نایلون گلخانه سبز چیست و چه تاثیری در کشاورزی دارد؟

فراهم کردن شرایط مطلوب برای رشد و پرورش گیاهان از ملزومات گلخانه‌ها است. نایلون گلخانه سبز باعث ایجاد شرایط ایده آل برای محصولات گلخانه‌ای می‌شود. کاربرد نایلون گلخانه سبز به این صورت است که علاوه بر رساندن  نور یکنواخت به محصولات، از گیاهان در برابر نور مضر خورشید (اشعه یو وی و اشعه فرابنفش) محافظت می‌کند. در ادامه مقاله به معرفی ویژگی نایلون گلخانه سبز می‌پردازیم.

کاربرد نایلون گلخانه سبز

نایلون‌های سبز و نیز نایلون‌های رنگی برای احداث گلخانه، عموما به دو دلیل و به شرح زیر، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • دلیل اول این است که حتی بدون استفاده از افزودنی‌ها، نایلون‌های سبز از ورود برخی از اشعه‌های مضر نور خورشید به گلخانه جلوگیری می‌کنند.
  • دلیل دوم این است که برگ گیاهان و محصولات اغلب سبز است و رنگ سبز با محصولات کشاورزی مرتبط است.

مواد افزودنی به کار رفته در نایلون گلخانه سبز

یکی از اصلی‌ترین موارد در کاربرد صحیح نایلون گلخانه سبز، انتخاب افزودنی‌های مناسب برای نایلون گلخانه است. برای این که میزان بازدهی و محصولات گلخانه ای افزایش پیدا کند، باید به شرایط آب و هوایی و همچنین منطقه توجه شود و در نهایت از مواد افزودنی مناسب در تولید نایلون سبز گلخانه استفاده کرد. این مواد شامل افزودنی ضد اشعه ماوراء بنفش یا UV، افزودنی مادون قرمز یا IR، افزودنی ضد مه یا Anti fog، افزودنی ضد باکتریال یا AB، افزودنی اتیل ونیل استات یا EVA برای عدم شکنندگی نایلون است.

ویژگی‌های نایلون گلخانه سبز

نایلون‌های گلخانه سبز دارای ویژگی‌های ثابتی هستند که عبارتند از :

  • تولید به صورت تک لایه تا چند لایه صورت می‌گیرد.
  • امکان تولید در ابعاد ۱ تا ۲۵ متر با توجه به نیاز مشتری وجود دارد.
  • قابلیت تولید در ضخامت های ۳۰ تا ۴۰۰ میکرون را داراست.
  • امکان تولید در طیف رنگبندی بدون محدودیت وجود دارد.
  • تولید بدون محدودیتی در افزودنی‌های پلاستیک گلخانه ای صورت می‌گیرد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت نایلون گلخانه‌ سبز

عواملی چون انتخاب نوع نایلون گلخانه بر اساس تقاضای مشتری، اطمینان از کیفیت،اطمینان از نیاز به افزودنی‌هاي پوشش گلخانه، توجه به ابعاد و ضخامت، انعطاف‌پذیری مناسب برای نصب راحت و گارانتی محصول در قیمت نایلون گلخانه‌ سبز تاثیر گذارند.

کیفیت پیشنهادی تولید نایلون گلخانه سبز

برای افزایش بازده ای تنها مواد اولیه گرید ۱ پتروشیمی برای تولید نایلون گلخانه ای سبز به خصوص نمونه‌های دارای UV پیشنهاد می‌گردد. مواد اولیه گرید ۲ و ۳ با کاهش میزان عبور نور خورشید و از دست دادن بسیاری از ویژگی‌های دیگر برای پوشش سقف گلخانه‌ها پیشنهاد نمی‌گردد.

طول عمر نایلون گلخانه سبز

با توجه به جنس و شرایط گلخانه طول عمر نایلون‌های گلخانه‌ای متفاوت است. عموما به طور تقریبی طول عمر نایلون گلخانه سبز بین 2 تا 10 سال متغیر است.

انواع پلاستیک (نایلون) گلخانه سبز

از موارد تاثیرگذار در طول عمر و نیز قیمت نایلون گلخانه سبز، نوع پلاستیک به کار رفته در آن است. در ادامه انواع پلاستیک گلخانه، جهت تولید نایلون گلخانه سبز را شرح می‌دهیم.

پلاستیک گلخانه پلی‌اتیلن

همانطور که از نامش مشخص است، نوع پلاستیک آن از جنس پلی اتیلن است. این نوع پلاستیک متداول‌ترین، پرمصرف‌ترین و همچنین ارزان‌ترین نوع پلاستیک گلخانه است.

پلاستیک گلخانه کوپلیمر

این نوع پلاستیک‌ها در دو ضخامت متفاوت به فروش می‌رسند که نوع نازک تر آن مناسب صنعت کشاورزی و گلخانه است. این نوع نایلون ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به نایلون گلخانه سبز پلی اتیلنی دارد.

پلاستیک گلخانه پلی‌وینیل

پلاستیک گلخانه پلی‌وینیل سبز رنگ طول عمر بیشتری نسبت به دو مورد قبلی دارد و پیشنهاد می‌شود گلخانه‌هایی که کشت‌های حساس تری دارند یا مایل به تعویض زود هنگام پوشش نیستند، از این نوع پلاستیک استفاده کنند.

پلاستیک گلخانه ای پلی کربنات

پلاستیک گلخانه ای پلی کربنات، از چسباندن دو لایه نایلون گلخانه ای پلی اتیلن روی هم تشکیل می‌شود.این نوع پلاستیک از مقاوم‌ترین نایلون‌های گلخانه‌ای محسوب می‌شوند و همچنین عایق دما و رطوبت بوده و نیز انعطاف بالایی دارد.

آیا پلاستیک گلخانه‌ای سبز را می‌توان انبار کرد؟

با توجه به این نکته که به طور کلی، نایلون‌های گلخانه‌ای از افزودنی یو وی استفاده شده است، قابلیت انبار کردن را ندارند زیرا که به مرور زمان آسیب می‌بیند. پلاستیک‌های گلخانه‌ای تاریخ انقضاء دارند و مانند سایر مواد بعد از گذشت تاریخ انقضاء خراب می‌شوند.

خرید نایلون گلخانه سبز

نایلون گلخانه سبز بیشترین کاربرد را در پرورش و نیز محافظت از محصولات گلخانه‌ای دارد. همانطور که گفته شد، عوامل متعددی در قیمت نهایی این محصول دارند. میزان سفارش ، نوع و میزان افزودنی و تا حدودی رنگ پلاستیک نیز تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی خواهند داشت. با مشاوره رایگان با متخصصان شرکت کیهان پلاستیک، می‌توانید با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین نایلون سبز گلخانه ای را سفارش دهید. جهت خرید نایلون گلخانه سبز از این قسمت اقدام کنید.

جمع بندی

ویژگی نایلون گلخانه سبز باعث تعداد بالای سفارش این محصول نسبت به باقی نایلون‌ها شده است. نایلون گلخانه سبز پوششی مناسب را برای گیاهان به وجود می‌آورد و همانطور که اشاره شد، کاربرد نایلون گلخانه سبز در جلوگیری از اشعه مضر نور خورشید است. شرکت کیهان پلاستیک، انواع نایلون گلخانه را با توجه به تقاضای کاربران با کیفیت بالا تولید می‌کند. جهت ارتباط با کارشناسان ما و یا اطلاع از قیمت نایلون گلخانه سبز، به صفحه اصلی سایت کیهان پلاستیک مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها