افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه

به طور معمول در گلخانه‌ها از پوشش‌های نایلونی استفاده می‌شود که غالبا از نوع پلی استر، پلی فلوئوریدوینیل، پلی کلرید وینیل و پلی استر است. پوشش‌های نایلونی گلخانه باید در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و کیفیت خوبی برای استفاده در طولانی مدت داشته باشد. در خصوص ضخامت و عرض و طول پوشش نایلونی گلخانه باید بگوییم که با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد اما در کل ضخمات آنها از 200 میکرون بیشتر و طول آنها نیز از 40 متر بلندتر خواهد بود. گلخانه‌هایی که پوشش نایولنی دارند بسیار محبوب کشاورزان و باغداران بوده و از پرکاربردترین و بهترین پوشش‌های گلخانه به حساب می‌آید. به این پوشش نایلونی گلخانه‌ها برای آن که ویژگی‌های بهتری پیدا کند مثلا مقاوم‌تر و یا آنتی ویروس شود، افزودنی‌هایی اضافه می‌کنند که یکی از آن‌ها افزودنی آنتی ویروس – anti virus است. باما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه  آشنا شویم.

افزودنی آنتی ویروس

ویروس‌ها ذرات ریز و غیر میکروسکوپی محسوب می‌شوند که ممکن است عفونت ایجاد کنند. به همین دلیل از افزودنی آنتی ویروس در محصولات و بسته بندی‌ها و همچنین نایلون گلخانه‌ها استفاده می‌شود تا از بروز عفونت جلوگیری کند. یکی از راهکارها برای آنتی ویروس کردن پلیمرها این است که 10 الی 20 درصد وزن نانو سیدها را با ماتریس‌های pe، pp، pet و… مخلوط کرد.

این اختلاط در موارد زیادی همچون بسته بندی‌ها، فیلم‌های کشاورزی، محصولات سلولزی بهداشتی، الیاف‌های نساجی، البسه، بدنه داخلی یخچال‌ها و بسیاری از موارد دیگر همچون نایلون گلخانه به کار می‌رود. افزودنی Anti-Virus  یکی از مهم‌ترین افزودنی‌هایی است که به نایلون گلخانه اضافه می‌شود و بسیار برای محیط مرطوب گلخانه مناسب است. وجود این افزودنی در نایلون گلخانه موجب می‌شود تا گیاه به خوبی کشت شود و در محیط گرم و مرطوب گلخانه قارچ و باکتری تجمع پیدا نکند.

 به عبارت دیگر افزودنی Anti-Virus یکی از راه‌های کنترل آفات از طریق انتخاب پوشش مناسب به حساب می‌آید و این امکان را دارد محیطی ایجاد کند که طیف نوری مناسبی برای رشد کردن حشرات و آفت‌ها وارد گلخانه نشود. این امر موجب می‌شود که مخارج کنترل بیولوژیکی و شیمیایی گیاهان به طور چشم گیری کاهش پیدا کند.

توجه داشته باشید افزودنی های زیادی برای پوشش های گلخانه وجود دارد، هر یک از این افزودنی‌ها ویژگی‌های منحصر به‌فردی را به نایلون‌های گلخانه‌ای می‌دهد. همچنین می‌توان گفت که پوشش هایی که به آن ها یک یا چند نوع افزودنی اضافه می‌شود، یک نایلون مجزا به حساب می‌آید، چون کاربرد و استفاده آن‌ها برای محیط های خاص تری ممکن است باشد. شما می‌توانید، با مطالعه مقاله انواع پوشش گلخانه و مزایا این پوشش ها را در سایت ما مطالعه کنید تا بهتر با انواع نایلون گلخانه آشنا شوید. در ادامه بیشتر در رابطه با افزودنی‎‌های نایلون گلخانه و افزودنی آنتی ویروس.

زمانی شرایط محیطی شما برای برپا کردن گلخانه به طوریه که، انواع آفات، میکروب‌ها، بیماری‌ها و… در اطراف گلخانه شما زیاد است. برای جلوگیری این موارد شما می‌توانید، از افزودنی مثل افزودنی آنتی ویروس – anti virus در نایلون گلخانه خود استفاده کنید. افزودنی آنتی ویروس برای نایلون گلخانه شما می‌تواند مفید باشد و پوشش گلخانه شما را، از شره خیلی از حواد ناشی،  محافظت کند.

افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه

نایلون گلخانه یکی از پوشش‌هایی است که با مهندسی دقیقی تولید می‌شود و از پلی الفین‌ها در تولید آن به کار می‌رود. در فرمولاسیون نایلون گلخانه از انواع مختلف پلیمر مثل LLDPE، EVA و LDPE استفاده می‌شود. اگر پلیمر به خوبی و به درستی انتخاب شود، این امکان را ایجاد می‌کند که نایلون در برابر آسیب‌هایی همچون بارش برف، باران و تگرگ مقاوم باشد. نکته‌ای که باید به آن دقت شود این است که برخی از خواص نایلون گلخانه با فرمول و نوع پلیمر استفاده شده بدست می آید و برخی دیگر از خواص هم با افزودنی‌هایی همچون افزودنی آنتی ویروس ایجاد می‌شود.

افزودنی آنتی ویروس

مزایای افزودنی آنتی ویروس

همانطور که کمی پیش‌تر اشاره کردیم، استفاده از افزودنی آنتی ویروس در نایلون گلخانه باعث می‌شود که از رشد و تکثیر حشرات، بیماری‌ها و آفت‌ها و همچنین سیاه شدن گلبرگ‌ها در محیط گلخانه جلوگیری کند. این افزودنی درواقع یکی از سریع‌ترین افزودنی‌ها برای میکروب کشی به حساب می‌آید و از آن بسیار در محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود. مزیت دیگری که افزودنی ضد ویروس دارد این است که از آن در محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود تا جلوی رشد میکروب‌هایی مثل جلبک‌ها، قارچ‌ها، مخمرها و باکتری‌ها را بگیرد.

دیگر افزودنی‌هایی که در نایلون گلخانه به کار می‌رود

افزودنی IR در نایلون گلخانه چیست؟

1. افزودنی UV نایلون گلخانه ای (استحکام و دوام فیلم) :

افزودنی UV افزودنی است که از نایلون گلخانه در برابر اشعه‌های مضر خورشید مثل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. این افزودنی طول عمر نایلون را افزایش می‌دهد. به کار بردن افزودنی یو وی در نایلون گلخانه درکنار افزودنی آنتی ویروس، باعث می‌شود تا گیاهان در شرایط بهتری و بدور از اشعه‌های مضر خورشید رشد کنند.

2. افزودنی IR :

تابش نور خورشید درطول روز باعث می‌شود تا دمای گلخانه بالا برود و در شب که نور خورشید وجود ندارد این دما افت ‌کند. افزودنی IR در نایلون گلخانه می‌تواند اشعه مادون قرمز را جذب کرده و میزان افت دما را در طول شب کاهش دهد. این افزودنی اشعه مادون قرمز را منعکس کرده و دمای محیط گلخانه را تا 4 درجه گرمتر نگه می‌دارد. همچنین این افزودنی نور خورشید را در زمانی که بسیار شدید است پخش می‌کند تا محصولات آسیبی نبینند.

استفاده-از-نایلون-ضد-بخار-در--جاهای-سرد-گلخانه

3. افزودنی ضد مه (Anti Fog) :

زمانی که گیاهان عمل فتوسنتز انجام می‌دهند بر روی سطح داخلی نایلون گلخانه قطرات آبی شکل می‌گیرد. این امر موجب می‌شود که گیاهان 30% کمتر نور خورشید را دریافت کنند. همچنین اگر شبنم ایجاد شده بر روی گیاهان بچکد بیماری‌های مختلفی را امکان دارد ایجاد کند. گذشته از آن چون قطره آب مثل ذره بین عمل می‌کند احتمال دارد باعث آسیب دیدن گیاه شود. یکی از مهم ترین کاربرد و ویژگی های ضد شبنم یا ضد مه این است که افزودنی ضد مه یا Anti fog در گلخانه از جمع شدن مه و قطرات شبنم بر روی پوشش گلخانه جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

در اخر نتیجه میگیریم که هر یک از افزودنی‌ها، کاربرد و مزایای به خصوصی را دارند، مخصوصا افزودنی آنتی ویروس – anti virus در نایلون گلخانه که با کاربرد و مزایای آن آشنا شدیم. کیهان پلاستیک تنها تولید کننده نایلون های عریض گلخانه‌ پنج لایه هست، که با توجه به نیاز شما، نایلون گلخانه شما را، از نظر: رنگ، ابعاد، اندازه، انواع افزودنی‌ها، ضخامت و… سفارشی سازی می‌کند. برای سفارشی سازی نایلون گلخانه‌ای خود با افزودنی آنتی ویروس و سایر افزودنی‌ها، می‌توانید به صفحه خرید نایلون گلخانه ما مراجعه کنید و از جدول قیمت های ما نیز دیدن کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*