نایلون صیفی جات

امروزه وسایل و تجهیزات کشاورزی جزء جدانشدنی امور کشاورزی و کشت و کار محسوب می‌شود. نایلون صیفی جات نیز از جمله همین وسایل است که در کشت و پرورش انواع صیفی جات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلون صیفی جات در واقع همان نایلون کشاورزی است که برای کشت انواع صیفی جات مانند کاهو، کلم، خیار، بادمجان، کدو، گوجه فرنگی و غیره به کار می‌رود. برای خرید نایلون صیفی جات و اطلاع از قیمت این محصول با مشاوران ما شرکت «کیهان» تماس بگیرید.

نایلون صیفی جات چیست؟

نایلون صیفی جات یک پوشش پلاستیکی است که با هدف محافظت و ارتقاء کیفیت خاک در زمین کشاورزی گسترده می‌شود. این محصول نوعی نایلون کشاورزی شفاف و ضخیم است که از آن بیشتر برای کاشت صیفی جات استفاده خواهد شد. شفاف بودن این نایلون بدین دلیل است که نور به گیاهان برسد و باعث رشد بهتر آنها شود.

ضخیم این نایلون به این خاطر است که بتواند دمای درون خود را حفظ کرده تا گیاهان شرایط مورد نظر برای رشد کردن و محصول دادن را به دست بیاورند. نایلون صیفی جات را بر پایه پلی اتیلن تولید می‌کنند و گاهی برای آنکه کیفیتش افزایش پیدا کند، مواد دیگری مانند ماده ضد اشعه ماورای بنفش خورشید را نیز بر نایلون صیفی جات می‌‌افزایند. هر کدام از این مواد خاصیتی را به نایلون می‌‌افزایند تا شرایط و بستر مناسب‌تری را برای رشد گیاهان درون آن به وجود آورند.

کاربرد نایلون صیفی جات

خشکی و کم آبی از مهم‌ترین محدودیت‌های تولید محصولات زراعی هستند که در بیشتر موارد منجر به کاهش بازده و زیان‌های اقتصادی می‌شوند. کاشت زیر پلاستیک روشی است که عموما برای مقابله با تنش‌های خشکی انجام می‌شود. با توجه به خشکسالی‌‌های پی در پی که در کشور وجود دارد، برای استفاده بهینه از آب کشاورزی در هنگام کاشت محصول روی آن نایلون کشیده می‌شود تا گرما و باد باعث خشک شدن زمین نشود و همیشه خاکی که محصول کاشته شده مرطوب بماند. این موضوع باعث رشد گیاه و بهبود کارآیی تولید در صیفی جات می‌شود.

این روش با حفظ و ذخیره رطوبت خاک، استفاده حداکثر از آب به خصوص در زراعت محصولات ردیفی امکان پذیر می‌سازد. در نتیجه می‌توان آب بیشتری را برای کاشت اراضی بایر ذخیره نمود یا اینکه با آب کمتر از همان سطح اولیه محصول برداشت کرد؛ بنابراین باتوجه به منابع کم آبی، کشت محصولات جالیزی به شیوه زیر پلاستیکی روشی است که می‌تواند در مناطقی که با مشکل کم آبی مواجه هستند به تولید محصولات بیشتر کمک کند. نایلون صیفی جات برای کشت و پرورش انواع صیفی جات و محصولات جالیزی از جمله گوجه، کلم، کاهو، خربزه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای نایلون صیفی جات

  • از تبخیر بی‌رویه آب جلوگیری کرده و مصرف آب را به حداقل می‌‌رساند.
  • جلوی رشد علف‌‌های هرز و مصرف آب و مواد مغذی خاک توسط آنها را می‌گیرد.
  • گرمای حاصل از تابش آفتاب را جذب و باعث گرم ماندن زمین و مهیا کردن خاک برای پرورش جوانه‌‌های تازه کاشته شده گیاهان می‌شود.
  • از خاک در مقابل فرسایش جلوگیری می‌نماید و شرایط بهتری را برای رشد و گسترش ریشه‌ها فراهم می‌آورد.
  • باعث ایزوله شدن محیط کشت گیاهان حساس شده و از عوامل آلوده کننده محیطی و نفوذ حشرات موذی جلوگیری می‌کند.
  • مانع تماس میوه‌ها با سطح خاک و افزایش کیفیت محصول نهایی می‌شود.

انواع نایلون صیفی جات

نایلون صیفی جات در رنگ‌‌های مختلفی تولید می‌شود که هرکدام می‌تواند خواص متفاوتی را ارائه دهد. رایج‌ترین آنها عبارتند از:

  • نایلون صیفی جات شفاف: نور مستقیما از آن عبور می‌کند و خاکی که در زیر این نایلون وجود دارد کاملا گرم شده است. در نتیجه هاگ‌‌های علف‌‌های هرز و باکتری‌‌های زنده در بستر خاک را می‌کشد.
  • نایلون صیفی جات سیاه: خاک را به طور موثری گرم کرده و به ویژه برای گونه‌‌های گرما دوست مانند فلفل، ذرت و گوجه فرنگی استفاده می‌شود.
  • نایلون صیفی جات سفید: نور را منعکس می‌کند و به طور قابل توجهی بستر خنک‌تری نسبت به سایر رنگ‌ها فراهم می‌کند. این کار می‌تواند از آسیب ناشی از گرما به محصولات در مناطقی با آب و هوای خیلی گرم جلوگیری کند.

معرفی افزودنی‌‌های نایلون صیفی جات

همانطور که می‌دانید نایلون‌هایی که ابعاد بسیار بزرگی دارند برای استفاده در گلخانه‌‌ها و مشاغل کشاورزی به کار می‌روند. برای بازدهی بیشتر این محصولات در هنگام ساخت به مواد اولیه آنها افزودنی‌‌های مختلفی اضافه می‌شود. یکی از افزودنی‌‌های پر کاربرد در نایلون‌‌های کشت صیفی جات مواد افزودنی UV است. با اضافه شدن این ماده به نایلون‌‌های عریض اشعه ماوراء بنفش اجازه نفوذ از نایلون و رسیدن به محصولات کشاورزی را ندارد.

قیمت نایلون صیفی جات

قیمت این محصول به عوامل گوناگونی بستگی دارد که شامل کیفیت مواد اولیه، متراژ مورد نیاز، وجود افزودنی، طرح و رنگ سفارشی هستند. عوامل ذکر شده همگی می‌توانند در قیمت نهایی نایلون سفارشی شما تاثیرگذار باشند.

خرید نایلون صیفی جات از شرکت کیهان

کشت محصولات در زمان کمتر یکی از اهداف کشاورزان است. در صورت باردهی سریع‌تر بذرها، امکان کشت بیشتر محصولات و کسب درآمد بیشتر نیز وجود دارد. استفاده از نایلون صیفی جات به تحقق این هدف کمک می‌کند. این نایلون‌ها از آسیب به ریشه گیاهان، رشد علف هرز، سم زدایی باغ جلوگیری کرده و مصرف آب را بهینه می‌کند. به طور کلی هدف از استفاده از نایلون در کاشت صیفی جات، محافظت از خاک و افزایش کیفیت محصول تولید شده است. برای خرید نایلون صیفی جات و اطلاع از قیمت با تیم مشاوران کیهان پلاستیک تماس بگیرید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها