ابعاد و ضخامت مناسب نایلون عریض گلخانه ای

 یک نایلون مناسب گلخانه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد و ابعاد نایلون گلخانه چگونه محاسبه می‌شود؟ اگر قصد دارید گلخانه‌ تاسیس کنید بی شک به نایلون‌های عریض مناسب گلخانه نیاز خواهید داشت. پس بهتر است پیش از تهیه این نایلون‌ها کمی با آن‌ها آشنایی داشته باشید. در ادامه به مواردی مانند نحوه محاسبه ابعاد نایلون عریض گلخانه، ضخامت، انواع این نایلون‌ها و مزیت‌های آن می‌پردازیم، باما همراه باشید تا بصورت مختصر شما را با پلاستیک‌های عریض گلخانه‌ای و نقش آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

ابعاد نایلون عریض گلخانه

از آنجایی که پوشاندن سقف و دیوارهای یک گلخانه با شیشه به زمان و هزینه‌ی بسیار زیادی نیاز دارد، افراد و گلخانه‌‌دارها ترجیح می‌دهند بجای شیشه از نایلون به عنوان گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه استفاده کنند. این نایلون‌ها نور خورشید را از خود عبور داده و با محبوس کردن رطوبت و گرما محیطی مناسب را برای رشد بهتر محصولات زراعی و گل‌ها و گیاهان فراهم می‌کند.

نایلون‌های گلخانه را بر اساس جنس و مواد بکار رفته در آن‌ها به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌کنند. این نایلون‌ها در جنس‌های متنوعی مانند پلی اتیلن، پلی استر، پلی وینیل کلرید یا  PVC و پلی فلوئورید وینیل یا PVF تولید و عرضه می‌شوند. پرمصرف‌ترین نوع نایلون‌های گلخانه‌ای نایلون پلی اتیلن است که با اضافه کردن ماده مقاوم کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش به آن، طول عمر آن را تا سه سال افزایش می‌دهند.

مزیت‌های نایلون های عریض گلخانه‌ ای

مزیت‌های نایلون های عریض گلخانه‌ ای

نایلون‌ها و پلاستیک‌های عریض گلخانه را نه تنها می‌توان جهت کاهش هزینه‌ها به جای شیشه و بر روی اسکلت‌های دائمی بکار برد، بلکه می‌توان آن‌ها را بر روی اسکلت‌هایی که دوام کمتری دارند مثل کوآنست نیز قرار داد. در نظر داشته باشید ضخامت و ابعاد این نایلون‌ها یکی از مزایای استفاده از نایلون در گلخانه به حساب می‌آید. این نایلون‌ها میزان هزینه حرارتی گلخانه‌ها را در مقایسه با گلخانه‌های یک لایه‌ای یا FRP به اندازه 40٪ کاهش می‌دهد که همین موضوع تقاضای مشتریان را برای استفاده از این نایلون‌ها افزایش می‌دهد.

 

زمانی که شما گلخانه خود را راه می اندازید، دغدغه های زیادی را طی می‌کنید، تا به آن مرحله ثبات برسید. یکی از همین مشکلات ابعاد نایلون مناسب برای گلخانه است. معمولا ابعاد و ضخامت نایلون های گلخانه به صورت عریض یا با عرض بلند در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید با کمی آموزش و محاسبه ضخامت و اندازه پلاستیک های گلخانه خود را اندازه گیری کنید و ابعاد و اندازه نایلون عریض مناسب گلخانه ای  خود را  سفارشی سازی کنید.

 

نحوه محاسبه ابعاد پلاستیک عریض گلخانه ای

نحوه محاسبه ابعاد پلاستیک عریض گلخانه ای

اما بپردازیم به نحوه محاسبه اندازه نایلون گلخانه ، برای اینکه بدانید به چه ابعاد نایلون گلخانه‌ای برای پوشش گلخانه نیاز دارید باید این ابعاد را طبق مشخصات و اندازه‌های گلخانه خود محاسبه کنید. برای این کار، در قدم اول ابعاد:

  • طول A
  • ارتفاع B
  • قوس گلخانه C
  • عرض D

آن را اندازه گیری کنید. در قدم دوم برای بدست آوردن اندازه نایلون سقف و دیواره‌های طولی گلخانه به ابعاد طول و قوس گلخانه نیاز دارید. می‌توانید برای احتیاط بیشتر به هرکدام از ابعاد یک متر اضافه کنید. در مرحله سوم برای اینکه ابعاد و اندازه‌ دیواره‌های انتهایی گلخانه را بدست آورید به ارتفاع و عرض نیاز دارید. با توجه به اینکه هر گلخانه از دو دیدار انتهایی برخوردار است باید ارتفاع را دوبرابر کنید.

در این مرحله می‌توانید برای ایمنی بیشتر به هرکدام از اندازه‌ها یک متر اضافه کنید. در مرحله آخر برای بدست آوردن ابعاد نایلون گلخانه برای سقف و دیوارها A را طول و C را عرض و برای بدست آوردن اندازه نایلون دیوارهای انتهایی Dرا طول و B را عرض درنظر بگیرید. در ادامه برای فهم بهتر شما مثالی را بیان کردیم.

ابعاد زیر را برای یک گلخانه در نظر بگیرید:

  •  30 =A متر
  •  3 =B متر
  • 12 =C متر
  • 8 =D متر

ابعاد نایلون مورد نیاز برای سقف و دیواره‌ها طول A و عرض را  Cدرنظر بگیرید. طبق اعداد مثال زده شده شما به نایلونی با طول  30 و عرض 12 نیاز دارید. اندازه و ابعاد نایلون مناسب دیواره‌های انتهایی گلخانه  Dطول و  Bعرض نایلون مورد نیاز برای این قسمت است. طبق تعدادی که در بالا بیان کردیم به نایلونی با طول 8 متر و عرض 6 متر نیاز دارید. توجه کنید که چون دو دیوار انتهایی وجود دارد مقدار B را در 2 ضرب کرده‌ایم.

 مقدار ابعاد نایلون عریض گلخانه ای و ضخامت آن در بازار

 مقدار ابعاد نایلون عریض گلخانه ای و ضخامت آن در بازار

نایلون‌های گلخانه‌ای با ضخامت و طول و عرض‌های مختلف و گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. معمولا حداقل ضخامتی که برای نایلون‌های گلخانه‌ای درنظر می‌گیرند شش میلیمتر است و درصورتیکه که ضخامت نایلون گلخانه کمتر از شش میلیمتر باشد فضای مناسب برای پرورش دادن محصولات زراعی و گل و گیاه فراهم نمی‌شود. فروشندگان و تولید‌کنندگان این محصول در هنگام تولید معمولا عرض نایلون‌ها را 8، 10، 12 و نهایتا 14  و  طول رول هر نایلون هم بطور معمول 50 متر در نظر می‌گیرند.

 با توجه به اینکه نایلون‌های موجود در بازار از عرض کمی برخوردار هستند، برای پوشاندن گلخانه بطور مناسب باید نایلون‌ها را بصورت لایه‌ای و به شکل همپوشانی بر روی لایه دیگری قرار بدهید. با این حال طول و عرض و ابعاد نایلون گلخانه‌ای توسط مشتریان قابل تغییر است و آن‌ها می‌توانند نایلون‌هایی با ابعاد و اندازه مد نظر خود را سفارش بدهند.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*