نایلون کشاورزی چند لایه چگونه عملکرد تولیدات کشاورزی را بهبود می‌دهد؟
در این مقاله می خوانیم

 پیشرفت در تکنولوژی نایلون‌‌های کشاورزی می‌تواند طیف وسیعی از اهداف تولیدکنندگان و کشاورزان را فراهم کند. تولید و توسعه‌ نایلون‌های کشاورزی چند لایه در سال‌های اخیر مزایای قابل توجهی برای کشاورزان سراسر جهان فراهم آورده است. طی تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، استفاده از نایلون‌ های چند لایه به میزان زیادی به بحران کمبود آب جهانی به‌ویژه در دوران خشک‌سالی کمک کرده است. در کل امروزه استفاده از نایلون کشاورزی چند لایه باعث بهبود در عملکر تولیدات کشاورزی شده و برای کشاورزان قابل اهمیت است. در ادامه با ما همراه باشید تا در بهبود عملکرد کشاورزی با استفاده از نایلون چند لایه کشاورزی را در این مقاله باهم بررسی کنیم.

بهبود عملکرد کشاورزی با استفاده از نایلون های چند لایه

پلاستیک کشاورزی چند لایه

فیلم‌ها با لایه‌ها، ترکیبات، ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف خواص متفاوتی دارند که می‌توانند متناسب با مشخصات و محصولات خاص، انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند. نایلون‌های کشاورزی چند لایه شامل نایلون‎ گلخانه، نایلون مالچ، نایلون‌ سیلویی و نایلون ضدعفونی خاک است. در ادامه بپردازیم به مواردی که مزایای نایلون کشاورزی در بهبود عملکرد کشاورزی دارند:

1. حفاظت از رطوبت و صرفه جویی در مصرف آب

نایلون کشاورزی چند لایه با کاهش تبخیر و نوسانات میزان آب در خاک، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و کودها می‌شود و به نگهداشت رطوبت در منطقه ریشه کمک می‌کند.

2. کنترل علف‌های هرز

نایلون‌های‌ کشاورزی باعث کاهش جوانه‌زنی علف‌های هرز و صرفه‌جویی در مصرف علف‌کش‌ها می‌شوند. کنترل صحیح علف‌های هرز به کشاورزان کمک می‌کند تا بدون دردسر محصول خود را کشت کنند.

3. توسعه ریشه

ترکیب استفاده از نایلون کشاورزی چند لایه و تکنولوژی آبیاری قطره‌ای باعث پراکندگی آب شده و به حفظ سطح رطوبت در خاک کمک می‌کند. به‌علاوه، تاریکی موجود در زیر نایلون‌ کشاورزی (بیشتر در نایلون مالچ) ریشه را به‌سمت سطح زمین هدایت می‌کند و از طرفی دسترسی اکسیژن در لایه فوقانی خاک و تاریکی به وجود آمده، شرایطی ایده‌آل برای توسعه ریشه در زیر نایلون را فراهم می‌آورد.

4. اصلاح خواص اقیلم‌های گیاهی و خاکی

نایلون‌های کشاورزی شفاف به حفظ گرما و افزایش دمای خاک به ویژه در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار کمک می‌کنند و نایلون‌های مات، نوسانات دمای شبانه روز را در خاک کاهش می‌دهند. پلاستیک‌های سفید مشکی نور را منعکس می‌کنند و عمل فتوسنتز را افزایش می‌دهند.

5. بستر مناسب برای گیاهان و درختان

از آنجا که فیلم‌های پلاستیکی از تماس مستقیم گیاه و میوه با خاک جلوگیری می‌کنند، تاثیر زیادی بر روی کیفیت میوه و محصول می‌گذارند.

6. جذب یا دفع آفات

نایلون‌های چندلایه که ماهیت انعکاسی دارند، باعث رفع آفات به‌ویژه شته‌ها و پشه‌ها می‌شوند و برای تولیدکنندگان بسیار سودمند هستند.

7. جلوگیری از رقیق شدن کود‌

در فضاهای باز نایلون‌ کشاورزی چند لایه از رقیق شدن کودها در منطقه ریشه، به‌ویژه در اقلیم‌هایی که بارندگی زیاد در آن‌ها رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

8. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

با استفاده از نایلون کشاورزی می‌توان آفات و علف‌های هرز را به میزان موثری کنترل کرد. این باعث می‌شود که کشاورزان دیگر نیازی به خرید علف‌کش‌ها و سموم دفع آفات احتیاج نداشته باشند و درنتیجه هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

نایلون کشاورزی چند لایه چگونه عملکرد تولیدات کشاورزی را بهبود می‌دهد؟

یکی از کاربرد و مزایای نایلون در کشاورزی، قابلیت اضافه کردن انواع افزودنی‌ها به این نایلون‌های کشاورزی است، که باعث بهبود خواص محصولات شده است. ازطرفی خواص مکانیکی مثل افزودنی آنتی‌یووی، افزودنی IR یا مادون قرمز، به حفاظت نایلون‌ها در برابر گرما، نور خورشید و تخریب زودرس نایلون‌های چند لایه بر اثر استفاده از مواد شیمیایی کمک می‌کند.

بهبود عملکرد کشاورزی به وسیله نایلون های چند لایه کشاورزی، می‌توان فناوری داست که سرعت روند افزایش تولیدات کشاورزی را برای کشاورزان داشته است و باعث بهبود و پیشرفت کار در کشاورزی شده است. همچنین، نایلون چند لایه در صنایع های مختلفی باعث پیشرفت و روند افزایشی بهبود کاری را به همراه داشته است.

 

نایلون-عریض کشاورزی

ویژگی نایلون‌های چند لایه در بهبود کشاورزی:

نایلون‌های چند لایه کشاورزی ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی دارند. مزایای نایلون در صنعت کشاورزی می‌تواند باعث بهبود در تولیدات محصولات کشاورزی شما شود. که با استفاده از این نایلون توسط کشاورزان و همین خصوصیات، امروزه باعث بهود و توسعه عملکرد کشاورزی در تولیدات شده است، که به توضیحاتی درباره آن‌ها می‌­پردازیم:

1. جذب و دفع اشعه­‌ها:

نوعی از نایلون­‌های کشاورزی وجود دارند که در برابر نور خورشید مقاوم بوده و اشعه ماورا بنفش را از سطح خود عبور نمی‌­دهند و به‌این‌ترتیب به رشد بیشتر محصول کمک می­‌کنند. همچنین نوعی از این نایلون‌ها با جذب اشعه­‌ی مادون‌قرمز، مانع از کاهش دمای گلخانه در شب و آسیب به محصول می­‌شوند.

2. الکتریسیته ساکن و نایلون‌های کشاورزی

نوعی از نایلون‌­های کشاورزی یا نایلون­‌های عریض چند لایه خاصیت ضد الکتریسیته­‌ی ساکن دارند و باعث می‌­شوند گردوغبار کمتری بر روی محصول بنشیند.

3. نایلون‌­های ضد بخار چند لایه کشاورزی:

این نوع از نایلون‌های عریض با جلوگیری از ایجاد بخار بر روی نایلون­‌ها باعث بهبود و تقویت گیاهان می­‌شوند.

4. محافظت از گیاهان و میوه‌ها در برابر آفت، میکروب و بیماری‌ها

این نوع از نایلون‌های چندلایه کشاورزی با اضافه کردن برخی از افزودنی‌ها قابلیت اینو پیدا می‌کنند که از ورود آفات و حشراتی که به محصولات آسیب می‌رسانند، جلوگیری کنند و میکروب‌ها و بیماری ها رو از نایلون دور می‌کنند. همین عامل کلی تاثیر مثبت در عملکرد و بهبود تولید، در کشاورزی برای کشاورزان می‌شود.

شیوه­ی نگهداری از نایلون­ های چندلایه عریض در صنعت کشاورزی

در نتیجه با این عوامل نا برده شده، متوجه شدیم که چرا نایلون کشاورزی چند لایه باعث بهبود عملکرد تولیدات کشاورزی می‌شود. در بخش های گونا گون کشاورزی، از گلخانه تا سر زمین کشاورزی، زمانی که کشاورزان، گلخانه داران، و حتی دامپروران از نایلون‌های چند لایه در صنعت کشاورزی خود استفاده کردند باعث پیشرفت و بهبود تولیدات و همچنین مشاهده مزایای کاری خود بوده اند.

شماره های تماس شرکت کیهان پلاستیک

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*