لفاف بسته بندی

لفاف بسته بندی شامل هر نوع محصول بسته بندی می‌شود که بر خلاف مقوا، شیشه یا سایر مواد سفت و سخت، بسیار منعطف و نرم است. لفاف بسته بندی روش ارجح برای محافظت از محصولات در برابر رطوبت، کپک و فساد از طریق سایر عوامل محیطی است. لفاف پلاستیکی معمولاً به صورت فیلم یا رول به مشتری تحویل داده می‌شود. این رول‌‌ها روی انواع ماشین ‌آلات نصب می‌شوند تا فرآیند بسته بندی محصولات را انجام دهند. برای خرید لفاف بسته بندی و بررسی قیمت از سایت «کیهان پلاستیک» اقدام کنید.

انواع لفاف بسته بندی

همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، لفاف بسته بندی بسیار انعطاف پذیر است و اغلب از مواد پلاستیکی و آلومینیومی ساخته می‌شود. انعطاف پذیری بالای این محصول باعث می‌شود تا بتوان به راحتی از آن برای محصولات متفاوت در صنایع مختلف استفاده کرد. در ادامه به انواع لفاف بسته بندی اشاره می‌کنیم:

لفاف پلی اتیلن (PE)

پلی اتیلن یک پلیمر ترموپلاستیک همه کاره و پرکاربرد است که خواص عالی برای کاربردهای بسته بندی ارائه می‌دهد. بسته بندی پلی اتیلن شامل استفاده از فیلم پلی اتیلن برای بسته بندی، محصور کردن یا مهر و موم کردن محصولات برای اهداف ذخیره سازی، حمل و نقل و فروش محصولات به مصرف کننده نهایی است. فیلم‌های پلی اتیلن می‌توانند به شکل ورق، رول یا کیسه با ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلف متناسب با نیازهای مشتری تولید شوند. این نوع لفاف پلاستیکی برای بسته بندی طیف متنوعی از محصولات مانند مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت شخصی، کالاهای خانگی، قطعات صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

لفاف بسته بندی OPP

بسته بندی OPP به فرآیند استفاده از فیلم (Oriented Polypropylene) به عنوان ماده‌ای برای بسته بندی محصولات مختلف اشاره دارد. فیلم OPP نوعی پلی پروپیلن است که به دلیل شفافیت، انعطاف پذیری و ویژگی‌های محافظتی، یک متریال بسته بندی همه کاره و متداول است. لفاف OPP برای بسته بندی، محصور کردن یا مهر و موم کردن محصولات برای اهداف ذخیره سازی، حمل و نقل و خرده فروشی استفاده می‌شود. این لفاف دارای ضخامت بین 15 میکرون تا 40 میکرون است. این نوع لفاف به صورت مات و برق ارائه می‌شود. همچنین کیفیت دوخت در OPP ضعیف‌تر ولی کیفیت چاپ آن بالاتر از CPP است.

لفاف بسته بندی CPP

بسته بندی CPP به فرآیند استفاده از فیلم (Cast Polypropylene) به عنوان ماده‌ای برای بسته بندی محصولات مختلف اشاره دارد. فیلم CPP نوعی فیلم پلی پروپیلن است که با استفاده از فرآیند اکستروژن تولید می‌شود. به دلیل شفافیت، انعطاف پذیری و خواص محافظتی آن به طور گسترده در کاربردهای بسته بندی استفاده می‌شود. لفاف بسته بندی CPP در صنایع مختلفی از جمله مواد غذایی و آشامیدنی، دارویی، نساجی، لوازم آرایشی، لوازم التحریر و غیره کاربرد دارد. همچنین کیفیت دوخت در CPP قوی‌تر ولی کیفیت چاپ آن ضعیف‌تر از OPP است.

لفاف بسته بندی پلی استر

پلی استر که به عنوان پلی اتیلن ترفتالات (PET) شناخته می‌شود، یک پلیمر مصنوعی است که چندین ویژگی مفید برای کاربردهای بسته بندی ارائه می‌دهد. این نوع لفاف بسته بندی بالاترین کیفیت را برای محافظت از محصولات ارائه می‌دهد. لفاف‌های پلی استر با ضخامت بین ۸ تا ۱۲ میکرون به فروش می‌رسند. کیفیت چاپی پلی استر از همه انواع لفاف بسته بندی بالاتر است و همچنین مقاومت زیادی در برابر عبور هوا دارد. لفاف پلی استر برای بسته بندی محصولات غذایی با طول نگهداری بالا کاربرد دارد.

لفاف بسته بندی پلی آمید

پلی آمید یک پلیمر مصنوعی است که خواص مکانیکی عالی، مقاومت در برابر حرارت و خواص مانع از خود نشان می‌دهد و آن را برای کاربردهای بسته بندی مناسب می‌کند. ضخامت این لفاف در حدود با ضخامت حدود 15 میکرون است. این نوع لفاف مقاومت بالایی در برابر اکسیژن و نور دارد. به همین دلیل به محافظت قوی از محصولات غذایی کمک می‌کند. همچنین پلی ‌آمید دارای خاصیت بازدارندگی عالی در برابر رطوبت، اکسیژن و سایر گازها هستند و به افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت محتویات بسته‌ بندی شده کمک زیادی می‌کند.

لفاف بسته بندی پی وی سی

پی وی سی یک پلیمر پلاستیکی است که از پلی وینیل کلراید ساخته می‌شود. این نوع لفاف به دلیل تطبیق پذیری، دوام و مقرون به صرفه بودن، به طور گسترده در صنعت بسته بندی کاربرد دارد. این محصول برای چاپ لیبل‌های شیرینگ کاربرد دارد. پی وی سی بسیار نازک است و در اثر حراررت به دور محصول می‌چسبد. محصولی که با این لفاف بسته بندی شود، زیبایی زیادی دارد. همچنین PVC قابلیت دوخت ندارد.

لفاف بسته بندی آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز سبک وزن و بسیار کاربردی است که خواص بسیار خوبی برای کاربردهای بسته بندی دارد. ضخامت لفاف بسته بندی آلومینیوم تقریباً بین ۷ تا ۱۲ میکرون است. آلومینیوم به دلیل آنکه مقاومت بسیار بالایی در برابر عبور نور و هوا دارد، یک فیلم محافظتی بسیار خوب برای بسته بندی مواد غذایی محسوب می‌شود. از دیگر کاربردهای لفاف آلومینیومی می‌توان در محصولات لبنی مانند بسته بندی کره اشاره کرد. لفاف آلومینیوم همچنین به عنوان فویل نیز استفاده می‌شود.

ویژگی‌های لفاف بسته بندی

مشخصات لفاف بسته بندی به شرح زیر هستند:

  • شفافیت: لفاف بسته بندی شفاف است و امکان مشاهده محصول بسته بندی شده را فراهم می‌کند. این به ویژه برای محصولاتی که نیاز به ارائه بصری یا نمایش دارند مفید است.
  • انعطاف پذیری: لفاف بسته بندی بسیار انعطاف پذیر است و آن را برای بسته بندی محصولات با اشکال، اندازه‌ها و ابعاد مختلف مناسب می‌کند. انعطاف پذیری بالا به معنای کارکرد آسان با لفاف است.
  • محافظت: لفاف بسته بندی یک سد محافظتی در برابر رطوبت، گرد و غبار و سایر آلاینده‌های خارجی ایجاد می‌کند و از یکپارچگی و تازگی اقلام بسته بندی شده اطمینان می‌دهد. این محصول به حفظ کیفیت و افزایش عمر مفید محصولات کمک می‌کند.
  • قابلیت چاپ: لفاف بسته بندی را می‌توان به راحتی روی آن چاپ کرد و اجازه می‌دهد نام برند، طرح لوگو، اشکال مختلف و اطلاعات مستقیماً روی بسته بندی اضافه شوند. چاپ امکان شناسایی و تبلیغ موثر محصول را فراهم می‌کند.

کاربردهای لفاف پلاستیکی

بسته بندی لفاف بسته بندی در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی، مراقبت شخصی، الکترونیک، لوازم التحریر و غیره کاربرد وسیعی پیدا می کند. برای بسته بندی طیف متنوعی از محصولات مانند تنقلات، آب نبات، لوازم آرایش، دی وی دی، لوازم التحریر، پوشاک و بسیاری از کالاهای مصرفی استفاده می شود. به طور کلی، از انواع لفاف بسته بندی در کاربردهای زیر استفاده می‌شود:

  • محصولات پزشکی
  • محصولات دارویی
  • محصولات بهداشتی
  • محصولات صنعتی
  • محصولات کشاورزی
  • محصولات شیمیایی
  • محصولات غذایی

قیمت لفاف بسته بندی

لفاف پلاستیکی بسته به مشخصات محصول دارای قیمت متفاوتی است. برای مثال، نوع لفاف رابطه مستقیمی با قیمت دارد. همچنین مقدار سفارش مشتری که بسته به تعداد رول و محاسبه وزن لفاف است نیز در افزایش یا کاهش قیمت نهایی موثر است. درمجموع، مواردی مانند کیفیت ساخت، ضخامت، نوع متریال ساخت، تعداد رول، میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز در قیمت لفاف بسته بندی تاثیرگذار هستند.

خرید لفاف بسته بندی از کیهان پلاستیک

برای خرید لفاف پلاستیکی باید ابتدا نیازهای خود را بررسی کرده و سپس از تامین کننده برتر اقدام به خرید محصول مناسب کنید. شما باید مشخصاتی مانند نوع متریال ساخت لفاف، قیمت، ابعاد و سایر موارد را ارزیابی کنید. کیهان پلاستیک با سال‌ها سابقه در فروش انواع لفاف بسته بندی به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها