مزایای استفاده از افزودنی EVA در نایلون گلخانه‌

در این مقاله قصد داریم افزودنی EVA را مورد بررسی قرار دهیم. افزودنی  EVA قدرت برتری است که با استفاده از پلیمرهای مخصوص با مقاومت بالا ساخته می‌شود که ایمنی بیشتری را در مناطقی با وزش باد شدید ایجاد می‌کند و یا از نظر اقتصادی می‌تواند بسیار قابل توجه باشد زیرا می‌توان آن‌ها را با ضخامت کمتر از نایلون‌های معمولی تولید کرد در حالی که می‌تواند استحکام یکسانی را با نایلون های ضخیم حفظ کند و یا حتی بیشتر از نایلون های ضخیم استحکام داشته باشد. باما همراه باشید تا بررسی مختصری در رابطه با افزودنی EVA  در نایلون گلخانه داشته باشیم.

انتشار نور با استفاده از افزودنی EVA

نور خورشید که از یک نایلون گلخانه‌ای عبور می‌کند و وارد گلخانه می‌شود، مستقیم و پراکنده می‌شود. انتشار نور باعث می‌شود که یک نایلون برای چشم انسان مبهم به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که نایلون از شفافیت کمتری برخوردار است. PAR یا معنای دیگر آن تابش فعال فتوسنتزی دریافت شده توسط گیاهان به صورت یکسان است.

 امروزه به طور کلی پذیرفته شده است که نور منتشر شده تأثیر مثبتی بر رشد گیاهان دارد، به ویژه برای محصولات بهاری و تابستانی و در مناطقی که نور شدید خورشید را به صورت مستقیم دارند. انتشار مناسب نور سایه‌ها را کاهش می‌دهد و توزیع یکنواخت‌تر نور را در گلخانه تضمین می‌کند تا به قسمت‌های پایینی گیاهان نیز نور برسد، از سوختگی گیاهان جلوگیری می‌کند و یک اثر خنک‌کننده متوسط برای گیاهانتان ​​ارائه می‌دهد.

مزایای افزودنی EVA در نایلون گلخانه

افزودنی EVA دارای مزایای اثر حرارتی است که شامل این موارد است:

  • محافظت در برابر یخ‌زدگی و دمای پایین هوا.
  • کاهش دمای صاف و در کل دمای بیشتر شب.
  • کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و کیفیت بهتر محصولات.
  • عملکرد محصول بیشتر و برداشت زودتر.

مزایای افزودنی EVA در نایلون گلخانه

اثر ضد چکه با استفاده از افزودنی EVA

قطره‌هایی که در سطح داخلی نایلون‌های گلخانه‌ای به دلیل متراکم شدن آب ایجاد می‌شوند، پیامدهای منفی بر کیفیت و رشد گیاه دارند، زیرا انتقال نور را بین 15 تا 30 درصد کاهش می‌دهند و بروز برخی بیماری‌ها را در گیاهان شما و محصولاتتان افزایش می‌دهند.

نایلون‌های ضد چکه، در صورت استفاده مناسب، مزایای زیر را ارائه می‌دهند:

  1. نور بیشتر در گلخانه و عملکرد محصول بیشتر
  2. برداشت زودتر محصول و بیماری‌های کمتر
  3. کیفیت بهتر محصول، ارزش تجاری بالاتر
  4. کاهش نیاز به آفت‌کش‌ها

نکته مهم این است که نایلون‌های ضد چکه عمدتاً برای گلخانه‌های با تهویه خوب و یا گرمایش، با شیب مناسب سقف توصیه می‌شود. اثر “ضد چکه” تا 2 سال دوام دارد، زیرا مواد افزودنی با مهاجرت به سطح نایلون عمل کرده و به آرامی توسط آب شسته می‌شوند. در شرایط خاص، در گلخانه‌های پوشیده از فیلم‌های ضد چکه، مه ایجاد می‌شود.

چنین غباری معمولاً در غروب و سحر رخ می‌دهد و نامطلوب است چرا که می‌تواند به گیاهان آسیب برساند. توصیه می‌شود که گلخانه را بلافاصله با تهویه و یا گرم‌کردن کمک کنید تا این غبار برطرف شود. باتوجه‌به مکانیسم پیچیده فعالیت آن و تنوع پارامترهای مؤثر بر عملکرد آن، بسیاری از شرکت‌ها هیچ‌گونه ضمانتی ارائه نمی‌دهد و هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد اثربخشی و مدت‌زمان اثر ضد چکه نمی‌کند.

اثر ضد چکه با استفاده از افزودنی EVA

 مزایای افزودنی EVA

افزودنی هایی مثل افزودنی eva به صورت سفارشی و بنا به درخواست مشتری معمولا به نایلون گلخانه اضافه می‌شود. علت این قضیه هم، بیشتر به خاطر این است که، افزودنی EVA، یک ویژگی منحصر به فردی رو به پوشش گلخانه می‌دهد، که مناسب با شرایط محیطی آن منطقه، برای گلخانه مناسب باشد. برای این که متوجه شویم، انواع پوشش گلخانه کدام است و با توجه به شرایط محیطی بهترین نوع پوشش گلخانه کدام است، بهتر است مقاله انواع پوشش گلخانه را مطالعه کنید.

اثر ضد مه

نایلون حاوی EVA برای مجاز کردن استفاده از نایلون‌های ضد چکه، با همه مزایای آن‌ها، بدون ترس از مه که گاهی هنگام غروب و سحر در گلخانه‌های پوشیده از چنین نایلون‌هایی ایجاد می‌شود، یک نایلون ضد چکه با عملکرد ویژه ضد مه که باعث کاهش یا جلوگیری از تشکیل مه می‌شود.

اثر خنک‌کننده

در بسیاری از مناطق جهان، نیاز فزاینده‌ای به نایلون‌هایی وجود دارد که گرمای بیش از حد را در طول روز کاهش داده و محیط خنک‌تری را در گلخانه حفظ کنند. به‌ویژه در مناطق گرمسیری، در مناطق با نور شدید خورشید و هوای گرم و همچنین در مهدکودک‌ها و گیاهان زینتی سایه دوست، اثر خنک‌کننده بیش از پیش به یک نیاز تبدیل می‌شود.

ویژگی افزودنی eva در پلاستیک گلخانه

ویژگی افزودنی eva در پلاستیک گلخانه

نایلون گلخانه‌ای EVA دارای مزایای زیادی است، مزایای افزودنی  به شرح زیر است:

پردازش هم‌زمان با پنج لایه، انتقال نور عالی، دوره فوق‌العاده مه‌زدایی قطرات تا 4 الی 6 ماه، مقاومت در برابر تیزی ها و سوراخ شدن، تقسیم مناسب نوری که میتابد، نور ماوراء بنفش به نور نارنجی قرمز و نور آبی تبدیل می‌شود، افزودنی EVA می‌تواند دمای گلخانه را افزایش داده و میزان استفاده از نور را افزایش دهد. برای مناطقی با قطره‌های همرفت، ضد مه گرفتگی نایلون‌هایی با افزودنی EVA و خواص مکانیکی مناسب است.

آب و هوای شمال نسبتاً بادخیز و بسیار مرطوب است، بنابراین برای نایلون‌های گلخانه‌ای چالش کوچکی نیست. اگر خراب شود مشکلات زیادی را به بار میاورد و به محصول شما آسیب می‌زند. حتی ممکن است باعث مرگ خربزه، میوه‌ها و سبزیجات موجود در گلخانه به دلیل کاهش دما شود، بنابراین اکثر دوستان کشاورز باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از نایلون‌های گلخانه‌ای در برابر باد و نیروهای خارجی انجام دهند.

سخن آخر

 وقتی دما در ظهر افزایش می‌یابد، در نایلون گلخانه باید هوا را به‌موقع آزاد کنیم تا دمای گلخانه کاهش یابد. هنگامی که نایلون گلخانه آسیب‌دیده است، باید به‌موقع تعمیر انجام شود، سطح ستون سیمان و قطب بامبو در گلخانه باید صاف باشد، همچنین می‌تواند اصطکاک نایلون گلخانه‌ای را کاهش دهد و جلوگیری از آسیب را سبب شود. افزودنی EVA به طور مستقیم بر رشد محصولات تأثیر می‌گذارد.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*