دریافت فایل مشخصات فنی
☎️ شماره‌های تماس:‌
۰۲۱-۵۶۲۳۰۴۱۳‌
۰۹۱۰۵۹۹۱۴۸۳

امروزه با پیشرفت صنعت کشاورزی و گلخانه‌ای، مصرف تجهیزات و امکانات کشاورزی رو به گسترش است. نایلون عریض کشاورزی یکی از وسایل پرمصرف در این صنعت است. این مدل پلاستیک عریض کشاورزی، در ابعاد و ضخامتهای متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله به بررسی تولید نایلون عریض کشاورزی، ویژگی‌های آن، کاربرد و قیمت این نایلون پرداخته شده است. برای شناخت بیشتر نایلون عریض کشاورزی، تا پایان ایم مطلب با ما همراه باشید.

تولید نایلون عریض کشاورزی

پلاستیک عریض کشاورزی

پلاستیک عریض کشاورزی در دسته ترموپلاستها قرار می‌گیرد. از این رو مواد اولیه تشکیل دهنده آن از نوع پلیمر و فیلم‌های پلی اتیلنی است. گاهی اوقات برای افزایش رشد بیشتر گیاه یک سری افزودنی‌ها به ترکیبات سازنده نایلون کشاورزی اضافه می‌کنند. این افزودنی‌ها شامل اشعه فرابنفش، اشعه مادون قرمز و افزودنی EVA است. افزودنی‌های ذکر شده می‌تواند در جهت کنترل دمای گلخانه، انتقال نور مفید به داخل گلخانه، بالا رفتن مقاومت نایلون در تماس با فلزات، انعطاف‌پذیری، بالا رفتن خاصیت کشسانی در برابر عوامل محیطی، تنظیم میزان اشعه خورشید و همچنین کاهش اثرات شبنم بر روی گیاه باشد.

ابعاد نایلون عریض کشاورزی به صورت عرض از 1 متر تا 18 متر و ضخامت پیش فرض 0.2 میلی‌متر بر حسب نیاز مشتری است. این نایلونها در گذشته در دو رنگ شفاف یا مشکی به بازار عرضه می‌شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این پلاستیک‌ها در اکثر رنگ‌ها با قابلیت چاپ بر روی آن‌ها وارد بازار مصرفی می‌شود. هر چه میزان استفاده از مواد اولیه با کیفیت، در ساخت پلاستیک عریض کشاورزی بیشتر شود؛ نایلون تولید شده مرغوبتر و شفاف‌تر خواهد بود.

ویژگی نایلون عریض کشاورزی

نایلونهای مورد استفاده در صنعت کشاورزی دارای خواص متعددی هستند. نمونه‌ای از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است.

  • قابلیت تولید در عرض‌های گوناگون
  • دارای درجه بندی کیفیتی
  • قابلیت تولید در لایه‌های مختلف با افزايش مقاومت و استقامت بیشتر
  • امکان استفاده در مصارف ساختمانی و عمرانی
  • دارای چندین نوع رنگ‌بندی
  • متفاوت بودن قیمت نایلون عریض کشاورزی
  • دارای طول عمر نسبتاً خوب
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال و آنتی ویروس

کاربرد نایلون عریض کشاورزی و گلخانه ای

پلاستیک عریض کشاورزی در صنایع مختلف کشاورزی، دامداری، ساختمانی و … کاربرد فراوان دارد. از جمله مهم‌ترین موارد کاربرد نایلون عریض کشاورزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از عرض‌های متفاوت این نایلون در سقف بندی مراکز تولید قارچ
  • استفاده از این نوع پلاستیک در پوشش دهی بعضی از سقف‌های ساختمانی به عنوان عایق
  • کاربرد در ساخت تجهیزات دامداری به عنوان عایق کردن محل نگهداری دام‌ها
  • استفاده در باربری به عنوان روکش بر روی بار، برای جلوگیری از گرما، سرما، گرد و غبار و رطوبت
  • استفاده در میادین میوه و تره بار به عنوان روکش
  • کاربرد نایلون عریض با عرض 12 متر به بالا

    از پلاستیک‌های عریض کشاورزی با عرض 12 متر و بیشتر، برای پوشش پیوسته سقف گلخانه‌های با مساحت زیاد استفاده می‌شود. همچنین برای این که هیچ‌گونه درزی در سقف نباشد و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود، از این نایلونهای با عرض زیاد استفاده می‌کنند. کاربرد این نایلونهای عریض، سبب بالا رفتن استقامت سقف در برابر عامل‌های خارجی می‌شود. تولید نایلونهای با عرض زیاد، باعث کاهش ضایعات حاصل از تولید و نیز مصرف بهینه از پلاستیک‌های عریض می‌شود.

