چرا تولید استرچ صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است؟
در این مقاله می خوانیم

یکی از پرکاربردترین نایلون‌های پلاستیکی جهت بسته‌بندی صنعتی، تولید استرچ صنعتی است؛ زیرا هزینه تولید نایلون‌های استرچ صنعتی ارزان‌تر از سایر نایلون‌های صنعتی است؛ بنابراین دارای قیمت پایین‌تری هم خواهد بود. همچنین این نایلون‌ها بازدهی و کیفیت بسیار بالایی دارند و خاصیت کشسانی و چسبندگی آن‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها بهتر است، درنتیجه بسیار پر طرفدارند و در صنایع و تولیدات، جهت بسته‌بندی کالا، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.هدف تولید استرچ صنعتی، به‌منظور استفاده آن‌ها در کارخانه‌ها، جهت بسته‌بندی نهایی محصول است.

نام دیگر استرچ صنعتی، سلفون بسته‌بندی است. بسته‌بندی محصولات توسط نایلون‌های استرچ باعث جلوگیری از ورود گردوغبار، میکروارگانیسم‌ها و سایر عوامل خارجی به محصول می‌شود و همچنین حمل‌ونقل کالا و طبقه‌بندی آن‌ها با استفاده از آن به‌راحتی انجام می‌گیرد.

تعریف استرچ فیلم در تولید استرچ صنعتی

تعریف استرچ فیلم در تولید استرچ صنعتی

استرچ فیلم یکی از مدل‌های کاربردی در تولید استرچ صنعتی است و معمولاً از همان موادی که در تولید استرچ صنعتی به‌کاررفته تولید می‌شود. تنها تفاوتی که این فیلم‌ها دارند این است که در تولید آن‌ها از مواد پتروشیمی نیز استفاده شده است، از مزیت‌های این استرچ فیلم صنعتی، شفافیت بالا و چسبندگی و کشش خوب آن‌ها است.

تولید فیلم استرچ صنعتی

یکی از بهترین وسیله‌ها جهت بسته‌بندی کالا، استرچ فیلم صنعتی و یا همان سلفون‌ها هستند. فیلم استرچ صنعتی یا نایلون استرچ صنعتی، پلاستیکی است که کشسانی بالایی دارد و به دور محصول پیچیده می‌شود، بازم به ذکر است که امروزه کارخانه‌های فراوانی در ایران، در زمینه تولید استرچ فیلم صنعتی با کیفیت، فعالیت می‌کنند. تولید فیلم استرچ صنعتی در ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی بسته به نوع کاربرد، توسط مشتریان سفارش داده می‌شود، امروزه در هر صنعتی لازم است تا عمل بسته‌بندی به‌صورت مناسب و ایمن انجام شود، تا محصول تولید شده در امنیت کامل به دست مصرف‌کننده برسد و ایرادی برای کالا پیش نیاید.

کاربرد استرچ فیلم صنعتی

در صنایع مختلف استرچ فیلم صنعتی (سلفون بسته‌بندی)، از پرکاربردترین لوازمی است که به‌منظور عمل بسته‌بندی استفاده می‌شود و باید افزود که مهم‌ترین علت این محبوبیت، قیمت مناسب و کیفیت بالای محصول است. البته لازم به ذکر است که تولید استرچ صنعتی، فارغ از قیمت ارزان خود، دارای بازدهی فوق‌العاده‌ای است و تولید‌کنندگان زیادی از این محصول برای بسته‌بندی محصولات تولیدی خود استفاده می‌کنند.

استرچ های بسته بندی انواع های زیادی دارد اما مهم‌ترین آن‌ها که در صنعت بسته بندی استفاده می‎‌شود، استرچ پالت بند است که می‌توانید در قسمت فروشگاه محصولات کیهان پلاستیک تمام ویژگی و مشخصات این محصول را ارزیابی کنید. همان‌طور که قبلاً گفته شد، یکی از ویژگی‌های مهم این نایلون‌ها خاصیت کشسانی و چسبندگی خوب آن‌ها است که باعث محافظت بیشتر محصولات می‌شود. استرچ فیلم صنعتی به‌طورکلی، به دو نوع اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که شامل نوع دستی و ماشینی است. در ادامه ویژگی‌های این دو مدل را برای شما شرح داده‌ایم. 

استرچ فیلم صنعتی دستی

در تولید این استرچ فیلم صنعتی دستی، از نیروی انسانی جهت بسته‌بندی استفاده می‌شود و بیشتر در شیرینی‌پزی‌ها، آشپزی و محصولات باغی مانند سبزیجات مورداستفاده قرار می‌گیرند. یک استرچ فیلم دستی با کیفیت، باید نرم و کشسان باشد تا به‌راحتی بتوان آن را با دست شکل داد. به‌طورکلی استفاده از این مدل استرچ سبب کاهش سرعت کار می‌شود و هزینه نیروی انسانی را بالا می‌برد، به همین دلیل برای کارخانجاتی که کالاهایی با ابعاد بزرگ تولید می‌کنند، مناسب و به صرفه نیست.

استرچ فیلم صنعتی ماشینی

در تهیه این استرچ فیلم‌ها، از دستگاه مخصوصی، به‌منظور کشیدن فیلم استرچ استفاده می‌شود. استفاده از استرچ فیلم صنعتی ماشینی سبب افزایش سرعت انجام کارها می‌شود، این دستگاه معمولاً دارای ابعاد بزرگی است، به همین دلیل از این نوع استرچ صنعتی در کارخانه‌های پیشرفته، بسیار استفاده می‌شود. هر کدام از انواع دستگاه استرچ پالت ویژگی‌های متفاوتی دارند که توانایی‌ها و کاربردهای آن‌‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

انواع فیلم استرچ صنعتی

زمانی که حرف از بسته بندی محصولات تولیدی در صنایع های مختلف می‌شود، اسم فیلم‌های استرچ صنعتی می‌آید. تولید استرچ صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یک بسته بندی بسیار راحت و پر مزایا برای تولید کننده‌ها، در صنایع است. مهم ترین کار استرچ صنعتی: محافظت از کالا، حمل و نقل کردن کالاها و همچنین، در نو نگهداشتن کالا یا محصول نقش پررنگی را دارد.

 

تولید استرچ صنعتی چه مزیت‌هایی دارد؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، استفاده از استرچ‌ها در بسته‌بندی، سبب استحکام هرچه بیشتر محصول و محافظت آن در برابر عوامل همچون رطوبت، زنگ‌زدگی در محصولات آهنی و… می‌شود. همچنین استفاده از این نایلون‌ها سرعت بسته‌بندی را بالا می‌برد، بازدهی کارخانه افزایش می‌دهد و به دلیل سبک بودن آن‌ها حمل‌ونقل را آسان می‌کنند. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره تولید استرچ صنعتی به شما ارائه داده باشیم. همچنین شما میتوانید در قسمت فروشگاهی سایت کیهان پلاستیک تمامی محصولات فیلم استرچ را مشاهده کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*