نوار پیوند چیست؟

نوار پیوند یا grafting tape که به آن نوار چسب نیز می‌گویند، به منظور پیوند زدن گیاهان مورد استفاده باغبانان قرار می‌گیرد. اگر شما قصد پیوند زدن گیاهی را دارید برای بالا بردن احتمال موفقیت در پیوند استفاده از نوار پیوند ضروری به نظر می ­رسد. هر نوع پیوندی پس از برش نیاز دارد تا کاملا از محیط بیرون عایق شده و هوا از بیرون به محل پیوند نفوذ نکرده و همچنین رطوبت محل پیوند از دست نرود.

نوار چسب پیوند یک لایه نایلون نازک و کشسان است و موجب عایق کاری کامل محل پیوند می­ شود. عایق بودن محل پیوند در افزایش درصد موفقیت پیوند بسیار مهم است چرا که موجب جلو گیری از نفوذ هوا، قارچ ­ها، باکتری­ ها و سایر عوامل بیماری زا، از محل پیوند به گیاه می­ شود. از طرفی نوار پیوند باعث می ­شود تا پایه و پیوندک محکم به هم متصل شده در نتیجه از جا به جایی پیوندک جلوگیری می­ کند. استفاده از نوار پیوند زنی، حمایت از محل پیوند در برابر باد و عوامل محیطی دیگر است. حتی بعد از گرفتن پیوند، محل پیوند امکان شکستن بالایی در برابر باد دارد.

نحوه استفاده از نوار پیوندزنی

پیوند گیاهان به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد، پیوند جوانه، پیوند شکافی، اسکنه ای و تاجی و… از جمله این پیوندها هستند. همه این پیوندها صرف نظر از شکل پیوند و وسیله ی پیوند به نوار پیوندزنی مناسب نیاز دارند. نوار پیوند جهت بستن پیوندک لازم است که جوانه پیوندک از جای خود حرکت نکرده و و رطوبت بافت آن هم حفظ شود. روش بستن نوار پیوند به اینصورت است که از پایین پیوندک شروع به پیچیدن کرده که کامل محدوده پیوندک را بپوشاند سپس به قسمت بالای پیوندک رفته و آن قسمت را نیز پوشانده و در نهایت آن را بدور ساقه گره میزنید. در پیوند های بهاره پس از ۲۰ روز این محصول را باز می کنند.

مزایای نوار پیوند زن

  • پیشگیری از کاهش و از دست رفتن رطوبت
  • جلوگیری از مرگ سلول ها
  • جلوگیری از ورود بیماری ها و آفات در هنگام پیوند زدن
  • پس از انجام هرس نیز می توان برای پوشش بخش برش خورده از این وسیله استفاده نمود.

ویژگی نوار پیوند زن

  • دارای مقاومت و عمر مناسب باشد تا بتواند از محل پیوند محافظت کند.
  • دارای خاصیت چسبندگی به هم برای جلوگیری از تبخیر و نفوذ عوامل محیطی
  • بهتر است نوار پیوند تا حدودی دارای خاصیت کشندگی باشد.
  • نوار پیوند بهتر است عرض مناسب برای پوشش کامل محل پیوند را داشته باشد.

خرید نوار پیوند درخت

تا اینجا با ویژگی‌های نوار پیوند درخت آشنا شدید. جهت تهیه و خرید نوار پیوند درخت می‌توانید با شماره‌های کیهان پلاستیک تماس حاصل فرمایید. دقت داشته باشید تا قبل از خرید از ویژگی‌های این نوار اطمینان حاصل فرمایید تا انتخاب درستی در هنگام خرید نوار پیوند گیاه داشته باشید.

در این مطلب با نوار پیوند و کاربرد و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. جهت تهیه این محصول با شماره‌های شرکت در تماس باشید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها