با هشت مزیت بسته بندی سیلاژ آشنا شوید
در این مقاله می خوانیم

اگر می‌خواهید علوفه و غلات را به روش صحیح و استاندارد بسته‌بندی کنید، حتما به نایلون‌های مخصوص بسته‌بندی نیاز خواهید داشت. نایلون‌های بسته‌بندی سیلو از پلی اتیلن و به صورت چند لایه ساخته شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند محصولات را از تابش مستقیم خورشید حفظ کرده و از کاهش کیفیت محصول جلوگیری کنند. بنابراین برای اینکه غلات و علوفه برای مدت زمان بیشتری به صورت تازه و سالم باقی بماند و این بسته‌بندی برای شما هزینه مناسب‌تری را به همراه داشته باشد، نایلون‌های سیلاژ را تهیه کنید. اگر کشاورز و دامدار هستید و می‌خواهید با مزایای استفاده از نایلون برای بسته بندی سیلاژ بیشتر آشنا شوید، تا انتها همراه ما باشید.

نایلون‌های بسته‌بندی سیلاژ چه ویژگی‌هایی دارند؟

اگر محصولات شما در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد و یا در زیر باران و برف بماند و یا حشرات به آن‌ها حمله کنند، یعنی به زودی شاهد فاسد و خراب شدن آن‌ها خواهید بود. بنابراین اگر می‌خواهید غلات و علوفه را برای زمان طولانی نگه دارید، به نایلون‌های مخصوص بسته‌بندی سیلو احتیاج دارید. برای اینکه بدانید چه نوع نایلون‌هایی برای بسته‌بندی محصولات شما مناسب است، باید با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید:

  • نایلون‌های بسته‌بندی با ضخامت مختلفی در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به نوع محصول، ضخامت مناسب آن را انتخاب کنید.
  • از دیگر ویژگی‌های این نایلون‌ها، عرض‌های متفاوت آن‌ها است. با توجه به نیاز شما می‌تواند ابعاد نایلون مختلف باشد.
  • نایلون‌های بسته‌بندی سیلاژ در رنگ‌های مختلف مانند مشکی، سبز تیره و… تولید می‌شوند.

آشنایی با مزایای استفاده از بسته بندی سیلاژ

آشنایی با مزایای استفاده از بسته بندی سیلاژ

اگر می‌خواهید بدانید که چرا باید از نایلون برای بسته‌بندی سیلاژ استفاده کرد، مزایایی که در ادامه نوشته شده است را بخوانید:

نایلون‌های بسته‌بندی سیلاژ طول عمر بالایی دارند.

به عنوان اولین ویژگی نایلون‌های بسته‌بندی باید به طول عمر و کیفیت آن‌ها اشاره کرد. این نایلون‌ها به دلیل مقاومتی که نسبت به ضربه و فشار دارند، دوام بیشتری نیز خواهند داشت و شما می‌توانید بارها از این نایلون‌ها برای بسته‌بندی سیلو استفاده کنید.

بسته‌بندی با این نایلون‌ها بسیار سریع و راحت است.

از دیگر مزایای استفاده از نایلون برای بسته بندی سیلو یا سیلاژ می‌توان به شکل‌پذیری راحت نایلون و بسته‌بندی سریع اشاره کرد. بنابراین شما می‌توانید در کمترین زمان و به آسانی تمام محصولات خود را با این پلاستیک‌ها بپیچید و بسته‌بندی مرتبی داشته باشید.

مقاوم در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی هستند.

نایلون‌هایی که برای بسته‌بندی سیلاژ مورداستفاده قرار می‌گیرند، مقاومت نسبی خوبی در برابر بارش باران، برف و… دارند و بنابراین در شرایط نامساعد آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. همچنین شما می‌توانید بدون اینکه پارگی در این نایلون‌ها بوجود بیاید، آن‌ها را جابه‌جا و به شرایط بهتری منتقل کنید.

نایلون‌ها گزینه‌ای مطمئن و مناسب برای بسته‌بندی هستند.

موادی که برای ساخت نایلون‌های بسته‌بندی استفاده شده است، باعث ایجاد خرابی در محصولات و تغییر کیفیت آن‌ها نخواهند شد. همچنین این نایلون‌ها از علوفه و غلات در برابر رطوبت و ایجاد کپک محافظت می‌کنند و بنابراین محصولات تازگی و مواد مغذی خود را در طول زمان از دست نخواهند داد.

با استفاده از نایلون می‌توانید بسته‌بندی ایمن و کم‌هزینه‌ای داشته باشید.

از جمله مزایای دیگری که می‌توان برای استفاده از این نایلون‌ها درنظر گرفت، هزینه‌ای بسیار مناسب آن‌ها است. درحقیقت شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از ساخت سیلوهای خندقی، محصولات خود را به بهترین شکل بسته‌بندی کرده و هزینه مناسب‌تری را برای ذخیره‌سازی طولانی مدت غلات و علوفه پرداخت کنید. 

اتلاف مواد غذایی با نایلون‌های بسته‌بندی سیلاژ کاهش می‌یابد.

اگر از سیلوهای خندقی استفاده کنید، بیشتر از ۲۰ درصد مواد غذایی از بین خواهد رفت. درحالی‌که این عدد در هنگام استفاده از نایلون‌های بسته‌بندی سیلو به حداقل رسیده و فقط حدود ۵ درصد از مواد غذایی هدر می‌رود.

زمان تخمیر به عنوان یکی از مزایای استفاده از نایلون برای بسته بندی سیلاژ

با استفاده از نایلون‌های مخصوص برای بسته‌بندی سیلاژ یا سیلو و اضافه کردن باکتری‌های بی هوازی در این نایلون‌ها می‌توان زمان تخمیر علوفه را کاهش داد و درنتیجه ارزش غذایی این محصولات بیشتر خواهد شد.

نایلون‌های بسته‌بندی باعث نگهداری طولانی مدت محصولات می‌شوند.

مزیت دیگری که می‌توان برای استفاده از این نایلون‌ها بیان کرد، مدت زمان نگهداری از محصولات است. زمانی که شما محصولات را با نایلون بسته‌بندی کرده و هوای داخل آن را خارج می‌کنید، می‌توانید برای سال‌های بیشتری این غلات یا علوفه را ذخیره کرده و در آینده از این محصولات استفاده کنید.

 این نکات را در هنگام بسته‌بندی محصولات با نایلون رعایت کنید

 این نکات را در هنگام بسته‌بندی محصولات با نایلون رعایت کنید

هنگامی که می‌خواهید علوفه‌ها را بسته‌بندی کنید، توجه داشته باشید که باید علوفه خشک و علوفه مرطوب را به روش متفاوت نگهداری کنید. به عنوان مثال شبدر و یونجه را باید پیش از بسته‌بندی، خشک کرد؛ اما ذرت را می‌توانید به صورت تر بسته‌بندی کنید. همچنین باید به میکروب‌هایی که داخل علوفه‌ها وجود دارند و باعث رشد قارچ می‌شوند نیز توجه کنید. در آخر باید به این نکته نیز اشاره کرد که ذخیره‌سازی محصولات نباید بیش از نیاز باشد، زیرا در غیر این صورت محصولات بدون استفاده و درنتیجه فاسد خواهند شد.

بهتر است بدانید که این نایلون‌ها را نباید برای بسته‌بندی معمولی غلات و علوفه استفاده کنید، بلکه این نایلون‌ها برای ذخیره‌سازی طولانی مدت محصولاتی مانند برگ چغندر، شبدر و… بوده که بیش از مقدار مصرف و برای ذخیره‌سازی برداشت شده است. استفاده از نایلون‌های مخصوص باعث می‌شوند که این مواد غذایی بعد از زمان طولانی دچار خرابی و کپک نشده و قابل استفاده باشند.

مزایای استفاده از  بسته بندی سیلاژ علوفه

سخن پایانی برای مزایای استفاده از  بسته بندی سیلاژ

کشاورزان و دامداران همیشه دنبال راه‌حلی هستند که بتوانند با خیال راحت محصولات خود را برای سال‌های آینده ذخیره و نگهداری کنند. در این متن با مزایای استفاده از نایلون برای بسته بندی سیلاژ آشنا شدید و اکنون می‌دانید که با استفاده از این نایلون‌ها می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب، غلات و علوفه را به سرعت بسته‌بندی کنید. شما می‌توانید برای چند بار از این نایلون‌ها استفاده کنید و خیالتان از فاسد و خراب نشدن محصولات و اتلاف مواد غذایی آسوده باشد. البته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خرابی محصولات در سال‌های آینده نباید بیش از مصرف آن‌ها را ذخیره کنید. جهت خرید نایلون بسته بندی علوفه به صفحه فروشگاهی سایت کیهان پلاستیک مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*