آیا می‌دانید مزایای استفاده از فیلم های ضدعفونی برای خاک کشاورزی چیست؟
در این مقاله می خوانیم

 اگر می‌خواهید رشد علف‌های هرز را کنترل کنید و شرایط خوبی را برای رشد گیاهان به‌وجود آورید، می‌توانید از فیلم برای ضدعفونی کردن خاک استفاده کنید.فیلم‌های نایلونی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا مقاومت و کیفیت بسیار خوبی دارند و به راحتی سوراخ نمی‌شوند. دغدغه کشاورزان و باغبانان فراهم کردن شرایطی مناسبی برای گیاهان و محصولات است تا جوانه‌ی آن‌ها بتوانند بدون خرابی رشد کرده و به محصول درجه یک تبدیل شوند. همچنین کیفیت خاک و وارد نشدن سموم و آفات به داخل آن، یکی دیگر از نگرانی‌های مهم در زمین‌های کشاورزی است. در این متن می خواهیم به بررسی مزایای استفاده از فیلم های نایلونی برای ضدعفونی کردن خاک بپردازیم و درباره نحوه کار آن صحبت کنیم.

با نایلون‌های ضدعفونی‌کننده خاک آشنا شوید

فیلم‌هایی که برای ضدعفونی کردن خاک مورداستفاده قرار می‌گیرند، معمولا از جنس پلی اتیلن اکسترودر شده هستند. ساختار شیمیایی و افزودنی‌هایی که در این نایلون وجود دارد، باعث می‌شود که آفات و بیماری‌های خاک و گیاه کنترل شوند. به صورت کلی فیلم‌های ضدعفونی‌کننده را به صورت دستی یا با تراکتور، چند هفته یا چند ماه پیش از کشت گیاه بر روی خاک قرار می‌دهند. این نایلون‌های شفاف باعث گیر افتادن نور خورشید در زیر پلاستیک و تجمع سم‌ها می‌شوند و بنابراین با هزینه‌ای مناسب می‌توانید خاک را ضدعفونی کرده و باعث افزایش سلامت و کیفیت خاک و گیاه شوید.

اگر شما به دنبال مهارت های کشاورزی هستید و دنبال یک تکنیک و یا یک راهی برای جلو گیری از علف های هرز هستید ومی‌خواهید از خاک کشاورزی خود در برابر آفات، سموم، علف هرز  و انواع ویروس و… محافظت کنید و به نسبت رقیب هایتان محصولات خود را زود تر برداشت کنید؛ فیلم های ضدعفونی کننده خاک کشاورزی بهترین گزینه است. این موارد گفته شده توسط فیلم های ضدعفونی درست می‌شود. همچنین قیمت خرید فیلم های نایلونی ضدعفونی کننده خاک، با توجه به نوع کارایی، بسیار مناسب است و برای کشاورزان حرفه‌ای، این محصول مورد اهمیت زیادی قرار گرفته است.

 

بررسی مزایای استفاده از نایلون برای ضدعفونی کردن خاک

فیلم های ضدعفونی کننده خاک کشاورزی یک نوع نایلون کشاورزی به حساب می‌آید، و تقریبا مزایا و ویژگی های یک نایلون کشاورزی را دارد. زمانی که در رابطه با کاربرد و مزایای نایلون در صنعت کشاورزی این نوع از نایلون یکی از همان نایلون‌ها بود، که در صنعت کشاورزی کار برد و مزایای به خصوصی را دارد.  اگر می‌خواهید درباره مزیت استفاده از فیلم های عریض نایلونی برای ضدعفونی کردن خاک بدانید، این موارد را بخوانید:

کاهش آفات و بیماری‌های خاک و گیاه

استفاده از فیلم‌های ضدعفونی‌کننده خاک باعث می‌شوند که آفات و بیماری‌ها، علف هرز و… از عمق چند سانتی‌متری خاک تا لایه سطحی آن از بین بروند. بنابراین به دلیل اینکه نور خورشید و سموم در زیر نایلون به دام انداخته شده‌اند، شرایطی فراهم می‌شود تا خاک به صورت کامل ضدعفونی و سلامت شود.

توزیع یکنواخت سم در خاک

از دیگر مزایای استفاده از نایلون برای ضدعفونی کردن خاک می‌توان به پخش یکنواخت سموم در سراسر خاک اشاره کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در زمین‌های کشاورزی بوجود بیاید، نرسیدن سموم به بخشی از خاک و درنتیجه زنده ماندن و رشد علف هرز و آفات است. اما فیلم‌هایی که بر روی سطح خاک قرار گرفته‌اند، باعث می‌شوند که بخار گازهای سموم از نقاطی با غلظت بیشتر به نقاط دیگری با غلظت کمتر حرکت کنند. بنابراین با استفاده از فیلم نایلونی ضدعفونی‌کننده دیگر سموم فقط در نقطه‌ای خاص جمع نخواهد شد.

جلوگیری از منتشر شدن سم و گاز به اتمسفر

اگر بخواهیم به مزیت مهم دیگری درباره استفاده از نایلون‌ برای ضدعفونی کردن خاک اشاره کنیم، باید گفت که این محصول از منتشر شدن گاز و سموم به اتمسفر جلوگیری می‌کنند. بنابراین فیلم‌های نایلونی، به آلوده نشدن محیط زیست و اتمسفر کمک خواهند کرد و همچنین از هدر رفتن سم‌های خاک نیز جلوگیری می‌کنند.

مقرون به صرفه بودن فیلم های ضدعفونی‌کننده

مزیت دیگری که می‌توان برای استفاده از این محصول در نظر گرفت، مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. شما می‌توانید با هزینه کمتری نسبت به سم‌پاشی مجدد و یا تعویض خاک و مقابله با علف‌های هرز، فقط با استفاده از نایلون‌های مناسب و استاندارد خاک را ضدعفونی کنید.

به رشد کردن یکنواخت گیاهان کمک می‌کند.

اگر در زمین‌های کشاورزی از فیلم های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید، می‌توانید به رشد کردن یکنواخت گیاهان کمک کنید. به دلیل اینکه نایلون‌ها شرایط مطلوب را در سراسر خاک به طور همگن پخش می‌کنند، بنابراین شرایط مناسب برای رشد گیاه نیز در سراسر خاک فراهم می‌شوند و گیاهان به طور یکنواخت و هم‌زمان رشد خواهند کردند. همچنین به دلیل شرایط مناسب رشد، می‌توانید به طور مرتب محصولات و تولیدات باکیفیتی را برداشت کنید.

مقاومت در برابر شرایط نامساعد محیطی یکی از مزایای استفاده از نایلون برای ضدعفونی کردن خاک

از دیگر مواردی که کشاورزان را ترغیب می‌کند تا از نایلون‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنند، می‌توان به مقاومت بالای این پوشش در برابر شرایط نامساعد محیطی مانند بارش برف، وزش شدید باد و… اشاره کرد. علاوه بر اینکه نایلون‌ها آنقدر محکم هستند که در این شرایط آسیب نبینند، از ایجاد خسارت به گیاهان و فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهند کرد.

نسبت به اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند.

مزیت دیگر استفاده از نایلون برای ضدعفونی کردن خاک می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر عبور اشعه ماورا بنفش اشاره کرد.

بررسی-کاربرد-استفاده-از-نایلون-برای-ضدعفونی-کردن-خاک

 استفاده از فیلم های عریض نایلونی برای ضدعفونی کردن خاک بخوانید

اگر تصمیم گرفتید که از نایلون برای ضدعفونی کردن خاک استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید که پیش از پهن کردن نایلون، خاک را به طور کامل آبیاری کرده و سنگ یا هر شئ دیگری که باعث پاره شدن پلاستیک می‌شود را از خاک خارج کنید. همچنین اگر متوجه شدید که قسمتی از پلاستیک پاره شده است، به سرعت با نوار چسب آن را بپوشانید.

 بهتر است که از روی نایلون‌ها عبور نکنید اما اگر مجبور به تردد شدید، حتما مراقب باشید که آسیب و پارگی در پلاستیک ایجاد نکنید. برای اینکه وزش باد باعث جدا شدن نایلون از سطح خاک نشود، از کیسه‌های حاوی ماسه برای مهار آن استفاده کنید. این کیسه‌ها را باید با فاصله‌ای منظم و مساوی در دو طرف نوار نایلون‌ها قرار دهید. همچنین به ضخامت فیلم های پلاستیکی ضدعفونی‌کننده توجه کنید، پیشنهاد می‌شود که ضخامت نایلون‌ها بین ۲۵ تا ۱۰۰ میکرون باشد.

فروش فیلم های ضدعفونی کننده خاک

ضدعفونی کردن خاک و فراهم کردن شرایط مطلوب برای رشد گیاهان، هزینه زیادی را به همراه دارد. اما شما می‌توانید با استفاده از نایلون‌های مخصوص این کار را با هزینه‌ای مناسب‌تر انجام دهید و از رشد باکتری، قارچ، بیماری‌های خاک و گیاه، آفات و… جلوگیری کنید و باعث رشد یکنواخت گیاهان و توزیع همگن سموم در خاک شوید. در این متن به مزایای استفاده از نایلون برای ضدعفونی کردن خاک پرداختیم تا شما با این روش آشنا شوید و بتوانید تصمیمی مطمئن برای زمین خود بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که نایلون تمام سطح خاک را به طور کامل بپوشاند و پارگی در آن وجود نداشته باشد و همچنین از این روش می‌توانید در فصل گرم سال یعنی تابستان استفاده کنید. جهت خرید نایلون ضدعفونی کننده خاک به قسمت فروشگاهی سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*