ساخت استخر با پلاستیک گلخانه

از گذشته تا به کنون ایجاد استخر در صنایعی چون کشاورزی، پرورش ماهی و آبزیان و… فرایندی دشوار و پرهزینه بوده است. زیرا نیازمند عایق کاری و بستر مناسب در تماس با خاک است تا از زیان عوامل خارجی جلوگیری شود. نایلون‌های عریض گلخانه‌ای یکی از راه‌های ساخت استخر معرفی شده اند که با کف سازی مناسب استخر و عایق بندی آن، هزینه ساخت را پایین آورده و از بسیاری از چالش‌ها جلوگیری می‌کند. همراه ما باشید تا در این مقاله با نحوه ساخت استخر با پلاستیک گلخانه آشنا شویم.

معرفی استخر پلاستیکی

ساخت استخر با پلاستیک

در صنعت کشاورزی و همچنین پرورش آبزیان، ایجاد فضای استخر که در آن آب سالم نگهداری شود، کمک زیادی به آبرسانی به گیاهان و همچنین پرورش انواع مختلفی از آبزیان می‌کند. استخر‌های مورد نیاز این صنایع معمولا سازه‌ای ثابت نیستند و می‌توان آن‌ها را به وسیله پلاستیک گلخانه‌ای نیز ایجاد کرد که در این حالت در کوتاه ترین مدت، استخر مورد نیاز مشتریان حاضر می‌شود. پلاستیک گلخانه عایقی محکم است که به عنوان کفپوش استخرها از هدر رفتن آب جلوگیری کرده و به عنوان آستر، دیواره‌های داخلی استخر را می‌پوشاند. ساخت استخر با پلاستیک گلخانه به دلیل وجود مزایایی چون جابه‌جایی راحت، دوام و ماندگاری بالا، توانایی عایق کردن، ساختار بهداشتی و… گزینه‌ای مقرون به صرفه است که بسیار راحت‌تر از دیگر روش‌های ساخت استخر، اجرا می شود.

انواع پلاستیک برای ساخت استخر

وابسته به محل احداث استخر و نیازهای مجموعه، می‌توان از پلاستیک‌های مختلفی چون پی وی سی، پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سنگین برای کفپوش استخر استفاده کرد که هر یک با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود مزایا گوناگونی به همراه دارند. همچنین وابسته به نحوه ساخت استخر با پلاستیک گلخانه از روش‌های اجرایی متفاوتی چون مدفون، ترکیبی و روکار استفاده می‌شود و نکته مهم در انتخاب نوع پلاستیک و شیوه اجرایی آن، توجه به شرایط محیطی و نیازهای موجود است. برای انتخاب شیوه مناسب ساخت استخر با پلاستیک گلخانه، شما می‌توانید ضمن شناسایی دقیق نیازتان با مشاوران فروش شرکت‌های مختلف مذاکره کنید و با دریافت اطلاعات از کیفیت و خدمات هر یک، شیوه‌های اجرایی را باهم مقایسه کنید. تا در نهایت استخری سازگار با محیط ساخته شود. برای انجام هرچه بهتر این کار می‌توانید از متخصصان این حوزه نیز کمک بگیرید.

مزایا ساخت استخر با پلاستیک

استفاده از پلاستیک‌ها به دلیل قیمت پایین آن‌ها و در عین حال مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف، مزایا بسیاری به همراه دارد. در ساخت حوض با پلاستیک نیز در صورت استفاده از پلاستیک‌های باکیفیت مزایای بسیاری شامل حال مشتریان می‌شود که عبارتند از:

  • سرعت بالا و فرآیند آسان نصب
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • حفظ سلامت آب نگهداری شده
  • عدم فرسایش زودهنگام به دلیل مقاومت در برابر نور خورشید
  • عایق در برابر نفوذ هرگونه خاک و کثیفی از بستر و دیواره‌ها
  • امکان ساخت این نوع استخر با قابلیت جابه‌جایی

بنابراین دیگر نگران صرف وقت و انرژی بالا در ساخت استخر نباشید، زیرا با مزایا اشاره شده در ساخت استخر با پلاستیک گلخانه، هر نوع چالش برای ساخت استخرهایی چون استخر‌ خانگی، استخر زمین‌های کشاورزی و مزارع، استخر پرورش ماهی و… برطرف شده است.

نحوه ساخت استخر با پلاستیک گلخانه

به طور کلی برای احداث استخر‌ها باید عایقی بر روی خاک ایجاد شود تا از نفوذ آب به خاک بستر جلوگیری کرده و امکان نگهداری آب بدون نفوذ به محیط بیرون را داشته باشد. پیش از تولید پلاستیک‌ها در ابعاد بزرگ، این بستر با استفاده از سنگ، سیمان، بتن و… محیا می‌شد که امروزه یکی از روش‌های اقتصادی، استفاده از پلاستیک‌های عریض چون پلاستیک گلخانه است. در ساخت استخر یا حوض با پلاستیک گلخانه می‌توان به دو روش استخر پیش ساخته یا ساخت در محل عمل کرد. استخرهای پیش ساخته فرایند راحت تری دارند که از پیش آمده شده و در محل نصب می‌شوند. استخرهای درجا بر روی هر نوع سطح خاکی، بتنی، سنگی، چوبی و… قابلیت نصب دارند و به راحتی این سطوح را پوشش می‌دهند. تنها نکته مهم در ساخت استخر با پلاستیک گلخانه، نصب اصولی این پلاستیک توسط افراد با تجربه است که هم باعث پوشش دهی کامل استخر می‌شود و هم دوام آن در برابر شرایط محیطی مختلف را افزایش می‌دهد.

علت استفاده از پلاستیک گلخانه در ساخت استخر

پلاستیک گلخانه، نایلونی عریض با ویژگی‌های منحصر به فرد است که در ترکیب با افزودنی‌هایی چون ضد اشعه فرابنفش، ضد الکتریسیته ساکن و… به نایلونی مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف تبدیل شده است. همچنین این پلاستیک با خاصیت چند لایه بودن و ضخامت بالا از نفوذ و خروج هر نوع گرد و غباری جلوگیری می‌کند و به عنوان عایق محیط را پوشش می‌دهد. این نوع نایلون به صورت سفارشی نیز قابلیت تولید دارد تا با توجه به نیاز مشتری در رنگ، ابعاد، تعداد لایه، نوع و میزان افزودنی و… تولید شود. با توجه به نیاز استخرها به بستری عایق و نفوذ ناپذیر با مقاومت بالا در برابر پارگی، مواد شیمیایی، نور خورشید و…، پلاستیک گلخانه گزینه مناسبی برای ساخت استخر شناخته می‌شود.

جمع بندی

عایق بندی استخر یکی از مراحل مهم در ساخت و احداث استخر است که به دوام و ایجاد شرایط بهداشتی آب کمک می‌کند. پلاستیک گلخانه یکی از گزینه‌های مناسب جهت عایق بندی استخر است که مزایا بسیاری به همراه دارد. ساخت استخر با پلاستیک گلخانه در صنعت کشاورزی، پرورش آبزیان، استخر خانگی و… کاربرد دارد که با صرف هزینه پایین، می‌توان به ایجاد استخر دلخواه دست یافت. ما در این مقاله با نحوه ساخت استخر با پلاستیک گلخانه و ویژگی‌های آن آشنا شدیم تا شما عزیزان اطلاعات کافی برای احداث این نوع استخر داشته باشید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها