نايلون گلخانه uv؛ خرید و قیمت نایلون گلخانه یو وی دار

 کشاورزان و گلخانه داران با توجه به شرایط اقلیمی منطقه می‌توانند یکی از این دو درصد Anti UV را انتخاب کنند. اگر می‌خواهید بدانید نایلون گلخانه آنتی یووی چیست و خرید نايلون گلخانه uv چه مزیتی دارد، در ادامه با ما همراه باشید. از طریق اضافه کردن برخی مواد افزودنی به پلی‌اتیلن برخی خواص فیزیکی و شیمیایی نایلون‌های گلخانه را افزایش می‌دهند. یکی از انواع این نایلون‌ها، پلاستیک گلخانه آنتی UV دار است. که در همان پلاستیک گلخانه استفاده می‌شود. در این مقاله با نایلون گلخانه آنتی یووی(افزودنی Anti UV) و مزایای آن آشنا خواهیم شد.

نایلون‌های گلخانه عمدتا از جنس پلی‌اتیلن هستند. پلاستیک گلخانه‌ای؛ شرکت نوآوران کیهان پلاستیک پارسام دارای خاصیت Anti UV، شامل 5 درصد و 10 درصد هستند؛ که به حفاظت گیاهان در برابر اشعه فرابنفش کمک می‌کند، از طرفی این افزودنی طول عمر پوشش گلخانه را در برابر نور خورشید افزایش می‌دهد. همچنین با اضافه کردن این افزودنی در وزن نایلون گلخانه تاثیر زیادی نمی‌گذارد. پلاستیک های آنتی یووی فیلم های پلیمری شفاف و سبکی هستند که نسبت به کاورهای قدیمی و سنتی جایگزین بهتری هستند. این فیلم پلاستیکی از پلی اتیلن، پلی کربنات یا پلی وینیل کلرید ساخته شده‌اند و بی‌نهایت انعطاف‌پذیر و بادوام هستند.

از آنجا که نایلون ها در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار دارد، تولید‌کننده‌ها فیلم هایی تولید کرده‌اند که برای طولانی کردن عمر فیلم پلاستیکی و محافظت کردن از سلامتی گیاه در گلخانه، می‌توانند اشعه فرابنفش را جذب و تثبیت کنند. بنابراین پوشش‌های شیشه‌ای و نایلونی دو پوشش مورد استفاده در احداث گلخانه‌ها هستند. نایلون‌های گلخانه‌ای به دلیل ویژگی‌های بسیار خوب، از جمله هزینه‌های تمام شده کم‌تر، نصب آسان و سریع همچنین محافظت عالی از فضای داخل گلخانه؛ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوشش گلخانه و خاصیت Anti UV

استحکام نایلون گلخانه‌ای uv

افزودنی تثبیت‌کننده آنتی یووی به ماده اولیه تولیدی پلاستیک گلخانه‌ اضافه می‌شود. در فرآیند، افزودن این مواد در خط تولید باید دقت کافی داشته باشید که ترکیب مواد از نظر توزیع وزنی به صورت صحیح انجام شود. مورد مهم بعدی در خصوص تولید این نایلون‌ها رعایت اصول کنترل کیفیت است که باعث می‌شود نایلون تولیدی در بالاتر سطح کیفیت خود قرار داشته باشد.

افزودنی تثبیت‌کننده اشعه UV باعث تقویت استحکام و مقاومت پلاستیک گلخانه می‌شود. نایلون‌های گلخانه در معرض هوای آزاد قرار دارند. شرایط آب و هوایی مختلف از جمله طوفان و بارندگی و همچنین حضور حشرات و پرندگان می‌تواند باعث آسیب رساندن به نایلون گلخانه در دراز مدت شود. اما نایلون گلخانه آنتی UV دار تا حد قابل توجهی عوارض ناشی از این مسائل را کنترل می‌کند.

نایلون گلخانه UV همانطور که گفته شد، از اضافه شدن افزودنی یو وی به پلاستیک گلخانه به وجود می‌آید. قائده درستی که برای نایلون گلخانه وجود دارد، این است که معمولا باید افزودنی یووی، به پوشش نایلون معمولی گلخانه، اضافه شود. بقیه افزودنی ها می‌توانند، بنا به درخواست مشتری و باتوجه به نیاز مشتریريال به پلاستیک گلخانه اضافه شود. افزودنی uv یک میزایایی است که باعث حفاظت گیاهان و محصولات توسط اشعه فرابنفش است. با توجه به این قابلیت محافظتی در برابر نایلون معمولی گلخانه‌، می‌توان این پوشش گلخانه آنتی یو وی را یکی از انواع پوشش گلخانه، فیلم های پلی اتیلنی شناخت.

جذب‌کننده‌ها و تثبیت‌کننده‌های  UV

پوشش گلخانه‌ای پلاستیکی جذب کننده UV، دارای ترکیبات شیمیایی هستند که اشعه فرابنفش را جذب می‌کنند و از ورود اشعه به فیلم و به داخل گلخانه جلوگیری می‌کند. موادشیمیایی جذب‌کننده UV اغلب در بافت پلیمری فیلم، با موادشیمیایی تثبیت‌کننده UV  ترکیب می‌شوند، در نتیجه سرعت تجزیه و تلاشی فیلم پلاستیکی که در معرض اشعه فرا بنفش قرار دارد کم می‌شود. تولید‌کننده‌ها این مواد افزودنی شیمیایی را گسترش داده‌اند،  بنابراین آن‌ها حداکثر محافظت در برابر UV را فراهم می‌کنند. با این حال این اجازه را هم می‌دهند که مقدار کافی نور به پوشش گلخانه و به داخل گلخانه وارد شود.

تاثیر بر روی رشد گیاها شعه فرابنفش برای موجودات زنده و گیاهان

در معرض اشعه فرابنفش بودن منجر به آسیب به PNA، آسیب به پروتئین‌ها، آسیب به غشاء سلول و آسیب به دیگر ساختارهای سلولی می‌شود. بنابراین کاهش قرار گرفتن گیاه در برابر اشعه فرابنفش برای سلامت طولانی مدت آن‌ها سودمند و مفید است. در سال ۱۹۹۹ پژوهشی انجام شد و در یک مجله اروپایی به نام علم باغبانی منتشر شد. این مجله خاطر نشان می‌کند که کاهش مقدار اشعه فرابنفش در گلخانه، منجر می‌شود که رنگ‌آمیزی سیر و شدید‌تری در گیاهان تزیینی، هم در گل‌ها و هم در برگ‌ها بوجود آید. این تاثیر می‌تواند در رشد تجاری گل‌ها در جایی که ناهماهنگی رنگ و کم رنگ شدن گلبرگ‌ها نا‌مطلوب و نا‌خوشایند است، دارای ارزش باشد.

نایلون-گلخانه-چیست---کیهان-پلاستیک-Sheeting

تاثیرات نايلون گلخانه uv آفت‌ها

بعضی حشره‌ها ، نظیر شته‌ها به شدت در بخش فرابنفش دامنه الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند بنابراین زمانی ‌که مقدار اشعه UV به داخل گلخانه کاهش می‌یابد احتمال ورود این حشره‌ها به داخل گلخانه کمتر می‌شود در نتیجه هجوم کمتری از حشره‌های آفتی را خواهیم داشت. همچنین زمانی که سطح اشعه فرابنفش به داخل گلخانه کاهش پیدا می‌کند قارچ‌هایی نظیر بوتریتیس‌ها و اسکلروتینیا، هاگ‌های کمتری تولید می‌کنند، بنابراین تاثیرات زیان بخشِ عفونت‌ها و آلودگی‌های قارچی قاعدتاً کاهش می‌یابد.

 

نقاط ضعف افزودنی UV بر گلخانه 

گیاهان گلخانه ای که برای گرده افشانی متکی به زنبورهای عسل هستند، منع کردن حشرات از ورود به داخل گلخانه با استفاده از فیلم پلاستیکی بیشتر ضرر و زیان دارد تا منفعت. بنابراین زمانی‌ که گرده افشان‌ها پس رانده می‌شوند، انسداد بیش از حد اشعه فرابنفش تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این بر روی رنگ آمیزی گیاه هم تاثیر منفی دارد، همچنین زمانی که میزان UV پایین باشد رنگ سبزیجات هم کم رنگ می‌شود. همچنین پوشش گلخانه ای با ترکیب مواد افزودنی که برای کاربردهای خاص گلخانه ای نامناسب هستند نیز می‌توانند منجر به عدم انتقال نور کافی برای گیاهانِ در حال رشد شوند.

نايلون گلخانه uv

ماندگاری نایلون گلخانه‌ای آنتی یووی  

اگر کمی از آنتی اکسیدان‌ها به افزودنی تثبیت‌کننده اشعه ماورابنفش اضافه شود، علاوه بر مقاومت در برابر اثرات سوء اشعه UV خورشید، نایلون را در برابر حرارت و گرمای شدید در فصل تابستان مقاوم‌تر می‌کند. در واقع ترکیب این دو ماده افزودنی باعث مهار مواد فسادپذیر موجود در پلی‌اتیلن می‌شود و به این ترتیب کمک شایانی به افزایش طول عمر مفید نایلون گلخانه می‌کند. آنچه تا کنون مشاهده شده است، افزایش ماندگاری پلاستیک گلخانه‌ای آنتی یووی تا سقف پنج سال بیشتر از نایلون‌های معمولی است.