    دلایل استفاده از نایلون عریض کشاورزی

    یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از پلاستیک عریض کشاورزی در پوشش گلخانه‌ها، پخش یکنواخت نور در فضای داخل گلخانه است. این یکنواختی نور، از سوختگی ساقه و برگ‌ گیاه در اثر تابش مستقیم آفتاب جلوگیری می‌کند. تابش یکنواخت نور همچنین باعث رشد یکپارچه و منظم گیاه می‌شود. این یکپارچگی برای زیباتر شدن گل‌های زینتی، امری مهم و ضروری است. به طور کلی نایلون عریض کشاورزی در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی نقش مؤثری ایفا می‌کند.

قیمت نایلون عریض کشاورزی

قیمت نایلونهای مورد استفاده در کشاورزی بر حسب کیفیت، وزن، تعداد لایه‌های تشکیل دهنده پلاستیک عریض، رنگ به کار رفته در آن‌ها و … تعیین می‌گردد. به طور کلی هر متر پلاستیک عریض کشاورزی قیمت مشخصی ندارد. در واقع این مقدار بر حسب ضخامت، وزن و میزان مقاومت آن در برابر عوامل جوی متغیر است. قاعدتاً هر یک کیلوگرم‌ از این نوع پلاستیک، مساحتی برابر با 5 متر مربع دارد. هرچقدر که ضخامت نایلون بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. در مقابل هر چه عرض نایلون عریض بیشتر باشد، قیمت آن پایین‌تر می‌آید. به عبارتی، نایلونهای با عرض زیاد از قیمت کمتری نسبت به بقیه نایلون‌ها برخوردار هستند.

نکات مهم در خرید نایلون عریض کشاورزی

برای خرید پلاستیک‌های مخصوص کشاورزی، ابتدا باید به این نکته توجه کرد که نایلون موردنظر برای چه کاری مورد مصرف قرار می‌گيرد. دومین نکته‌ای که در خرید پلاستیک عریض کشاورزی باید مد نظر قرار داد، میزان کیفیت و خواص آنتی یووی نایلون ذکر شده است. سومین فاکتور مهم در خرید این نایلونها، قیمت نایلون عریض کشاورزی است. با در نظر گرفتن موارد بالا می‌توان یک خرید بهینه و خوب از نایلون کشاورزی انجام داد.

جمع‌بندی

بسیاری کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی و تغییرات دمایی در سراسر مناطق کشور اقدام به ساخت گلخانه می‌کنند. نایلون عریض کشاورزی یکی از مصالح اصلی و پرکاربرد در ساخت گلخانه‌ها است. این نایلون همچنین در کارهای ساختمانی و دامداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک عریض کشاورزی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله مقاومت در برابر اشعه خورشید و مادون قرمز، طول عمر بالا و امکان تولید در ضخامتها و لایه‌های گوناگون است. قیمت نایلون عریض کشاورزی بر حسب موارد متعددی از قبیل کیفیت، وزن و ضخامت آن مشخص می‌شود.

با توجه به افزایش کاربرد نایلون عریض کشاورزی و تقاضای زیاد کشاورزان، در این مطلب به معرفی نایلون عریض کشاورزی پرداختیم. در پایان امیدواریم مطالب گفته شده مورد توجه‌ شما واقع شده باشد. جهت مشاهده تمامی محصولات کیهان پلاستیک به صفحه اصلی مراجعه فرمایید.

نشانی کارخانه
نشانی دفتر مرکزی
info@keyhan-plastic.com

دیدگاه ( 6 )

  1. متینیان11 دی 1401

    سلام نایلون عریض کشاورزی برای ۱۰۰۰ متر زمین نیاز دارم از نوع مالچ چطور میتونم ثبت سفارش کنم هیچ دکمه ای پیدا نکردم

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک11 دی 1401

      سلام تماس بگیرید برای سفارش محصول

      پاسخ
  2. آراز پلیمر دادیان30 دی 1401

    سلام و احترام.
    من تولیدکننده گرانول نایلون شیشه ای هاش در تناژ بالا در تهران هستم.
    امکان همکاری با هم داریم؟

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک20 بهمن 1401

      سلام.
      با شماره های سایت تماس بگیرید تا با مدیران فروش در ارتباط باشید.

      پاسخ
  3. شهرام4 بهمن 1401

    با سلام و خسته نباشید ببخشید من 3000 متر زمین با درختان میوه دارم که امسال به بار مینشینند میخوام برای جلوگیری از سرمازدگی محصول یه سازه موقتی مثل گلخانه ایجاد کنم که ارزان برام تموم بشه شما کدوم پلاستیک را پیشنهاد میکنید؟برای این زمین چقدر پلاستیک میخواد؟میخوام یه سازه موقت درست کنم که فقط دو هفته بتونه درختان را از سرما حفظ کنه باتشکر

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک20 بهمن 1401

      سلام.
      باید از نایلون گلخانه استفاده کنید. برای تخمین مقدار پلاستیک مصرفی میتونید با شماره های سایت تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتون کنند.

      پاسخ
دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*