فیلم پنج لایه چیست؟
در این مقاله می خوانیم

پیشرفت در تکنولوژی تولید نایلون می‌تواند طیف وسیعی از اهداف مصرف کنندگان را فراهم کند. تولید و توسعه‌ نایلون های چند لایه در سال‌های اخیر مزایای قابل توجهی برای مصرف کنندگان به همراه داشته است. فیلم های پلاستیکی 5 لایه یک فناوری جدید در صنعت تولید فیلم های پلاستیک است که امروزه برای مصارف مختلف کاربرد دارد. فیلم‌ها با لایه‌ها، ترکیبات، ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف خواص متفاوتی دارند که می‌توانند متناسب با مشخصات و محصولات خاص، انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به فیلم پنج لایه بپردازیم.

کاربرد فیلم 5 لایه 

فیلم 5 لایه برای کاربردهای مختلف از جمله بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته بندی محصولات، پوشش گلخانه، فیلم های کشاورزی، بسته بندی مواد غذایی، شرینک، نایلون های ساختمانی و صنعتی و … از مهمترین کاربرد فیلم‌های 5 لایه است. شرکت نوآوران کیهان پلاستیک پارسام با تولید نایلون های 5 لایه مقاوم‌ترین نایلون‌ های کشاورزی، صنعتی و … را برای مصارف مختلف تولید می‌کند. نایلون های 5 لایه تولید شده در این شرکت شامل:

  • نایلون گلخانه
  •  نایلون مالچ
  •  نایلون سیلویی
  •  نایلون ضدعفونی
  •  نایلون شرینک
  •  فیلم استرچ و… هستند.

یکی از روش های تولید فیلم 5 لایه استفاده از روش اکستروژن بادی است.  این فرآیند اساسا شامل یک لوله نایلونی از نایلون  مذاب و “دمیدن” یا باد کردن آن به چندین برابر قطر اولیه آن است تا یک لایه نازک را تشکیل دهد که می‌تواند مستقیما مورد استفاده قرار گیرد و یا می‌تواند به شکل یک فیلم با لایه‌های مختلف تولید شود. فیلم 5 لایه، به 5 لایه متفاوت فیلم اشاره دارد که در روند اکستروژن تولید می‌شوند. رزین‌های مختلفی در فرایند اکستروژن پلاستیک تولید و به یکدیگر متصل می‌شوند و درنهایت تشکیل فیلم 5 لایه را می‌دهند.

نایلون 5 لایه

به این نوع از فیلم‌های نایلونی فیلم های هم زمان اکسترود شده گفته می‌شود، زیرا آن‌ها با یک فرآیند اتصال چند لایه ساخته شده‌اند. ترکیب چندین لایه از مواد مختلف، خصوصیات مکانیکی و فیزیکی فیلم از جمله سوراخ شدن، مقاومت در برابر پارگی و گرما و همچنین رطوبت و خاصیت  جلوگیری از ورود اکسیژن را در این گونه فیلم های نایلونی بالا می‌برد. بهترین فرآیند برای تولید فیلم 5 لایه نایلون استفاده از فرآیند کواکستروژن است که در این روش شاهد اکسترود 5 پلیمر مختلف با یکدیگر هستیم که تشکیل فیلم 5 لایه را خواهند داد.

مهمترین ویژگی نایلون‌های 5 لایه

  • محافظت از محصول
  • مقاومت بالا در برابر پاره شدن
  • ضد بخار
  • ضد رطوبت
  • مانع نور
  • قابلیت چاپ

نایلون های 5 لایه در کشاورزی

طی تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، استفاده از نایلون‌های چند لایه به میزان زیادی به بحران کمبود آب جهانی به‌ویژه در دوران خشک‌سالی کمک کرده است که مهمترین کاربرد نایلون های 5 لایه را می‌توان در صنعت کشارزی دانست.  پوشش های گلخانه به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهتر از فیلم 5 لایه باشند که مقامت بالا و طول عمر بیشتری دارند.

نایلون-پنج-لایه-شرکت-نوآوران-کیهان-پلاستیک-پارسام--

در صنعت نایلون‌های عریض فیلم پنج لایه یک تحولی بزرگ، در صنعت نایلون‌های صنعتی بود. فیلم‌های پلاستیکی 5 لایه در کار‌های کشاورزی به خاطر جنس‌ محکم و با کیفیت فیلم‌های نایلونی بسیار مورد استقبال کشاورزان و دام‌پروران قرار گرفته است. فیلم 5لایه در صنعت های زیادی مثل ساخت و ساز، کاور برای ساختمان‌ها و انواع پوشش‌ها، حمل و نقل و خیلی از موارد دیگه به کمک تولید کننده ها آمده است. و نه تنها تولید داخلی بسیار خوبی را به همراه داشته، بلکه صادرات بسیار خوبی هم داشته است.

 

در فیلمی که شرکت کیهان پلاستیک پارسام برای شما محیا کرده است قادر هستید تا نوین ترین دستگاه حال حاضر برای تولید نایلون 5 لایه را در محیط کارخانه مشاهده فرمایید:

 

 

مهمترین مزیت استفاده از نایلون های 5 لایه در صنعت کشاورزی

  • حفاظت از رطوبت و صرفه جویی در مصرف آب
  • کنترل علف‌های هرز
  • توسعه ریشه
  • اصلاح خواص اقیلم‌های گیاهی و خاکی
  • بستر مناسب برای گیاهان و درختان
  • جذب یا دفع آفات
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یکی دیگر از فیلم های 5 لایه میتوان به  فیلم استرچ اشاره کرد فیلم های استرچ نوعی پلاستیک با قابلیت کشسانی بالاست که ماده‌ی اولیه آن پلی‌اتیلن سبک خطی است. ویژگی کشسان‌ بودن این پلاستیک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باعث شده تا محتویات بسته بندی شده، در بهترین حالت خود حفظ شود و در نتیجه، باعث کاهش ضایعات و صدمات به بار و کارگران درگیر در خط تولید می‌شود، این محصول در این صنعت استفاده های زیادی دارد. و انواع آن که خود کیهان پلاستیک تولید کننده این محصولات است، شامل:

  1. استرچ پالت بند

  2. استرچ غذایی

  3. استرچ سیلو

تا اینجا با ویژگی‌ها و مزیت فیلم پنج لایه آشنا شدید و متوجه شدیم که چه محصولاتی از این فیلم های 5 لایه به وجود می‌آید. اما نکات دیگری مثل:مثل فیلم اکستروژن بادی چیست؟ و فناوری پیشرفته فیلم پنج لایه  به چه صورت است، مطرح است. که برای کامل کردن اطلاعات خود، و مواد استفاده شده در فیلم‌های پلاستیکی پنج‌لایه چه چیز هایی می‌تواند باشد را  برای شما درون یک مقاله به صورت جامع تهیه شده، می‌توانید آن را در سایت کیهان پلاستیک مطالعه کنید. همچنین می‌توانید، در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما نظر خود را با ما درمیان بگذارید که شما چه مقاله ای  نیاز دارید، در رابطه بافیلم های 5لایه، که می‌تواند برای شما مفید باشد.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*