نایلون گلخانه‌ای آنتیUV کیهان پلاستیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • مقاومت نایلون UV در برابر باد شدید، حرارت، رطوبت و اشعه ما وراء بنفش
  • عایق صوتی و ضد آب
  • چسبندگی بالا
  • شفافیت بالا
  • استحکام و کیفیت مناسب
  • دوام بالا

استحکام نایلون گلخانه آنتی UV

جهت بالا بردن استحکام نایلون گلخانه‌ آنتی یووی این شرکت علاوه‌بر انتخاب مواد اولیه باکیفیت و درجه یک، شرایط فراوری و روش‌های کنترل کیفی بهینه‌ کردن محصولات خو را در اولویت کار خود قرار داده است.

از طریق افزودن تثبیت‌کننده اشعه ماوراء بنفش می‌توان مقاومت پلاستیک گلخانه را در مقابل تجزیه، فساد ناشی از این اشعه و حشره‌کش‌ها افزایش داد. افزودن این تثبیت‌کننده علاوه‌‌بر ایجاد استحکام در نایلون گلخانه، تاثیراتی در گلخانه نیز خواهد داشت که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تاثیر تثبیت‌کننده اشعه ماوراء بنفش بر گلخانه

  • محافظت از گیاهان در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی
  • رویش و رشد بهتر و سریع‌تر گیاهان
  • بالا بردن میزان و نیز کیفیت محصولات
  • کاهش میزان مصرفی آب تا 50 درصد
  • امکان برداشت محصول در یک سال
  • تاثیر در خشک کردن محصولات توسط نور خورشید
  • کاهش هزینه‌های تولید گل‌ها، میوه‌جات، گیاهان دارویی و سبزیجات
تمام ویژگی هایی که افزودنی UV به نایلون گلخانه می‌دهد باعث تخصصی شدن نایلون برای گلخانه داران می‌شود، یعنی دیگر  گلخانه داران با پوشش های شیشه ای دو جداره که قابلیت آنتی یووی بودن را دارا هستند، گلخانه خود را بنا نمی‌کنند. چون نسبت به نایلون‌های گلخانه هزینه های سنگین تری را باید پرداخت کنند. به همین دلیل که  هر افزودنی که به نایلون‌ها اضافه می‌شود، نایلون مورد نظر، برای کار ها و شرایط مختلف یک گلخانه دار؛ بسیار تا ثیر گذار تر می‌شود. قیمت نایلون UV به نسبت سایر پوشش های گلخانه بسیار مقرون‌ به‌صرفه تر است. پلاستیک گلخانه آنتی یووی بسیاری از مشکلات و آسیب های وارده به گلخانه را جلوگیری کرده اما خود نایلون آنتی UV خود اگر درست ساخته نشود می‌تواند به گلخانه شما آسیب بزند. پیشنهاد ما برای خرید نایلون گلخانه UV تولید کننده های معتبر نایلون گلخانه است.

 

دمای جمع شده در گلخانه به وسیله نایلون UV

دمای جمع شده در گلخانه به وسیله نایلون UV

اثرات خنک‌کنندگی نایلون گلخانه‌ای آنتی یووی

در میان طیف گسترده‌ای از اشعه‌هایی که نور خورشید به سمت زمین ساطع می‌کند، اشعه مادون قرمز بیشتر تأثیر را در انتقال حرارت به زمین دارد. اگر گلخانه را در مناطق گرمسیری احداث می‌کنید، یا قصد پرورش گیاهانی را دارید که نیاز به حرارت چندانی ندارد، باید از نایلون گلخانه‌ای آنتی یووی استفاده کنید. اشعه مادون قرمز برای رشد گیاهان به صورت مستقیم اثرگذار نیست و صرفا در بالابردن دمای محیط گلخانه موثر است. در مناطق گرمسیری اختلاف دمای زیادی بین دمای هوای محیط بیرون و دمای داخل گلخانه آنتی یووی مشاهده می‌شود.

راهنمای خرید و قیمت نايلون گلخانه uv

در آخر با همه ابعاد نایلون گلخانه آنتی UV آشنا شدیم، خرید نايلون گلخانه UV خود به تنهایی یک مزیت محصوب می‌شود. همان‌طور که گفته شد، به دلیل افزودنی که در پلاستیک گلخانه ای استفاده می‌شود، اشعه فرابنفش را جذب می‌کنند و از ورود اشعه به فیلم و به داخل گلخانه جلوگیری می‌کند. اما قیمت نايلون گلخانه uv به دلیل نوسنات قیمت دائما در حال تغییر است. برای به دست آوردن قیمت های به روز نايلون  گلخانه آنتی uv  با شماره های زیر تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر از افزودنی های آنتی یووی پوشش گلخانه ای کیهان پلاستیک می‌توانید به صفحه خرید نایلون گلخانه مراجعه کنید.

شماره های تماس شرکت کیهان پلاستیک

دیدگاه ( 2 )

  1. همدانی29 بهمن 1401

    نایلون گلخانه یووی دار عمر بیشتری داره؟

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک29 بهمن 1401

      سلام
      بله این نوع نایلون ها در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری دارند.

      پاسخ
دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*