شیرینگ پک کابینتی چیست؟

دستگاه‌های بسته بندی مانند شیرینگ پک کابینتی برای محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه برای صنایعی که در کار بسته بندی کالاها مشغول هستند، یک ضرورت است. این دستگاه می‌تواند فرایند بسته بندی را تسریع کند و باعث افزایش فروش شود. طبق تحقیقات انجام شده میانگین هزینه بسته بندی 10 درصد بهای تمام شده کالاهای صادراتی است، اما می‌تواند تا نود درصد ارزش افزوده ایجاد کند. در این مقاله به طور کامل در مورد شیرینگ پک کابینتی صحبت می‌کنیم.

درباره شیرینگ پک کابینتی

دستگاه شیرینگ پک کابینتی پک از ماشین آلات پرکاربرد در صنعت بسته بندی محسوب می‌شود. معنای لغوی شیرینگ یا شیرینک جمع شدن و منقبض شدن است، پک نیز به معنای بسته بندی چند کالاست. شیرینگ پک کابینتی معمولاً برای بسته بندی محصولات با ابعاد کم مانند کتاب، روغن موتور، محصولات غذایی، محصولات دارویی و بهداشتی، نوشیدنی و محصولات الکتریکی به کار گرفته می‌شود.

نحوه این دستگاه به این صورت که ابتدا کالاها به شکل دستی داخل بخش غلاف نایلون قرار می‌گیرند. سپس به بخش حرارتی حرکت می‌کنند و در آنجا عملیات انقباض و بسته بندی فیلم شیرینگ با حرارت بالا انجام می‌شود. فرآیند حرارت دهی توسط المنت‌های برقی موجود در دستگاه صورت می‌گیرد. دستگاه شیرینگ پک کابینتی به صورت نیمه اتوماتیک کار می‌کند، زیرا انتقال محصول در مرحله اول با دست انجام می‌شود. همچنین برخی از مدل‌های این دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک هستند.

از ویژگی‌های دستگاه شیرینگ پک کابینتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکانیسم جمع شدن
  • مکانسیم حرارت دهی
  • دقت در سیستم کنترل
  • تنظیم برنامه‌های مختلف
  • توانایی بسته بندی محصولات گوناگون
  • رابط‌های صفحه لمسی
  • قابلیت‌های نظارت از راه دور

مشخصات شیرینگ پک کابینتی

بسته بندی از طریق دستگاه شیرینگ پک کابینتی به منظور حفظ ایمنی محصولات در برابر گرما، رطوبت، اشعه‌های مضر خورشید، گرد و خاک و مشکلات مربوط به باز و پاره شدن نایلون در زمان حمل و نقل استفاده می‌شود. از مشخصات این دستگاه می‌تواند‌ ابتدا به تابلوی دیجیتالی روی دستگاه اشاره کرد که قابلیت استفاده از برنامه‌های مختلف را به اپراتور می‌دهد. درب کابین این دستگاه با استفاده از سیستم مگنت به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. سیستم دوخت سرامیکی شیرینگ پک کابینتی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع دوخت است که کالاهایی تا ارتقاع 20 سانتی‌متر و حداکثر عرض 50 سانتی‌متر را بسته بندی می‌کند.

دستگاه شیرینگ پک کابینی در هر ساعت می‌تواند تعداد 300 تا 450 کالای مختلف را بسته بندی کند. برای رسیدن به حداکثر توانایی بسته بندی دستگاه، اپراتور باید بتواند سرعت خودش را به اندازه سرعت دستگاه تنظیم کند تا محصولات را برای بسته بندی وارد دستگاه کند. مصرف برق دستگاه شیرینگ کابینی به دلیل بهره وری از برق تک فاز پایین است. برخی از انواع شیرینگ پک کابینی یک نوار نقاله در کنار دستگاه دارند که می‌توانند کالا را به داخل دستگاه حرکت دهند و پس از اتمام عملیات بسته بندی، محصول را به اپراتور تحویل دهند.

کاربرد شیرینگ پک کابینتی

به دلیل آنکه ابعاد دستگاه شیرینگ کابینی نسبت به دستگاه شیرینگ پک تونلی کم است از این دستگاه در صنایع با وسعت کم و تولید محصولات کمتر استفاده می‌شود. هر صنعتی که در بسته بندی انواع کالاها به پلمپ و بسته بندی محصولات نیاز دارد، این امکان را خواهد داشت تا از شیرینگ پک کابینتی استفاده نهایی را ببرد. از این دستگاه معمولاً در کسب و کارهای زیر استفاده می‌شود:

  • قنادی‌ها
  • کارگاه‌های کوچک
  • تولید کنندگان لوازم آرایشی
  • تولید کنندگان لوازم بهداشتی
  • تولید کنندگان تخم مرغ
  • صنایع داروسازی
  • صنایع پتروشیمی
  • لوازم آشپزخانه
  • فروشگاه‌های مواد غذایی
  • چاپخانه‌های کتاب و مجله و سی دی
  • رستوران‌ها و مطبخ‌ها

قیمت شیرینگ پک کابینتی

قیمت دستگاه شیرینگ پک کابینتی می‌تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد و درک این عوامل هنگام ارزیابی و بودجه بندی برای چنین تجهیزاتی ضروری است. پیچیدگی، ویژگی‌ها و مشخصات مدل ماشین بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. اگر به ویژگی‌های بیشتری نیاز دارید باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. سطح اتوماسیون در دستگاه بسته بندی می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه آن تأثیر بگذارد. ماشین‌های کاملاً اتوماتیک که کارهایی مانند تغذیه محصول، پر کردن، حرارت دهی و انقباض را بدون دخالت دست انجام می‌دهند، معمولاً گران‌تر از ماشین‌های نیمه اتوماتیک هستند.

دستگاه‌هایی که برای ظرفیت‌های تولید بالاتر طراحی شده‌اند معمولاً قیمت بالاتری دارند. سرعت و کارایی دستگاه شیرینگ پک کابینتی می‌توانند هزینه خرید را افزایش دهند. همچنین کیفیت مواد به کار رفته در ساخت دستگاه بسته بندی می‌تواند بر هزینه آن تأثیر بگذارد. ماشین‌هایی که با مواد بادوام و مهندسی پیشرفته ساخته می‌شوند ممکن است گران‌تر باشند و می‌توانند قابلیت اطمینان و طول عمر بهتری داشته باشند. همچنین جهت تهیه نایلون شیرینگ باکیفیت می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

خرید شیرینگ پک کابینتی

عملکرد دستگاه شیرینگ پک کابینتی مانند شیرینک پک تونلی است با این تفاوت که محفظه حرارتی در نوع کابین بسیار کوچک بوده و برای اشتراک بسته بندی‌های کوچک مانند کتاب، غذا، ظروف و امثال آن مناسب است. با خرید دستگاه شیرینگ پک کابینتی می‌توانید نیازهای خود را برای بسته بندی انواع کالاها برطرف کنید. انتخاب دستگاه از برندهای معتبر که قابلیت‌های مختلفی دارند، امکان بهبود عملیات بسته بندی و فروش را افزایش می‌دهند. پس مهم است به دنبال خرید دستگاه شیرینگ پک کابینتی مناسب باشید تا کسب و کار خود را متحول کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها