انواع کیسه نایلون صنعتی

کیسه نایلون صنعتی برای اولین‌بار در سال 1935 توسط فردی به نام کاروترز در بخش تحقیقاتی دوپونت تولید شد. با کشف نایلون‌ها، استفاده از کیسه‌های نایلون صنعتی به‌سرعت در میان مردم جهان افزایش یافتند. به‌طوری که امروزه این محصول در بیشتر کارهای روزمره، تولید انواع لباس ورزشی مانند مایو، تولید کیف، پرده، فروشگاه‌ها و صنایع دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع نایلون نوعی فیلم ساخته شده از پلی‌اتیلن است که بر اساس عناصر سازنده خود خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد. نایلون‌ها در درجه‌های متفاوتی از ضخامت تولید می‌شوند که پرکاربردترین درجه آن‌ها درجه شش است، ضخامت در نایلون‌ها نباید نازک باشد. در ادامه این مقاله با انواع کیسه نایلون صنعتی آشنا خواهید شد.

نایلون خیاری فروش

انواع کیسه نایلون صنعتی

نایلون‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و کاربرد هرکدام با دیگری متفاوت است. انواع نایلون‌ها شامل: نایلون شیرینگ، نایلون حباب‌دار کیسه‌ای، فیلم‌های استرچ، نایلون عریض یا کشاورزی هستند که مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها نوع عریض این محصول است. در ادامه هرکدام از انواع نایلون‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

نایلون کشاورزی یا مخصوص گلخانه‌

این سری از نایلون‌ها در دسته نایلون‌های عریض قرار دارند و در ابعاد مختلفی قابل سفارش هستند. بزرگ بودن اندازه‌ی این نایلون‌ها و ضخامت بالای آن‌ها در عین سبک بودن، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در بسته بندی مادر نیز مورداستفاده قرار گیرند. اصلی‌ترین هدف تولید این نایلون‌ها در مصارف کشاورزی و گلخانه‌ای است.

نایلون صنعتی و ساختمانی

این نایلون نیز در گروه نایلون‌های عریض طبقه‌بندی می‌شود و تفاوت عمده آن با مدل کشاورزی در نوع کاربرد این محصول است. از نایلون‌های صنعتی به‌منظور محافظت از کلیه‌ی مصالح ساخت‌وساز، پوشاندن انبار و وسایل و عایق‌بندی ساختمان‌های در حال ساخت در برابر عوامل جوی استفاده می‌شود. 

نایلون شرینک

نایلون‌های حرارتی به نایلون‌هایی گفته می‌شود که با مقدار مشخصی گرما سبب بسته‌بندی محصولات شده و جمع می‌شوند، این نایلون‌ها هنگامی که در مقابل حرارت هستند، انعطاف‌پذیر می‌شوند. این دسته از کیسه نایلون صنعتی در ضخامت‌های متنوعی ساخته می‌شود و از آن در صنایع گوناگون به‌منظور محافظت از محصولات تولید شده استفاده می‌شود.یکی از معروف‌ترین کاربرد آن‌ها در بسته‌بندی حرارتی بطری‌های آب‌معدنی و آب‌میوه است. نام دیگر نایلون‌های شرینک، نایلون حرارتی یا سلفون کش‌دار حرارتی صنعتی است.

نایلون پشت چسب‌دار

یکی از خصوصیاتی که این دسته از نایلون‌ها دارند، خاصیت چسبندگی در بخش بیرونی محصول است که به‌منظور حفاظت و پوشاندن برخی محصولات مورداستفاده قرار می‌گیرند. نام دیگر این نایلون‌ها سلفون است و دارای ضخامت بسیار نازکی در مقایسه با سایر انواع کیسه نایلون صنعتی هستند.

نایلون حبابدار

نایلون حباب‌دار کیسه‌ای

قیمت این مدل از نایلون‌ها معمولاً بسیار بالا است و جهت حفاظت از محصولات و وسایل شکستنی در مقابل ضربات و فشار تولید می‌شوند. این دسته از نایلون‌ها دارای وزن بالاتری در مقایسه با دیگر مدل‌ها هستند. استفاده از نایلون حباب‌دار در صنایع گوناگون بسیار رایج است و اکثر تولیدکنندگان برای جلوگیری از خسارت از این نایلون‌ها بهره می‌برند. در میان حباب این نایلون‌ها هوا قرار دارد که این ویژگی باعث ضد ضربه شدن محصول شده است.

یکی از بهترین و جدیدترین انواع نایلون حباب‌دار مدل کیسه‌ای است که مزیت‌های زیادی در استفاده از آن وجود دارد. یکی از مزیت‌های این مدل ایجاد سرعت بالا در بسته‌بندی، به دلیل کیسه‌ای بودن محصول است و باید افزود که استفاده از آن بسیار راحت‌تر از مدل‌های قدیمی است.

انواع-کیسه-نایلون-های-صنعتی

نایلون شفاف

استفاده از این نایلون در صنعت بسیار پرکاربرد است و از مهم‌ترین خصوصیات آن شفاف‌تر بودن محصول نسبت به سایر نایلون‌های مشابه آن است.

نایلون تبلیغاتی

شاید باور این مسئله برای شما سخت باشد که نایلون‌ها حتی در تبلیغات نیز کاربرد دارند. هر فردی می‌تواند نام برند، آدرس، شماره‌تلفن و… را بر روی نایلون چاپ کند. چاپ نایلون‌های صنعتی به‌وسیله دستگاه هیلو و فلکسو باکیفیت بسیار بالا انجام می‌گیرد، این محصول کاربرد فراوانی در بنرهای تبلیغاتی دارد.

کیسه نایلون صنعتی جهت آبیاری

همان گونه که از نام این نوع نایلون مشخص است، کاربرد آن بیشتر در صنایع کشاورزی و آبیاری محصولات است و در کیفیت‌های متنوعی در بازار موجود است. البته این محصول در دیگر مکان‌ها نیز کاربرد دارد.

نایلون قابل بازیافت

در تولید و ساخت این مدل نایلون‌ها معمولاً از مواد درجه یک استفاده می‌شود تا پس از استفاده و دورریز بتوان آن‌ها را به‌راحتی بازیافت کرد. از این نوع نایلون‌ها در صنعت بسیار استفاده می‌شود و به دلیل قابلیت بازیافت این محصول در صنایع، می‌توان آن را دوباره استفاده کرد، به این صورت که ابتدا نایلون‌های استفاده شده را خرد کرده و توسط دستگاه مخصوص نایلون ساز مجدداً نایلون ساخته می‌شود.

نایلون بسته‌بندی قند و شکر

همان‌طور که می‌دانید استفاده از کیسه نایلون صنعتی در صنایع مختلف، از جمله تولید قند و شکر بسیار مهم است. هنگام تولید نایلون‌های بسته‌بندی قند و شکر باید با نهایت دقت و ظرافت این کار را انجام داد. زیرا این نایلون‌ها باید در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی ساخته شوند و قدرت حفاظت و مقاومت بیشتری در مقایسه با دیگر مدل‌های نایلون داشته باشند.

مواد تشکیل‌دهنده فیلم استرچ

کیسه نایلون صنعتی استرچ

همان‌طور که می‌دانید عمده‌ترین مصرف انواع نایلون در بسته‌بندی محصولات تولیدی است. نایلون‌های استرچ از انواع دیگر نایلون هستند که برخلاف نایلون‌های سلفون خاصیت چسبندگی بسیار کمی دارند و جهت حفاظت و نو ماندن محصولات و حمل آسان‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند. یک فیلم استرچ خوب و باکیفیت باید از کشسانی بالایی برخوردار باشد تا موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. نایلون‌های استرچ به طور معمول از پلی‌اتیلن‌هایی با چگالی پایین تولید می‌شوند و از فیلم استرچ بیشتر در بسته‌بندی محصولات غذایی و ایجاد امنیت برای محصول بر روی پالت‌ها استفاده می‌شود.

انواع کیسه‌ نایلون خیاری

نایلون‌های دسته‌دار به طور عمده به دو دسته ساده و بزرگ یا به اصطلاح خیاری تقسیم می‌شوند. مصرف نایلون‌های ساده فقط جهت حمل خریدهای روزمره کاربرد دارد، ولی کیسه نایلون صنعتی خیاری، به دلیل مقاومت بالا و بزرگی ابعاد کیسه در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد. انواع کیسه‌ نایلون خیاری در ابعاد و ضخامت متفاوت تولید می‌شود و محدودیتی در تولید آن‌ها وجود ندارد. معمولاً ابعادی که برای محصول سفارش داده می‌شود حدود 45 در 90 سانتی‌متر است و در کیسه‌های 30 کیلوگرمی به بازار ارائه می‌شود.

ویژگی‌های این مدل نایلون بسیار به نایلون‌های گلخانه‌ای شباهت دارد و به‌آسانی دچار پارگی نخواهد شد. این نایلون‌های خیاری هم به حالت کیلویی و هم رولی در بازار موجود بوده و هر دو دارای کیفیت یکسانی هستند. تنها تفاوت این دو حالت در نحوه کارکرد آن‌ها است و در حالت رولی برگه‌ها از هم جدا نیستند ولی در نوع کیلویی این برگه‌های نایلون از هم جدا هستند.

نایلون‌های خیاری اغلب بدون دسته تولید می‌شوند و برای بسته‌بندی میوه و صیفی‌جات در میوه‌فروشی‌ها و تره‌بار کاربرد دارند. باید اشاره کرد که نام خیاری این نایلون‌ها به دلیل اولین کاربرد این نایلون در بسته‌بندی خیار جهت تازگی محصول بوده است. باگذشت زمان، خصوصیات مثبت در این مدل نایلون نظیر: مقاومت بالا، ابعاد بزرگ و کشسانی بالا سبب شد تا به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها جهت بسته‌بندی و حمل‌ونقل تبدیل شود.

امروزه کاربردهای این نایلون عبارت‌اند از:

  • بسته‌بندی در مواد غذایی
  • بسته‌بندی یخ
  • انتقال پوشال و علوفه
  • نگهداری انواع کتاب
  • بسته‌بندی لوازم منزل در زمان اسباب‌کشی
  • بسته‌بندی انواع فرش و قالیچه

تولید نایلون خیاری فروش پلاستیک های بسته بندی خیاری

راه‌اندازی خط تولید کیسه نایلون صنعتی

همان‌طور که می‌دانید امروزه استفاده از نایلون در زندگی افراد و کسب‌وکارهای مختلف کاربرد و اهمیت فراوانی دارد؛ بنابراین تولید این محصول پر طرف‌دار و راه‌اندازی خط تولید کیسه نایلون صنعتی باکیفیت بالا و قیمت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طور معقول اغلب در تولید نایلون‌ها از یک نوع پلیمر نظیر: پلی‌آمید استفاده می‌شود، همچنین باید توجه داشت که، در تقسیم بندی نایلون‌های صنعتی به تفاوت بین نایلون و نایلکس هم توجه داشته باشید، چون در تقسیم بندی نوع های آن‌ها تفاوت هایی وجود دارد.

تولید انبوه این محصول به افزایش عرضه و کاهش قیمت منجر می‌شود. درنتیجه اگر شما سرمایه‌دار هستید و به دنبال یک سرمایه‌گذاری و شغل پرسود و پردرآمد هستید، راه‌اندازی خط تولید نایلون به دلیل محبوبیت بالا میان مردم، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب و مطلوب برای شما باشد. البته باید اشاره کرد اگر شما در این زمینه تجربه ندارید، لازم است تا از افراد باتجربه در این زمینه مشاوره بگیرید.

خرید و قیمت کیسه نایلون صنعتی

قیمت انواع کیسه نایلون صنعتی بر اساس نرخ قیمت، نوع و کیفیت مواد اولیه پتروشیمی متغیر است. همچنین قیمت نهایی بسته به سلیقه و سفارش مشتریان نیز تغییر خواهد کرد. خرید عمده انواع نایلون نظیر نایلون خیاری سبب می‌شود تا این محصولات با قیمت پایین‌تری نسبت به خرده فروشی به شما فروخته شود که این کار هم به نفع فروشنده‌ی محصول است و هم به سود خریدار است.

سخن آخر در رابطه با انواع کیسه نایلون صنعتی

تا اینجا با انواع کیسه نایلون های صنعت، نایلون های عریض صنعتی و نایلون های بسته بندی صنعتی آشنا شدید. حال که با انواع کیسه نایلون صنعتی آشنا شدید، می‌توانید جهت استفاده و خرید آن‌ها به صفحه نایلون خیاری فروشگاه ما مراجعه کنید. اگر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهید، امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک کند.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

برترین و بروزترین ها