وزن پلاستیک مخصوص گلخانه و سایر ویژگی‌ها

پلاستیک مناسب گلخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ اطلاعات درباره ویژگی‌های نایلون گلخانه مسئله مهمی است که قبل از تهیه این نایلون باید به آن توجه داشت. ویژگی‌هایی از قبیل وزن نایلون گلخانه، ابعاد و ضخامت آن، افزودنی‌ها، شفافیت، ماندگاری، دوام و… ازمشخصه های اصلی یک نایلون مناسب برای گلخانه است، که بتواند شرایط دما و رطوبت را به طور کامل کنترل کند. به این ترتیب می‌توان در تمام طول سال، هر نوع محصول کشاورزی، گل‌ها و گیاهان مختلف را در محیط گلخانه پرورش داد.

نکاتی درباره نایلون مناسب گلخانه

گلخانه‌ را می‌توان به کمک دیوارهای شیشه‌ای یا فایبرگلاس نیز بنا کرد؛ اما این کار معمولا نیاز به صرف زمان و هزینه تمام‌شده زیادی دارد. لذا گزینه  مناسب‌تری را می‌توان جایگزین  فایبرگلاس کرد یعنی درواقع نایلون گلخانه عنوان مناسب تری است و از لحاظ هزینه هم بسیار مقرون به‌صرفه است که به کمک آن به راحتی می‌توانید کار احداث گلخانه را با صرف حداقل هزینه و زمان انجام دهید. به عبارت دیگر گلخانه محیطی است که گرما و رطوبت در آن حفظ می‌شود و این امکان را برای رشد محصولات زراعی و گل‌ و‌ گیاه را  فراهم می‌کند، تا در خارج از محیط طبیعی و فصل کشت رشد کند، اگر قصد درست کردن گلخانه دارید پس به احتمال زیاد در کنار سازه گلخانه، گیاه کشت شده و…  یکی از مواردی که ذهن شما را درگیر کرده نایلون مناسب گلخانه است.

وزن پلاستیک مخصوص گلخانه و سایر ویژگی‌ها

وزن نایلون گلخانه

سنگین بودن وزن نایلون گلخانه به طول و ضخامت نایلون گلخانه می‌تواند بستگی داشته باشد. برای مثال توجه داشته باشید که هنگام درست کردن یک نایلون گلخانه از افزودنی ها و مواد اولیه هایی استفاده می‌شود که کیفیت و ضخامت این پلاستیک گلخانه ای را تشکیل میدهد؛ پس در یک خلاصه کلی میتوان سنگینی یا سبکی وزن این نایلون را به ضخامت و طول آن ربط داد. پس از تولید نایلون‌ها را به دور طاقه رول می کنند و از همین رو وزن هر طاقه از این نایلون ها  متغییر است، ولی شما می‌توانید وزن طاقه را با توجه به معیار سفارش خود مشخص کنید، معمولا وزن هر رول پلاستیک گلخانه از 70 تا 230 کیلو است، ولی متناسب با عرض محصول و سفاش شما می‌تواند متغییر باشد.

عوامل موثر در وزن نایلون گلخانه‌

امکان بیشتر یا کمتر شدن وزن نایلون گلخانه نیز وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم وزن نایلون گلخانه می‌تواند چندین عامل را در پی داشته باشد اما یکی از این موارد کیفیت نایلون گلخانه است یعنی معمولا تولید کنندگان پلاستیک گلخانه‌ای این نایلون ها را به طور فشرده، در چند لایه درست و تولید می‌کنند، که این خود یک تخصص به شمار می‌آید و کیفیت به دست آمده از این نایلون‌ها  مراحل خاصی  را به دنبال دارد. کامل‌ترین کیفیت آن‌ها دارای افزودنی‌های زیادی است و مقدار  افزودنی، خود یک عامل برای بالا و پایین آمدن وزن نایلون گلخانه است، همچنین تولید کنندگان پس از اضافه کردن مواد افزودنی به پلاستیک های گلخانه آن‌ها را فشرده سازی می‌کنند، که درواقع این عمل با پریز های خاصی انجام می‌شود که همین سبب چند لایه بودن نایلون گلخانه می‌شود. واین خود یک عامل دیگر در وزن نایلون گلخانه‌ای است.

عوامل دیگری را هم می‌توان به وزن نایلون گلخانه نسبت داد. نکته ای که وجود دارد این عوامل خیلی به آن صورت تاثیر زیادی به تنهایی بر وزن نایلون گلخانه ندارد، اما باز خود یک عامل محسوب می‌شود. یکی از این عوامل مواد اولیه که استفاده می‌شود و مقدار افزودنی آن است که دقیق تر همان موضوع کیفیت نایلون گلخانه‌ای است که در وزن نایلون گلخانه تاثیر بسزایی دارد. برای اطلاعات بیشتر  راجب وزن نایلون گلخانه می‌توانید با شرکت نوآوران کیهان پلاستیک تماس بگیرید تا همکاران ما پاسخگوی سوالات شما باشند.

تاثیر قیمت بر وزن نایلون گلخانه

هرچه ضخامت نایلون‌ها افزایش پیدا می‌کند، استحکام آن‌ها بیشتر می‌شود. اما این مسئله باعث سنگین‌تر شدن نایلون‌ها نیز می‌شود؛ افزایش وزن نایلون‌ها الزاما نکته منفی به حساب نمی‌آید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که چارچوب گلخانه را طوری طراحی کنید که بتواند وزن نایلون‌ها را تحمل کند.همچنین طبیعی است که با همه این عوامل هر چه وزن نایلون گلخانه شما بالا تر برود قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند، ولی حداقل می‌دانید که کیفیت بهتر از کمیت است.

ویژگی نایلون مناسب گلخانه

ویژگی نایلون مناسب گلخانه‌

هر آنچه باید درباره ویژگی های نایلون مناسب گلخانه بدانید را در این مقاله می‌خوانیم، از آنجا که نمونه‌های پلاستیک گلخانه‌ای زیادی وجود دارد به احتمال زیاد انتخاب نایلون مناسب کار سختی خواهد بود، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های اساسی، بهترین نایلون را برای گلخانه خود انتخاب کنید.امروزه فیلم‌های پلی اتیلن 5 لایه در بازار موجود هستند که طول عمر زیادی دارند.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که نور ماوراء‌بنفش می‌تواند به سرعت فیلم‌ پلی‌اتیلن را تخریب کند، که این مسئله در گلخانه بسیار حساس ومورد اهمیت قرار دارد به همین دلیل توصیه می‌شود از نایلون‌های پلی‌اتیلنی که محافظ ضد یووی (Anti UV)  که در آن‌ها به کار رفته، استفاده کنید. اسم این نوع محصول از نایلون گلخانه  نايلون گلخانه uv دار نام برده می‌شود. در ادامه بپردازیم به ویژگی فیلم‌های گلخانه‌ای:

طول عمر پلاستیک گلخانه

  • برای چه مدت قصد استفاده از نایلون را دارید؟
  • آیا این پروژه در ماه‌های آینده تکرار می‌شود یا پروژه‌ای کوتاه مدت است؟
  • شرایط اقلیمی منطقه شما چگونه است؟
  • هوا به شدت سرد یا به شدت گرم می‌شود؟
  • میزان وزش باد چگونه است؟

پاسخ به سوالات بالا میزان دوام و طول عمر نایلون مورد نظر شما را مشخص می‌کند. از اوایل دهه 1960 هنگامی که برای اولین بار از فیلم پلی‌اتیلن برای پوشش گلخانه‌های چوبی استفاده شد، پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است. فیلم‌های اولیه فاقد دوام بودند و باید سالانه جایگزین می‌شدند. آن‌ها در برابر تغییرات آب‌و‌هوایی مقاوم نبوده و به دلیل خراب شدن در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید، عمر کوتاهی داشتند.

انتخاب پلاستیک با‌دوام به میزان زیادی می‌تواند هزینه‌های شما را مدیریت کند. فیلم‌های 5لایه‌ای که ترکیبی از مواد گوناگون پلیمری مانند EVA، HDPE، olefin درلایه‌های مختلف آن به‌کار برده شده است، بر روی خواص فیزیکی نایلون تأثیر می‌گذارد. استحکام دربرابر ضربه و سوراخ‌شدگی، کشانی و مقاومت در برابر خوردگی از مهم‌ترین ویژگی‌های نایلون‌ 5 لایه است.

ماندگاری و دوام پلاستیک مناسب گلخانه‌ای

ماندگاری پلاستیک‌های گلخانه‌ای یک پارامتر مهم است، که کاملا به عواملی مانند شرایط آب و هوایی منطقه، جنس نایلون و همچنین نوع نگهداری، وابسته بستگی دارد. برای تهیه یک نایلون مناسب، باید میزان بودجه‌ خود را در نظر بگیرید. طبیعتا هرچه میزان ماندگاری نایلون‌ها بیشتر می‌شود، هزینه آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

خاصیت ضد شبنم و ضد گرد و غبار نایلون گلخانه

در فصول سرد سال به دلیل اختلاف دمای زیادی که بین محیط داخل و خارج گلخانه به وجود می‌آید،‌ اصطلاحا نایلون‌ گلخانه عرق می‌کند و قطرات شبنم روی آن تشکیل می‌شود. ریزش این قطرات به روی گیاهان داخل گلخانه ممکن است اکوسیستم آن را برهم بزند. نایلون‌های گلخانه‌ای با کیفیت باید از نفوذ این قطرات به داخل گلخانه جلوگیری کنند. مسئله بعدی مربوط به گرد و غبار است. به مرور زمان با نشستن گرد و غبار روی نایلون از میزان شفافیت آن کاسته می‌شود و باعث می‌شود که نور خورشید به میزان کافی به داخل گلخانه نرسد. نایلون‌های گلخانه مناسب باید به طور طبیعی جلوی جمع شدن گرد و غبار روی سطح خود را بگیرد.

  • افزودنی Anti Fog آنتی فاگ در نایلون گلخانه  نایلون گلخانه آنتی فاگ را به وجود می‌آورد که مانع از ایجاد رطوبت در سطح داخلی فیلم و در قالب قطرات درشت می‌شوند.

  • افزودنی IR یا مادون قرمز در نایلون گلخانه سبب کارایی و مقاومت نایلون را افزایش می‌دهند.

شفافیت نایلون گلخانه‌ای

شفافیت نایلون گلخانه

در ادامه بررسی کامل نایلون گلخانه ای به مسئله شفافیت آن‌ها می‌رسیم. در گذشته استفاده از نایلون‌های سبز رنگ و تیره برای احداث گلخانه‌ها مرسوم بود. اما در حال حاضر این مسئله کاملا منسوخ شده است.

عمدتا گلخانه‌ داران از نایلون گلخانه‌‌ای شفاف استفاده می‌کنند. دلیل این مسئله نیاز گیاهان و محصولات موجود در گلخانه به نور طبیعی خورشید است. برای انجام عمل فتوسنتز توسط گیاهان در محیط گلخانه باید نور خورشید به آن‌ها برسد.

بنابراین باید نایلون‌های گلخانه به گونه‌ای باشند که نور خورشید به راحتی از آن‌ها عبور کند و وارد فضای گلخانه شود. البته همواره یک چالشی بین مسئله ضخامت و میزان شفافیت نایلون‌ها وجود دارد که باید بسته به هر پروژه به یک حالت بهینه دست پیدا کرد.

ابعاد و ضخامت پلاستیک  گلخانه‌ای

به طور معمول حداقل ضخامتی که نایلون‌های گلخانه‌ ای باید داشته باشد، شش میلی‌متر است. اگر ضخامت نایلون از این میزان کمتر باشد، نمی‌توان در آن گلخانه در فصول مختلف سال کار پرورش محصولات را انجام داد. چون قابلیت تأمین شرایط دما و رطوبت مورد نیاز گلخانه را ندارد.همچنین نایلون‌های گلخانه‌ای به طور معمول در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. البته آنچه بیشتر در بین تولیدکنندگان مرسوم است، نایلون‌هایی با عرض {8 , 10 , 12} متر است. طول رول هر نایلون را نیز معمولا 50 متر در نظر می‌گیرند.

کنترل دمای داخل گلخانه به وسیله پلاستیک مخصوص گلخانه

به کمک نایلون گلخانه با افزودنی IR می‌توان از خروج اشعه مادون قرمز خورشید از داخل گلخانه جلوگیری کرد. به این ترتیب محیط داخل گلخانه گرم می‌شود و هدررفت انرژی کاهش پیدا می‌کند. در مناطق سردسیری استفاده از این افزودنی بسیار مفید است.

ویژگی‌های فیلم های گلخانه ای

بهبود کیفیت نایلون مناسب گلخانه

یک افزودنی دیگر که برای جلوگیری از خشک شدن و آسیب‌پذیری طیف نایلون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزودنی EVR نام دارد. به این ترتیب میزان استحکام و مقاومت نایلون در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی افزایش پیدا می‌کند. همچنین انعطاف‌پذیری نایلون نیز بیشتر می‌شود.

افزودنی پخش یکنواخت نور در نایلون گلخانه

برای اینکه بتوان از تابش موضعی نور خورشید به یک بخش از گلخانه جلوگیری کرد، از افزودنی پخش نور برای نایلون‌های گلخانه استفاده می‌شود. به این ترتیب نور با تابیدن به سطح نایلون به صورت یکنواخت بین بخش‌های مختلف گلخانه توزیع می‌شود.

راهکاری برای افزایش عمر مفید نایلون‌های گلخانه‌ای

به کمک افزودنی مستربچ‌های پایدارکننده به نایلون‌ها می‌توان آن‌ها را در برابر اشعه uv مقاوم کرد و به این ترتیب عمر مفید نایلون‌ها را افزایش داد.

توصیه‌ای برای تهیه فیلم‌های گلخانه‌ای

توصیه‌ای برای تهیه فیلم‌های گلخانه‌ای

نایلون‌‌های گلخانه‌ای پوششی برای فضای گلخانه هستند که از جنس مواد پلاستیکی تولید می‌شوند. کاربرد اصلی این نایلون‌ها حفظ دما و رطوبت در محیط گلخانه در یک شرایط خاص است. استفاده از این نایلون‌ها برای احداث گلخانه نه تنها زمان و هزینه این کار را پایین می‌آورد، بلکه تضمینی برای تولید محصولات باکیفیت و سالم نیز خواهد بود.این پوشش‌ها با به وجود آوردن یک فضای مناسب برای رشد محصولات کشاورزی، تا حدودی جلوی رویش علف‌های هرز در محیط گلخانه را نیز می‌گیرند و از هرآنچه داخل محیط گلخانه قرار می‌گیرد به خوبی محافظت می‌کنند.

توصیه می‌شود هنگام خرید نایلون پلی‌اتیلن آن را با‌عنوان “پلاستیک گلخانه‌ای” یا “پلاستیک کشاورزی” تهیه کنید به این دلیل که پلی‌اتیلن‌هایی وجود دارند که کاربرد دیگری داشته و  مزایای استفاده از نایلون در گلخانه را به اندازه کافی ندارند و دوام  نسبتا کم تری به سایر پلاستیک‌ها دارند. 

ویژگی روکش پلاستیکی گلخانه

روکش مناسب گلخانه کیهان پلاستیک از انواع افزودنی‌ها به منظور ویژگی‌هایی که نایلون گلخانه پیدا می‌کند قابل اهمیت است. افزودنی‌های خاص، هرکدام از  با توجه به شرایط جغرافیایی و نوع گلخانه؛ برای گلخانه‌داران، ویژگی خاصی را برای پوشش گلخانه فراهم می‌کند. این افزودنی‌ها زنجیره‌های پلیمری قوی برای نایلون گلخانه ایجاد می‌کنند. اضافه شدن، افزودنی‌های خاص نایلون گلخانه تاثیر مستقیمی بر وزن نایلون گلخانه می‌گذارد.


 

اگه به دنبال پلاستیک مناسب برای گلخانه خود هستید، سریع به سراغ قیمت‌ها فیلم‌های گلخانه‌ای نروید. برای این که نایلون مناسب گلخانه خود را سفارش دهید، لازم است که یک سری نکات و عوامل رو بررسی کنید، مثلا وزن پلاستیک مخصوص گلخانه و سایر ویژگی‌ها، برای یک نایلون مناسب برای گلخانه چه مواردی است؟ با تحقیق بر این عوامل، مثل وزن نایلون گلخانه، شفافیت، ابعادها، کیفیت و… می‌توانید، یک نایلون مناسب برای گلخانه خود تهیه کنید که طول و عمر بالایی برای کار شما داشته باشد.

 

نتیجه گیری کلی که ما میتوانیم از این مقاله داشته باشیم، این است که برای این که متوجه بشویم تمامی شاخصه های یک محصول از لحاظ مقدار افزودنی‌ها، ابعاد، اندازه، مشخصات و… را باید در نظر داشت و به آن توجه کرد، یعنی اگر دقیق تر بخواهیم بخواهیم توضیح بدهیم منظور از شاخصه ها: وزن نایلون گلخانه، طول، عمر، کیفیت، مواد اولیه‌ها، مواد افزودنی که در محصولات استفاده می‌شود‌‌‌‌‌ و…  این ویژگی‌های مهم در نایلون گلخانه مسائل مهمی هستند که باید هنگام تهیه پلاستیک مناسب یک گلخانه  از این موارد مطلع بود، حالا شما می‌توانید برای‌شناخت بیشتر از این محصول که شرکت کیهان پلاستیک یکی از تولید کننده های آن است، به صفحه محصول خرید نایلون گلخانه مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*