راهکارهایی جهت تامین نور گلخانه

یک باور قدیمی درباره نور گلخانه می‌گوید که  یک درصد نور بیشترمیزان تولید را یک درصد افزایش می‌دهد.  در این مقاله به بررسی راهکارهای مناسب جهت دریافت نوربیشتر برای گلخانه می‌پردازیم.

3 راه حل تامین نور گلخانه

در کشت گیاهانی که در گلخانه کشت می شوند، پوشش گلخانه ممکن است مانعی برای رسیدن نور به گیاه شود وبا توجه به این که کنترل و تامین نور گلخانه یکی از مهم‌ترین کارها برای افزایش بهره وری محصولات گلخانه است.

تامین نور گلخانه

کدر بودن نایلون: یکی از عوامل نرسیدن نور به گلخانه، کثیفی نایلون است. سطح نایلون در طول زمان به دلیل گرد و غبار کثیف شده و باعث می‌شود نور به درستی درون محیط گلخانه نتابد. بنابراین نایلون خود را هرچند وقت یکبار تمیز کنید. قابل ذکر است تنها زمانی که نایلون شما درجه 1 باشد قادر به انجام این کار خواهید بود در غیر این صورت نایلون شما به مرور زمان نازک شده و آسیب می‌بیند.

وجود قطرات شبنم: از ایجاد شبنم در محیط گلخانه جلوگیری کنید تا نور کافی دریافت کنید. به دلیل اختلاف دمای درون محیط گلخانه و بیرون آن قطراتی به وجود آمده که باعث می‌شوند نور خورشید به اندازه کافی جذب نشود. برای حل این مشکل می‌توانید از نایلون آنتی فاگ استفاده کنید.

نور گلخانه

انعکاس نور: نور بسیاری از نایلون عبور کرده و به گیاهان داخل محیط گلخانه می‌رسد. اما یک سوم این نور منعکس شده و از دسترس خارج می‌شود. استفاده از یک نایلون گلخانه با افزودنی ضدانعکاس می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند.

رعایت کردن این سه روش می‌تواند به اندازه 10 درصد نور بیشتر در اختیار گیاهان قرار دهد. این مراحل کمک زیادی به تامین نور گلخانه می‌کند و علاوه بر آن کاهش مصرف انرژی را نیز به همراه دارد. جهت خرید انواع نایلون گلخانه به صفحه مربوطه بروید و با تماس با کارشناسان سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها