نایلون استخر چه کاربردی دارد؟

امروزه برای عایق و پوشش کف استخرها، به جای استفاده از ترکیبات ناهمگن سنگ و سیمان، شن، ماسه، دوغاب و بتن مسلح، از روش‌های جدیدتر و مقرون به صرفه‌تری استفاده می‌کنند. نایلون استخر یا همان روکش استخر، یکی دیگر از انواع نایلون‌ها و نایلکس‌های پرمصرف است که جهت عایق‌بندی در استخرهای مختلف، حوض‌ها و حوضچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نایلون‌ها از هدر رفت آب از کف و دیواره‌های استخر به میزان قابل توجهی جلوگیری می‌کند. به همین منظور در این مطالب قصد داریم شما را با کاور استخر، کاربردها و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کنیم. بنابراین توصیه می‌شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نایلون استخر چیست؟

روکش استخر

نایلون‌های کاور کننده استخر از مواد شیمیایی پلیمری تشکیل شده است که در صنایع ترموپلاستیک از مواد اولیه و همچنین ضایعات بازیافتی تولید می‌شود. پلاستیک مورد استفاده در این نایلون، از نوع پلی‌اتیلن سبک بوده به طوری که شامل غشاهای نفوذناپذیر و بدون هیچ‌گونه درز و منفذی است. به این صورت که مواد اولیه به کار رفته در آن، 97 درصد پلی‌اتیلن، 2.5 درصد کربن بلک و مابقی مربوط به افزودنی‌ها است. این مواد افزودنی به منظور افزایش انعطاف و مقاومت کششی در ساختار روکش استخر به کار می‌رود.

تولید نایلون استخر

تولید کاور استخر در صنایع پلیمری، توسط دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس با استفاده از فناوری روز دنیا صورت می‌گیرد. به طور کلی روش تولید به این صورت است که مواد اولیه درون قیف دستگاه اکسترودر ریخته شده تا با یکدیگر ترکیب شوند سپس از آن‌جا به سمت سیلندر و المنت‌ها هدایت می‌شوند. در این مرحله توسط هیترها مواد ذوب می‌شود و با چرخش ماردون به سمت دای در انتهای دستگاه حرکت می‌کند. در نهایت مواد مذاب خروجی به شکل لایه‌های نازک از دستگاه خارج می‌شود. لایه‌های خروجی در سیستم خنک‌سازی، سرد می‌شوند و به صورت نایلون‌های استخر درمی‌آید. در آخر عرض این نایلون‌ها را بر طبق سفارس مشتری برش می‌دهند تا به بازار عرضه شود.

ویژگی‌های نایلون استخر

این نایلون‌ها از نشت هرگونه رطوبت و آب به خارج از استخر جلوگیری می‌کنند. روکش استخر در هر منطقه با هر نوع آب و هوایی قابل استفاده است. کاور استخر در عرض‌های زیاد قابل تولید است به همین دلیل جزء نایلون‌های عریض نیز محسوب می‌شود. با افزایش ضخامت این نایلون‌ها، مقاومت آن‌ها نیز بالا می‌رود. مقاومت بالا، از پارگی و سوراخ شدن نایلون در اثر فشار حاصل از آب درون استخر جلوگیری می‌کند. این نایلون‌ها همچنین قابلیت تولید در هر ضخامتی بنا بر سفارش مشتری را دارند. اگر شما هم به دنبال یک محصول با کیفیت و بدون عیب و نقص هستید، پیشنهاد ما به شما خرید نایلون‌های استخر شرکت کیهان است.

مزایای استفاده از روکش استخر

نایلون‌های استخر کاربردهای بی‌نظیری دارند و نسبت به دیگر روش‌های عایق‌بندی کمتر دچار عیب و ایراد هستند.

استفاده از این روش همچنین نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر است. سرعت کار در عایق‌بندی با کاور استخر بیشتر از بقیه روش‌ها است. هزینه نصب و تعویض نایلون‌های استخر، در مقایسه با سایر روش‌ها نیز کمتر است. نقل و انتقال این نایلون‌ها به دلیل وزن سبکی که دارند، بسیار آسان است.

انواع نایلون استخر

روکش استخر از جهت کاربردهایی که دارد، دارای انواع مختلفی است. از جمله مهم‌ترین انواع این نایلون‌ها می‌توان به نایلون‌های استخر مخصوص مراکز پرورش ماهی‌های خوراکی و زینتی، استخرهای صنعتی و خانگی، استخرهای مخصوص شنا، حوضچه‌ها، جکوزی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. به عنوان نمونه استخرهای پرورش ماهی از نایلون‌های به رنگ‌ مشکی و تیره بیشتر استفاده می‌کنند. در صورتی که نایلون‌هایی که جهت پوشش‌دهی استخر کشاورزی به کار می‌رود، دارای رنگ‌های روشن‌تری است.

کاربرد نایلون استخر

کاور استخر، جهت عایق کردن انواع استخر استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای روکش استخر می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • جهت پوشش دهی در استخرهای کشاورزی برای ذخیره آب مزارع
  • کاربرد در عایق‌بندی انواع استخرهای پرورش ماهی
  • استفاده در استخرهای شنا و جکوزی
  • مورد مصرف در استخرها و حوضچه‌های خانگی
  • استفاده به عنوان روکش در استخرهای سرباز
  • ساخت استخرهای پلاستیکی کوچک برای کودکان

قیمت نایلون استخر

این نایلون‌ها با توجه به عوامل و شرایط متعددی قیمت‌گذاری می‌شوند. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت کاور این نایلون‌ها، میزان کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید این نایلون‌ها است. از دیگر عوامل مهم که باعث تغییر در قیمت انواع نایلون می‌شود می‌توان به ضخامت نایلون مورد نظر اشاره کرد. قیمت مواد اولیه این نایلون‌ها با توجه به نوسانات ارزی نیز دچار تغییر شده و باعث تغییر در قیمت خود نایلون می‌شود. با خرید نایلون‌های استخر کیهان پلاست میتوانید با اطمینان کامل از قیمت و کیفیت محصول، اقدام به عایق‌بندی و ساخت استخرهای موردنظر خود کنید.

جمع بندی

نایلون استخر نوعی پلاستیک پلیمری است که بر اساس پایه پلی‌اتیلن تولید می‌شود. این نایلون‌ها به عنوان روکش استخر یا کاور استخر نیز شناخته می‌شوند. کاربرد عمده نایلون‌های استخر در عایق‌بندی انواع استخرهای شنا، پرورش ماهی و استخرهای ویژه ذخیره آب کشاورزی است. این نوع نایلون در ابعاد، ضخامت و رنگ‌های مختلف قابل تولید است. از ویژگی‌های بارز این نایلون می‌توان به سبکی و نصب آسان آن‌ اشاره کرد. قیمت این نوع نایلون‌ها با توجه به نوع کیفیت، ضخامت و کارایی آن‌ها متفاوت است و همچنین بر حسب وزن هر کیلو گرم از آن، قیمت‌گذاری شده و به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها