازه گیری نایلون گلخانه، آشنا شدید. اکنون شما می‌توانید، هماطور که یاد گرفته اید، اندازه نایلون گلخانه خود را در بیاورید و بعد نایلون مناسب با گلخانه خود را سفارش دهید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*