کاربرد فیلم پلی اتیلن

یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت پلاستیک، فیلم پلی اتیلن است که با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد و همچنین افزودنی‌های مختلفی چون ضد اشعه فرابنفش، ضد مه و… در کنار قیمت پایین، به یکی از محصولات مقرون به صرفه تبدیل شده است. فیلم‌های پلی اتیلن که به صورت رولی در ابعاد مختلفی وارد بازار می‌شوند، هر یک وابسته به نیاز مشتریان از ویژگی‌ها و مزایا متمایزی برخوردار هستند. همراه ما باشید تا در این مقاله با کاربرد فیلم پلی اتیلن و مزایا آن آشنا شویم.

آشنایی با فیلم پلی اتیلن

فیلم‌های پلی اتیلن نوعی پلاستیک عریض و رولی هستند که در حرارت بالا و به وسیله دستگاه‌های مخصوص شکل می‌گیرند. فیلم‌های پلی اتیلن وابسته به کیفیت مواد اولیه در مدل‌های مات و شفاف وارد بازار می‌شوند که هر چه این کیفیت کمتر باشد، قیمت محصول پایین آمده و برای صنایع غیرحساس صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت. پلی اتیلن خود به عنوان یک پلیمر در انواع مختلف سنگین و سبک تولید می شود که می‌تواند باعث ایجاد ویژگی‌های متمایز شود. بنابراین برای تهیه فیلم پلی اتیلن باید در ابتدا به مواردی چون نوع مواد اولیه و کیفیت آن توجه کنید و سپس به سراغ مشخصات فیزیکی چون رنگ، ضخامت، ابعاد، تعداد لایه و… بروید که آن هم بر اساس کاربرد پلاستیک مشخص می‌شود. به طور کلی فیلم پلی اتیلنی به پلاستیکی شکل پذیر گفته می‌شود که معمولا در دمای 120 تا 200 درجه ذوب شده و به شکل فیلم پلی اتیلن درمی‌آید که با قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت بالا، به یکی از مواد ضروری صنایع مختلف تبدیل شده است.

کاربرد فیلم پلی اتیلن

فیلم پلی اتیلن وابسته به نوع مواد اولیه و ویژگی‌های فیزیکی، در گستره وسیعی از صنایع کاربرد دارد و به یکی از نیازهای ضروری روزانه مردم تبدیل شده است. این فیلم‌ها به دلیل تولید در ابعاد مختلف و با افزودنی‌های متنوع، دست مشتریان را در خرید محصولی مطابق با نیازشان باز می‌گذارد. به همین دلیل فیلم پلی اتیلن محصولی پاسخگو در تمامی صنایع شناخته می‌شود. فیلم‌های پلی اتیلنی معمولا با نقش پوششی، با نگهداری از محصولات در برابر عوامل خارجی، از بسیاری از خسارات جلوگیری می‌کنند و همچنین با بسته بندی کالا تولیدی آن‌ها، به حفظ سلامت محصول به هنگام حمل و نقل کمک می‌کنند. از عمده کاربرد فیلم پلی اتیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بسته بندی محصولات کشاورزی
  • بسته بندی کالاهای تولیدی در صنایع غذایی، پوشاک، خودرو و…
  • به عنوان پوشش در صنعت ساختمان سازی
  • ایجاد گلخانه
  • بسته بندی ادوات صنعتی

و به طور کلی هر صنعتی که برای نگهداری از کالا تولیدی خود به پوششی مقاوم و عایق در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت نیاز داشته باشد که وابسته به ویژگی‌های محصول تولیدی، امکان تهیه فیلم پلی اتیلنی به صورت سفارشی نیز وجود دارد.

ویژگی کاربرد فیلم پلی اتیلن

ویژگی‌های فیلم پلی اتیلن آن چیزی است که باعث افزایش کاربرد این محصول در صنایع مختلف شده است. این ویژگی‌ها با به همراه داشتن گستره وسیعی از مزایا، انتخابی به صرفه برای نگهداری و حمل محصولات تولیدی هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بالا
  • شفافیت و رنگ پذیری
  • نرم و شکل پذیر
  • مقاوم در برابر عوامل خارجی
  • مانع از نفوذ رطوبت، غبار و…
  • چاپ پذیری
  • دوخت پذیری
  • قابل تولید در عرض و ضخامت متنوع
  • امکان تولید در رنگ‌های گوناگون
  • قابلیت ترکیب با افزودنی‌ها

تمامی این ویژگی‌ها در کنار خواص جدیدی که در ترکیب با افزودنی‌ها ایجاد می‌شود، مزایای زیادی همچون مقاومت ساختاری و عدم پارگی، شکل گیری راحت، محافظت از محصول در برابر تغییرات آب و هوایی و… را به دنبال دارد که با قیمت پایین این محصول، نگهداری از کالا تولیدی با صرفه اقتصادی بیشتری همراه است.

قیمت کاربرد فیلم پلی اتیلن

برای تعیین قیمت فیلم پلی اتیلن باید به عوامل مختلفی توجه شود که مهم‌ترین آن، نوع مواد اولیه و کیفیت آن است. معمولا فیلم پلی اتیلن از مواد اولیه در سه درجه کیفی تولید می‌شود. مواد اولیه درجه یک همان مواد نو هستند که با کیفیت بالاتر قیمت بیشتری دارند و معمولا در صنایع حساسی چون مواد غذایی استفاده می‌شوند. مواد درجه دو و سه از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند که برخی از ضعف‌های آن با افزودنی‌ها برطرف شده و به ماده‌ای پاسخده در شرایط مختلف تبدیل می‌شود. اما کاربرد فیلم پلی اتیلن در این نوع درجه کیفی بیشتر در صنایع غیر حساس است که با صرف هزینه کمتر نیاز مجموعه برطرف می‌شود. به طور کلی قیمت فیلم پلی اتیلن وابسته به شرکت تولیدکننده و قیمت مواد اولیه آن در بازار جهانی متغیر است و قیمت ثابتی ندارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود بعد از شناسایی کامل نیاز مجموعه خود با مشاوران شرکت‌های تولید کننده وارد مذاکره شوید و ضمن دریافت اطلاعات از خدمات هر یک، قیمت محصول را جویا شوید. سپس با مقایسه محصول هر شرکت، تولیدکننده برتر را انتخاب کنید.

جمع بندی

کاربرد فیلم پلی اتیلن با گذشت زمان به قدری افزایش یافته است که امروزه بیشتر صنایع از این محصول استفاده می‌کنند. فیلم پلی اتیلن با قیمت پایین و همچنین برخورداری از ویژگی‌ها و مزایا گسترده، به یکی از نیازهای اولیه و ضروری تولید کنندگان تبدیل شده است و در انواع متنوعی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. ما در این مقاله با کاربردهای فیلم پلی اتیلن و ویژگی‌های آن آشنا شدیم تا شما عزیزان به اطلاعات کافی و مفید از این محصول دست یابید. برای تهیه فیلم پلی اتیلن کافی است که با مشاوران شرکت‌ کیهان پلاستیک ارتباط بگیرید و با راهنمایی آن‌ها محصول مورد نیازتان را شناسایی کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها