انواع گلخانه از نظر شکل ظاهری

همانطور که می‌دانید گلخانه‌ها از نظر شکل ظاهری و از نظر کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.  در این مقاله قصد داریم تا شما را با شکل ظاهری گلخانه‌ها آشنا کنیم  و گلخانه‌ها را از نظر انواع سقف بررسی کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع سقف گلخانه از نظر شکل ظاهری

سقف شیروانی (A-frame)

وجود زاویه در تاج این نوع گلخانه که شکل آن را شبیه به کلمه A می‌کند دلیل نام‌گذاری این مدل است. این شیب تند باعث هدایت برف و باران به سمت ناودانی و همچنین هدایت تعرق داخل گلخانه به طرفین شده و از طرفی باعث شکست اشعه نور به سمت داخل گلخانه برای استفاده از ماکسیموم تابش نور می‌شود.

سقف گنبدی (gothic arch)

اساس گلخانه با سقف گنبدی برای استفاده از گلخانه‌های تونلی با هدف رفع مشکل گلخانه های سقف قوسی است.  در این طرح تاج گلخانه از حالت قوس به حالت گلخانه شیروانی در می‌آید لذا در این طرح تمام مزایای گلخانه تونلی را به همراه حل مشکلات سقف قوسی خواهیم داشت.

سقف قوسی (curved roof)

این گلخانه مناسب برای انواع کشت‌های پایه کوتاه با راندمان بالا است. این سازه تونلی یا قوسی نام دارد که به آنها گلخانه‌های توانست یا استوانه ای نیز گفته می شود دیواره های این نوع گلخانه‌ها به شکل نیم دایره‌های بلند ساخته می شود و از اتصال به زمین تا انتها قوسی شکل است.

جمع بندی

در این مقاله با انواع شکل ظاهری گلخانه در ناحیه سقف آشنا شدید. لازم به ذکر است که انواع پوشش گلخانه از نظر جنس در مقاله لینک شده بررسی شده‌اند. جهت مشاهده انواع پلاستیک گلخانه و دیگر نایلون‌های کشاورزی، وارد صفحه مربوطه شودیو یا از صفحه اصلی سایت، اقدام کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها