تفاوت استرچ بسته‌بندی دستی و ماشینی

در این مقاله قصد داریم داریم تفاوت استرچ بسته بندی دستی و ماشینی را مورد بررسی قرار دهیم. از دغدغه‌هایی که کارخانجات مراکز تولید کننده و پخش کننده مواد دارند، بسته بندی صحیح و سریع کالا‌ها و محصولات و حمل و نقل بدون آسیب به آن‌ها است. در زمان قدیم بسته‌بندی‌ها با استفاده از پالت‌های چوبی  یا فلزی انجام می‌شد. اما امروزه از نایلون استرچ یا فیلم استرچ برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود. استرچ بسته‌بندی به دو صورت دستی و ماشینی قابل انجام است. در این مقاله سعی داریم تا تفاوت این دو نوع بسته‌بندی را بیان کنیم.

تفاوت استرچ بسته بندی دستی و ماشینی

استرچ‌بندی به صورت دستی که توسط نیروی انسانی انجام می‌شود، بیشتر برای مصارف خانگی و یا کارگاه‌های کوچکی مورد استفاده است که نمی‌خواهند هزینه‌های بالایی برای بسته‌بندی بپردازند و یا نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید دستگاه‌های بسته بندی ندارند. نیروی انسانی با استفاده از رول‌های لایه‌ای فیلم استرچ می‌تواند دور تا دور محصول را بپوشاند. سرعت بسته‌بندی در این نوع از بسته بندی پایین است.‌

تفاوت استرچ بسته بندی دستی و ماشینی

ویژگی‌هایی که یک نایلون استرچ خوب چه به صورت دستی و یا چه به صورت ماشینی باید داشته باشد در زیر بیان شده‌اند، با مطالعه این قسمت می‌توانید در انتخاب فیلم استرچ مناسب و خوب دقت کنید.

  • بسته‌بندی باید علاوه بر اینکه طول مناسبی داشته باشد، تعداد لایه‌های متعدد و مناسبی جهت بالا بردن کیفیت نهایی بسته‌بندی نیز داشته باشد. زیاد شدن قطر نایلون استرچ نیز لزوما به معنای مرغوب و خوب بودن آن نیست و بهتر است نایلون‌های با لایه‌های بالا و مقاومت بیشتر انتخاب شوند.
  • در برابر گرما و نور خورشید مقاوم باشد.
  • ویژگی ضد الکتریسیته بودن در نایلون‌های استرچ بسته‌بندی بسیار مهم است زیرا سبب می‌شود تا گرد و خاک کمتری را به خود جذب کند.
  • میزان چسبندگی فیلم استرچ: یک نایلون استرچ خوب باید چسبندگی مناسبی داشته باشد. این محصول نباید پس از کشیده شدن رها شود و باید شکل بسته‌بندی را در تکان‌ها حفظ کند و تغییر شکل ندهند.
  • ضخامت مناسب: نایلون استرچ بسته‌بندی می‌بایست به گونه‌ای باشد که تحمل فشارها را در بار و حمل و نقل‌ها داشته باشند.
  • مقاومت کشسانی بالا: این فیلم استرچ‌ها باید به گونه‌ای باشند که در هنگام حمل و نقل پاره یا سوراخ نشوند.

ویژگی‌های نایلون‌های استرچ دستی و ماشینی

 ویژگی‌های نایلون‌های استرچ دستی و ماشینی

در استرچ بسته‌بندی ماشینی که به صورت اتوماتیک است، محصول توسط ماشین‌ها و دستگاه‌ها و در انواع مختلف و با توجه به ابعاد آن بسته‌بندی می‌شود. ماشین استرچ به صورت اتوماتیک نایلون‌های استرچ بسته‌بندی را به دور محصول می‌پیچید. سرعت این بسته‌بندی بسیار سریع‌تر از بسته‌بندی دستی است. نایلون استرچ  وسیله‌ای صاف و شفاف است و دارای قدرت چسبندگی و کشش بالایی است؛ همچنین ویژگی‌های بسیاری برای کاربران دارد.

این وسیله برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود، از جمله کارایی‌هایی که دارد در فرودگاه‌ها، کارگاه‌ها و استفاده‌های خانگی است. در استرچ‌کشی دستی به نیروی انسانی نیاز است. استفاده از نایلون‌های استرچ بسته بندی شامل مزایای بسیاری است. یکی از این مزیت‌هایی که دارد، تمیز ماندن سطح محصول از آلودگی‌ها و گرد و غبار است. مزیت دیگری که دارد، این است که محصول را ثابت نگه می‌دارد و از تکان خوردن و خراب شدن محصول جلوگیری می‌کند.

همچنین فیلم استرچ‌های بسته‌بندی برای مصارف بسته‌بندی غذایی نیز کاربرد دارند. این نوع از استرچ‌های بسته‌بندی از مواد اولیه فود گرید ساخته شده‌اند و برای استفاده و تماس با مواد غذایی کاملا بهداشتی هستند. استرچ‌بندی غذایی به صورت مات، رنگی، ضد الکتریسیته و با مقاومت بالا در برابر حرارت و اشعه ماورای بنفش ساخته می‌شود.

نتیجه‌گیری در رابطه با نایلون‌های استرچ دستی و ماشینی

فیلم‌های استرچ‌ بسته‌بندی در ابعاد، کیفیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی وجود دارند. بسته‌بندی به دو صورت دستی و ماشینی انجام می‌شود و برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصولات و لوازم استفاده می‌شود، تا محصولات شما را از آسیب و آلودگی‌ها نگه‌داری ‌کند.

بین تمام نایلون های استرچ بسته بندی؛ عده ای از آن‌ها به صورت دستی استفاده می‌شود و عده‌ای دیگر با دستگاه بسته بندی می‌شود، با توجه به نوع کسب و کار و بزرگی یا کوچیکی آن از استرچ های دستی و ماشینی استفاده می‌شود. تفاوت استرچ بسته‌بندی دستی و ماشینی در چند مورد خلاصه می‌شود، برای فرق بین استرچ دستی و ماشینی نوع کسب و کار خود را ارزیابی کنید.

 

ویژگی‌های نایلون‌های استرچ دستی و ماشینی

کلام آخر

هماطور که میدانید کیهان پلاستیک تولید کننده انواع فیلم های استرچ بسته بندی به صورت پنج لایه با بالاترین کیفیت ممکن است. هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی استرچ های بسته بندی خود را تولید می‌کند. اکنون که تفاوت استرچ بسته‌بندی دستی و ماشینی را متوجه شدید و قصد سفارش محصول را دارید؛ می‌توانید، به صفحه خرید فیلم استرچ سمراجعه کنید و نایلون های استرچ مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*