افزودنی IR در نایلون گلخانه چیست؟

اکنون وقت آن است که بپردازیم به مقاله افزونی IR (مادون قرمز) در نایلون گلخانه؛ نایلون پوشش اصلی گلخانه است که در معرض شرایط جوی مختلف قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب نایلون گلخانه در نظر داشت، انواع افزودنی‌های به‌کار رفته در آن‌هاست زیرا این افزودنی‌ها به میزان زیادی کارایی و مقاومت نایلون را افزایش می‌دهند؛ تابش، فرآیندی است که طی آن گرما از یک جسم به جسم دیگر منتقل می‌شود؛ قسمت گرم نور مرئی یا تولید‌کننده‌ی گرما در نور، مادون قرمز است.

IR یا مادون قرمز چیست؟

IR که مخفف عبارت Infrared یا همان مادون قرمز، امواج خورشیدی است که ماهیت الکترومغناطیسی داشته و از آنجا که طول موج آن از ناحیه مرئی بیشتر است، در ساختار چشم انسان قابل تشخیص نیست.

IR-یا-مادون-قرمز-چیست؟

فرآیند تولید گرما توسط امواج مادون قرمز در گلخانه

انرژی خورشیدی با طول موج کوتاه وارد گلخانه شده و پس از برخورد به گیاه و کف گلخانه به انرژی گرمایی (طول موج بلند) تبدیل شده و در فضای گلخانه گیر می‌کند. در شب عکس این اتفاق رخ می‌دهد، بیش از 40 درصد گرمای گیاهان و کف احیا شده و نایلون‌های پلی‌اتیلن به 74 درصد از این انرژی گرمایی اجازه خروج می‌دهند..حفظ دما در داخل گلخانه مخصوصاً در زمان‌هایی که افت دما به سرعت و شدید است بسیار اهمیت دارد. برای حفظ این گرما، تولیدکنندگان افزودنی ساخته‌اند که در فرمولاسیون پلاستیک گلخانه قرار گرفته و از هدر رفت این انرژی گرمایی جلوگیری می‌کند.

در فصل سرد سال، با رفتن خورشید دمای داخل گلخانه به شدت افت می‌کند، نایلون‌های گلخانه‌ای که داری افزودنی IR هستند، از فرار گرما و افت شدید دما جلوگیری می‌کنند.تحقیقات نشان داده است که افزودنی IR باعث کاهش چشمگیر تلفات تابش خواهد شد. این افزودنی تا حدود 35 درصد در شب‌های سرد و 15 تا 20 درصد در شب‌های گرم، صرفه‌جویی در انرژی گرمایی را به همراه خواهد داشت.

افزودنی مادون قرمز

مکانیسم عمل افزودنی IR بطور خلاصه به شکل زیر است:

گرمای خورشید در روز با طول موج کوتاه وارد گلخانه شده و باعث گرم شدن محیط می‌شود. در شب و بعد از غروب آفتاب این گرما با طول موج بلند می‌خواهد از گلخانه خارج شود، در این هنگام است که این افزودنی IR وارد عمل شده و همانند یک آینه قسمتی از این طول موج‌ها را به داخل گلخانه بازتاب میکند.

  • از مهم‌ترین مزایای استفاده از افزودنی IR می‌توان به محافظت گیاه در برابر یخ‌زدگی در فصل‌های سرد و به‌ویژه در مناطق کویری، کاهش مصرف سوخت گلخانه، افزایش بازدهی و کیفیت محصول و … اشاره کرد.  به‌طور کلی افزودنی IR یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نایلون گلخانه‌ای است

  • این مزایای گفته شده از  افزودنی IR – مادون قرمز در پوشش گلخانه، باعث می‌شود، در چنین شرایط محیطی از یخ زدگی، سرما و.. که گلخانه خود را بنا می‌کنید، نایلون گلخانه شما  آماده باشد برای پوشش محافظتی از گلخانه شما. می‌توان گفت، نایلون گلخانه IR یکی از انواع پوشش گلخانه از فیلم های پلی اتیلنی است.
    .
  • فیلم‌های دارای افزودنی IR امروزه با قیمت مناسب و طول عمر بالا نسبت به فیلم‌های معمولی به راحتی در دسترس است.

  • پیشنهاد می ‌کنیم که از نایلون‌هایی که این افزودنی در لایه داخلی قرار دارد استفاده شود، این کار باعث می‌شود تا ماده مرطوب‌کننده‌ای که در اکثر فیلم‌ها وجود دارد، رطوبت متراکم شده را از بین ببرد.
  • برای درک  ویژگی‌های پلاستیک مناسب گلخانه خود و این که چگونه باید یک پلاستیک مناسب برای گلخانه خود تهیه کرد می‌توانید از ما مشاوره بگیرید.

افزودنی IR در نایلون گلخانه چیست؟

نایلون‌های گلخانه ای مزایا و کاربرد‌های زیادی دارد و یک سری از این مزایا با اضافه شدن برخی از افزودنی‌هایی که به نایلون گلخانه اضافه می‌شود به وجود می‌آید برای مثال با اضافه کردن افزودنی آی آر به نایلون گلخانه؛ نایلون گلخانه این مزایا را پیدا می‌کند که به محافظت از گیاهان و محصولات داخل گلخانه که در برابر یخ‌زدن آن‌ها در فصول‌ سرد و مخصوصا در مناطق کویری، باعث کاهش مصرف سوخت در  گلخانه می‌شود. افزودنی IR در نایلون گلخانه یکی از مهم ترین افزودنی‌هایی است که در نایلون گلخانه استفاده می‌شود.

 

تا اینجا مقاله با افزودنی IR در نایلون گلخانه و نحوه کارایی آن آشنا شدید. شما همواره می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از افزودنی IR یا مادون قرمز در نایلون گلخانه و حتی افزودنی های دیگر این محصول، می‌توانید  به صفحه خرید نایلون گلخانه مراجعه کنید. و در قسمت فروشگاه سایت نوآوران کیهان پلاستیک با مشخصات و ویژگی و همچنین قیمت روز انواع نایلون گلخانه را مشاهده کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*