نایلون بسته بندی: آشنایی با انواع نایلون بسته بندی در صنعت
در این مقاله می خوانیم

نایلون‌ها یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت بسته‌بندی به شمار می‌روند. قیمت مناسب و همچنین قابلیت‌های بسیار خوب منجر شده است که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات مختلف، بسته‌بندی نایلونی را به عنوان انتخاب اول خود در نظر بگیرند. نایلون های بسته بندی تنوع زیادی دارند و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. استفاده از نایلون‌ها در زندگی روزمره ما به حدی زیاد شده است که امروزه تقریبا از زندگی ما جداشدنی نیستند. انواع نایلون بسته بندی با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی تحمل وزن بالایی دارند و برای حمل محصولات سنگین استفاده می‌شوند. برخی دیگر نیز برای محافظت از محصولات در برابر عوامل مخربی مانند مواد شیمیایی و تابش نور خورشید کاربرد دارند. در ادامه به معرفی انواع نایلون بسته بندی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بحث می‌کنیم.

انواع نایلون های بسته بندی

 برخی از مهم‌ترین انواع پلاستیک های بسته بندی که در حال حاضر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • نایلون بسته بندی شیرینگ
  • نایلون های بسته بندی مواد غذایی
  • نایلون بسته بندی استرچ پالت بند
  • نایلون بسته بندی حبابدار
  • نایلون بسته بندی خیاری
  • مشما بسته بندی

نایلون بسته بندی شیرینگ

شیرینگ‌ها یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیک های بسته بندی هستند که در صنعت بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که همه ما از این نایلون‌ها می‌شناسیم، بسته‌بندی نوشابه‌ها است. معمولا نوشابه‌ها در باکس‌های 6 تایی و 12 تایی عرضه می‌شوند. تولید کنندگان از نایلون شیرینگ برای بسته‌بندی این تعداد نوشابه در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. این دسته از نایلون‌ها در انواع تک لایه و چند لایه تولید می‌شوند. ویژگی مهم نایلون‌های شیرینگ این است که در صورتی که در معرض حرارت قرار بگیرند، جمع می‌شوند و حالت اولیه خود را از دست می‌دهند. در ادامه ظرف مدت زمان کوتاهی مجددا سفت شده و محصولات را بسته‌بندی می‌کنند. امکان چاپ نیز روی این دسته از نایلون های بسته بندی وجود دارد.

نایلون شیرینگ بسته بندی

اگر میخواهید برخی از محصولات خود را شیرینگ کنید باید آشنایی با انواع شیرینگ بسته بندی و کاربرد های آن را هم بلد باشید. ممکن شما نایلون شیرینگ را به عنوان بسته بندی خود استفاده کرده باشید، اما در واقع ممکن است، برای محصول شما، اسرچ های بسته بندی مناسب باشد. پس باید انواع نایلون ها را به خوبی بشناسید چون هر محصولی یا کالایی می‌تواند، نایلون بسته بندی مخصوص به خود را داشته باشد.

نایلون استرچ یا پالت بند

این دسته از نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولات در ابعاد بزرگ کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر برای خرید مبل اقدام کرده باشید، حتما مشاهده می‌کنید که تولید کننده مبل‌ها را به کمک نایلون پوشش می‌دهد. این نایلون‌ها دقیقا همان نایلون استرچ یا پالت بند هستند. بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات مختلف نیز از استرچ پالت بند برای بسته‌بندی استفاده می‌کنند. نکته مهم در خصوص نایلون‌های استرچ این است که دارای خاصیت آنتی استاتیک باشند و اجازه تجمع الکتریسیته ساکن و گرد و خاک را روی نایلون نمی‌دهند.

انواع نایلون های بسته بندی استرچ

درواقع این که از پالت بند برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود عالی است اما نایلون های استرچ کاربرد های گوناگونی را دارند و حتی در کشاورزی هم نیز استفاده می‌شود. نایلون استرچ در صنعت بسته بندی یک مزایای کاربردی است. بسیاری از تولید کننده‌ها و صنعت‌گران از این نوع نایلون استقبال می‌کنند و تعداد زیادی از آن را خریداری کرده و در انبارهای خود ذخیره می‌کنند.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نکته مهم در خصوص نایلون بسته‌بندی مواد غذایی، مسئله بهداشتی بودن آن‌ها است. استرچ مواد غذایی یکی از مهم‌ترین انواع نایلون بسته‌بندی مواد غذایی است که در خانه همه ما نیز معمولا وجود دارد، اما به صورت سلفون هستند. نایلون های غذایی معمولا در مقایسه با سایر نایلون‌ها از ضخامت کمتری برخوردار هستند. موادی که در تولید نایلون بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، همواره باید فودگرید باشند و توسط مراجع بهداشتی کشور مورد تایید قرار بگیرند. مسئله مهم دیگر در خصوص نایلون بسته بندی غذایی، محافظت از مواد غذایی در برابر تماس مستقیم تابش خورشید است.

 

سلفون بسته بندی ترس

جهت بسته‌بندی یک سری از محصولات، از سلفون ترس استفاده می‌شود. سلفون ترس یکی دیگر از انواع پلاستیک های بسته بندی است. سلفون خود دارای انواع مختلفی است که شامل 3 مورد زیر می‌شود:

فیلم opp: سلفون ترس opp با قابلیت چاپ پذیری بالا دارای لمینتی شفاف است. این فیلم به دلیل شفافیت و سطح صافی که دارد در بسته‌بندی‌هایی که مقاومت کمتری لازم دارند؛ به کار می‌رود. از موارد کاربرد opp می‌توان به استفاده در تولید ظروف یک‌بار مصرف مانند انواع قاشق و چنگال، وسایل تزئینی تولدها و… اشاره کرد.

فیلم cpp: سلفون ترس cpp نیز همانند opp قابلیت چاپ و لمینت بالایی دارد. این فیلم در عین داشتن شفافیت بالا، نسبت به opp نرم‌تر و منعطفپذیرتر است. از این نوع نایلون در بسته‌بندی محصولات غذایی مانند ماکارونی، چیپس، پفک، انواع کیک‌ها، بیسکوییت‌ها، شکلات‌ها و دیگر انواع تنقلات استفاده می‌شود.

نایلون بسته بندی علوفه

از ویژگی‌های نایلون بسته‌بندی علوفه می‌توان به مؤثر بودن در تازه ماندن علوفه و نیز مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. این نایلون‌ها مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند و جایگزین مناسبی برای سیلوهای خندقی محسوب می‌شوند‌. نایلون‌های بسته‌بندی علوفه همچنین باعث بالا رفتن سرعت بسته‌بندی و راحتی در حمل و نقل آن‌ها می‌شود. نایلون علوفه از کشش خوب و مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید برخوردار است و از نفوذ هر نوع رطوبت و گرد و غباری جلوگیری می‌کند.

نایلون بسته بندی حبابدار

نایلون بسته بندی حبابدار

نایلون های بسته بندی حبابدار همان بسته بندی نایلونی هستند که همه تجربه سرگرم شدن با آن‌ها را داریم. این دسته از نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولاتی که حفاظت از آن‌ها در برابر شکستن اهمیت دارد، استفاده می‌شوند. محصولات شکستنی و الکترونیکی از جمله مهم‌ترین محصولاتی هستند که حتما برای بسته‌بندی آن‌ها باید از نایلون حبابدار استفاده شود.

 نایلون بسته بندی خیاری

نایلون بسته بندی خیاری

نایلون بسته بندی خیاری به نایلون های بزرگی گفته می‌شود که دارای یک سری از ویژگی هایی مانند دارا بودن ضخامت زیاد نایلون و بدون دسته، گفته می شود، که جهت بسته بندی میوه ها و صیفی جات و… در میوه فروشی ها و بازارهای میدان تره بار مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کیسه نایلون ها در اوایل با هدف بسته بندی خیار به منظور تر و تازه نگه داشتن آن تولید شد؛ ولی بعدها به دلیل ویژگی های مثبتی که داشتند، به یکی از نایلون های پرمصرف و پر کاربرد در بازار پلاستیک تبدیل شد.

مشمای بسته بندی

مشمای بسته بندی گونه‌ای از بسته بندی نایلونی است که به دلیل کاربرد زیاد، در تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خرید یافت می‌شود. مشمای بسته بندی نایلونی فود گرید است. به همین علت بدون هیچ نگرانی، می‌توانید مواد غذایی خود را درون آن نگه دارید و یا فریز کنید. علاوه بر مواد غذایی، شما می‌توانید با استفاده از این مشمای بسته بندی پلاستیکی، به بسته بندی قطعات ریز بپردازید. 

نایلون بسته بندی بزرگ

نایلون بسته بندی بزرگ که ممکن است با نام‌های مختلفی در بازار به فروش برسد، جهت بسته بندی کالاهای بزرگ‌تر به کار می‌رود. بسته بندی وسایل خانه، مبلمان و فرش، با استفاده از نایلون بسته بندی بزرگ انجام می‌شود. همچنین عده ای این نایلون‌ها را با نام نایلون خیاری می‌شناسند. استفاده از نایلون بزرگ در تره بارها بسیار رایج است.

 

محصولات و کالا های زیادی در طول روز تولید می‌شود کالا های بزرگ، کوچک، مواد غذایی، شوینده ها و… هر کدام این محصولات و کالاها باید در طول روز حمل و نقل شود و به مقصد خود برسد. خیلی از کالا ها باید در انبار ذخیره می‌شود، تا نوبت استفاده از آن‌ها برسد. برای  محافظت، حمل و نقل و نو نگه داشتن این محصولات می‌توان از نایلون های بسته بندی استفاده کرد. نایلون بسته بندی انواع زیادی دارد، با توجه به شرایط و نوع کالا یک نوع از نایلون بسته بندی استفاده می‌شود. و از لحاظ قیمت و مقرون به صرفه بودن، نیز نایلون های بسته بندی بهترین گزینه هستند.

ویژگی های نایلون

هر نایلون ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که استفاده و یا کاربرد نایلون را تعیین می‌کند. با دانستن ویژگی‌های هر نایلون قادر هستیم تا انتخاب درستی داشته باشیم. در زیر ویژگی‌های کلی نایلون‌ها آورده شده است:

خرید نایلون بسته بندی

  • نرم، انعطاف پذیر و الاستیک است.
  • دارای شفافیت و براقیت مناسبی می باشد.
  • فرآیندپذیری، دوخت پذیری و چاپ پذیری خوبی دارد.
  • در برابر گرما و اشعه ماوراء بنفش نسبتا مقاوم است.
  • در برابر مواد شیمیایی و روغن ها بسیار مقاوم می باشد.
  • قابل شستشو بوده و شستشوی آن آسان است.

کاربرد نایلون بسته بندی

همان طور که از نام آن مشخص است، این نایلون جهت بسته بندی کالا به کار می‌رود. از دیگر کاربردهای نایلون بسته بندی می‌توان به جلوگیری از آسیب به محصول و عدم غبار گرفتن، خط خوردگی و رطوبت زدگی می‌شود. همچنین محصولات به صورت مرتب پکیج شده و آماده ارسال می‌شوند.

خرید نایلون بسته بندی

ابتدا لازم است تا قبل از خرید نوع نایلون بسته بندی خود را مشخص کنید. پس از مشخص کردن پلاستیک بسته بندی باید ضخامت مورد نظر خود را به کارناسان اعلام کنید. همچنین تمامی نایلون‌ها دارای افزودنی‌های مختلفی هستند که وظیفه آن‌ها تقویت ویژگی‌هایی در نایلون است. سپس با در دسترس داشتن اطلاعات از یکی از شرکت های معروف و باسابقه بالا خرید کنید. کیهان پلاستیک سال‌هاست که با خدمت به مشتریان توانسته است رضایت آن‌ها را به دست آورد و این شرکت کیفیت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. برای خرید نایلون بسته بندی با شماره های شرکت تماس بگیرید.

قیمت نایلون بسته بندی

قیمت نایلون بسته بندی کوچک دیجی کالا

قیمت نایلون بسته بندی همان طور که پیش تر گفته شد، وابسته به نوع نایلون و میزان ضخامت آن، همچنین میزان ومقدار افزودنی‌های سفارشی مشتری است. علاوه بر این، کیفیت و جنس مواد اولیه می‌توانند بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار باشند. برای دریافت قیمت روز پلاستیک بسته بندی با کیهان پلاستیک در تماس باشید.

کلام پایانی

در این مقاله با انواع نایلون های بسته بندی آشنا شدیم. این نایلون‌ها در انواع مختلف و ابعاد و اندازه‌های گوناگون بنا به سفارش مشتری تولید می‌شوند. نایلون حبابدار به عنوان گران‌ترین نوع نایلون‌های بسته بندی به شمار می‌رود. برای خرید نایلون بسته‌بندی حتما نسبت به بهداشتی بودن نایلون‌ها دقت لازم را داشته باشید.

دیدگاه ( 10 )

  1. لرستانی26 مرداد 1401

    ممنون بابت مقاله پرکاربرد پس درواقع نایلون بسته بندی شامل همه موارد ذکر شده میشه درسته ؟

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک26 مرداد 1401

      لطف دارین 🙂 بله هر نایلونی برای بسته بندی به کار بره شامل این گروه میشه.

      پاسخ
  2. رحمان7 شهریور 1401

    نایلون بسته بندی حباب دار برا بسته بندی بهتره یا استرچ پالت ضخیم؟

    پاسخ
  3. سروش16 شهریور 1401

    سلام پلاستیک بسته بندی هم برا فروش دارین؟ حتما باید سفارش عمده باشه یا سفارش کم هم قبول میکنین؟

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک18 شهریور 1401

      سلام بله حوزه تخصص ما نایلون هست برای ثیت سفارش تماس بگیرید

      پاسخ
  4. شهین29 بهمن 1401

    نایلون بسته بندی مرغوب برای اقلام کارخانه ای نیاز دارم،

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک29 بهمن 1401

      سلام و درود
      جهت بسته بندی انواع کالا از این نایلون استفاده کنید.
      برای ثبت سفارش تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ
  5. میلاد7 اسفند 1402

    سلام من ترس چهارلا میخام برا بسته بندی ادویه و آجیل و غیره
    از مشهد بازار خریدم تا 500گرم هم بسته بندی کردیم، شما موچود دارین ازش من میخام؟

    پاسخ
    • کیهان پلاستیک12 اسفند 1402

      سلام تماس بگیرید

      پاسخ
دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها